Rabiës vaccinatie delen?

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Danielle123

Rabies vaccinatie‏ delen

Bericht door Danielle123 »

Hoi.
Ik wil graag het Rabies vaccin. Gezien de hoge kosten wil ik hem graag delen.
Zijn er nog andere mensen die binnenkort dit vaccin wil nemen, regio Oost-Nederland?

Groet Danielle
elinehoenderdos
Reiziger
Contacteer:

Re: Rabies vaccinatie‏ delen

Bericht door elinehoenderdos »

Uh... Hoe wil je een vaccin delen dan?
En Rabies is een serie van drie prikken, hou daar ook rekening mee!
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Als je wil delen in het oosten van Nederland is het misschien een optie voor je om naar het Rabies vaccinatie spreekuur van het vaccinatiecentrum in Nijmegen (of Wageningen) te gaan. Zij hebben een speciaal Rabiësspreekuur voor 32 euro per prik op maandagmiddag en avond, donderdag en zaterdagochtend in Nijmegen en op dinsdagmiddag en vrijdagochtend in Wageningen (http://www.vaccinatiecentrum.nl). Dit is een stuk goedkoper als bij een GGD (komt volgens mij deels door de manier waarop ze spuiten). Wij zijn daar ook geweest en vonden ze heel kundig.

Gr. Robin
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

Ik vraag me ook af hoe je een vaccinatie wilt delen. Als je bedoelt dat de helft van de injectie in jou gaat en de andere helft in de ander is het af te raden. In 1 vaccinatie zit namelijk de benodigde hoeveelheid (onschadelijk gemaakte) rabiës-virussen om je immuun te maken. Bij minder van deze virussen kan de werking niet gegarandeerd worden!! Daarnaast heb je nog te maken met de kans van infectie overdracht. Je hebt sowieso 2 naalden nodig, waarbij het met omwisselen van naalden nog wel eens mis wil gaan en je een nieuwe spuit nodig zou hebben. In de zorg gebruiken we niet voor niets elke keer een schone naald én spuit. ;)
Als het je om het geld te doen is zou ik zeker even bij je verzekering navragen hoeveel er van wordt vergoed. Bij mij is het 100^% (uitzondering) maar je hebt vaak ook pakket waarbij er 75 of 50% wordt vergoed. Scheelt altijd weer.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Jullie snappen hem niet hij bedoelt dat als er meerdere personen gelijk die prik halen dan is het goedkoper maar zoals iemand anders al schrijft dat het bij vaccinatiecentrum sowieos 32 euro kost. Die prikken zijn als je die haalt bij de GGD alleen stukken duurder.

gr van Moira
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Moira schreef:Hallo,

Jullie snappen hem niet hij bedoelt dat als er meerdere personen gelijk die prik halen dan is het goedkoper maar zoals iemand anders al schrijft dat het bij vaccinatiecentrum sowieos 32 euro kost. Die prikken zijn als je die haalt bij de GGD alleen stukken duurder.

gr van Moira
Inderdaad, het vaccin zit in een potje waar meerdere prikken uitgehaald kunnen worden (maar na openen is het vaccin niet houdbaar). Als je de enige bent dan moet je het hele potje betalen, als er andere mensen zijn die ook een prik willen kan je de bij de meeste GGDs de kosten voor het vaccin delen. Uiteraard wordt hierbij voor iedereen een nieuwe naald gebruikt etc.

Als ik het goed onthouden heb dan is het in Nijmegen en Wageningen goedkoper omdat ze daar een speciaal rabies spreekuur hebben waar meerdere mensen naartoe komen (dus je het vaccin kan delen zonder dat je zelf daarvoor mensen hoeft te zoeken) en ze op een andere manier inspuiten waardoor er minder van het vaccin nodig is om hetzelfde resultaat te krijgen. Ik meen dat destijds dezelfde vaccinatie bij de GGD c. €60 per vaccinatie per persoon was (bij 2 personen), dus daarom zijn wij naar het vaccinatiecentrum gegaan. Dat scheelt op 3 prikken namelijk best veel. Voordeel van Nijmegen is verder dat je er zaterdagochtend terecht kan.
Danielle123

Bericht door Danielle123 »

Moira en Robin bedankt. Dat is inderdaad wat ik bedoel.
Ik woon alleen niet in de buurt van Nijmegen, maar ik woon in Overijssel.
Is er ook iemand in die regio die de prikken moet halen?

