Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
zaratoestra
Reisexpert
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:15

Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Bericht door zaratoestra »

Klopt,

bij mij gaat het zo in zijn vlagen. Net gedurende enkele maanden 3 maal van job veranderd en dan zit je hoofd zo vol. Nu terug eventjes werkloos en dan zoek ik uren internet af naar info die ik al 10x gelezen heb, kijk ik boeken in, lees gidsen,blogs...
Nu eventjes weer heel erg zitten.
Waait wel