Gr
SilverFern

Bericht door SilverFern »

Voor degene die in de buurt van Leiden wonen:
Bij het LUMC zijn de rabies vaccinaties 27euro per keer. Deze worden drie keer intradermaal (= in de huid en niet in de spier) gespoten waardoor je minder ml nodig hebt en het dus goedkoper is!

http://www.lumc.nl/con/7040/91124060925 ... 304345933/
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

In Nijmegen is idd het rabiësspreekuur. Volgende week dinsdag ga ik mijn eerste prik halen. Voor 3 prikken betaal ik daar €120,-. Had ik het niet tijdens dit speciale spreekuur gedaan, dan had het me bijna €230,- gekost. Scheelt toch behoorlijk.
De €120,- is nog altijd meer dan de 3x€32,- van het vaccinatiecentrum, maar mijn verzekering vergoedt alleen via de GGD.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Misschien zie ik iets over 't hoofd hoor, maar heeft nog nooit iemand van de vaccinmensen bedacht dat ze het vaccin dan misschien per prik moeten verpakken? Op deze manier gaat er kostbaar vaccin verloren en betalen mensen ook nog eens meer dan nodig...
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

Marije schreef:Misschien zie ik iets over 't hoofd hoor, maar heeft nog nooit iemand van de vaccinmensen bedacht dat ze het vaccin dan misschien per prik moeten verpakken? Op deze manier gaat er kostbaar vaccin verloren en betalen mensen ook nog eens meer dan nodig...
Ik denk dat er in 1 ampul de juiste hoeveelheid zit voor 1x intramusculair(in de spier) en dus blijkbaar genoeg om 3x intracutaan (in de huid) te injecteren. Overigens snap ik idd niet dat er verschillende ampullen zijn én dat er niet een rubberdopje op zit, aangezien die wel minstens een week houdbaar zijn na openen(en dus voor de volgende gebruikt kunnen worden). achja... in de gezondheidszorg kom je zoveel rare dingen tegen dat ik hier niet eens van opkijk. :P
Myrthevanderboom

Bericht door Myrthevanderboom »

Danielle, mijn ouders wonen in Enschede, ikzelf woon nu in utrecht op kamers maar ik ben ook zo nu en dan bij mn ouders, wanneer moet jij uiterlijk die prikken halen? Ik en mijn vriend gaan allebei naar Azie, als we de prikken voor Rabies met zn drieen kunnen delen is dat erg voordelig.
Je kunt me mailen op onderstaand mailadres: myrthe_vd_boom@hotmail.com

groetjes!!
EAV1973

Re: Rabies vaccinatie‏ delen /amsterdam

Bericht door EAV1973 »

Dag

wie woont in regio amsterdam en wilt de rabies vaccinaties delen. locatie AMC tropen poli. kosten 87 euro per prik / of 44 per persoon. totaal benodigde 3 vaccinaties: dag 1, 7 , 21 0f 28

graag reageren voor 7 september.

email: evandor55@hotmail.com
Marit88

Rabies delen

Bericht door Marit88 »

Ik ga begin juni naar Thailand, nu moet ik nog rabies prikken krijgen. Ik heb gehoord dat je deze ook kunt delen.
Wil iemand deze prik misschien met mij delen. Dit scheelt 50 to 70%! Ik wil het liefst naar het AMC.
Groetjes Marit
Inken

Qreply

Bericht door Inken »

Hoi!

Heb je al iemand gevonden om de vaccinatie me te delen? Zo niet, ik deel graag met je.
Laat aub zo spoedig mogelijk van je horen.

Groet,

Inken
Plaats reactie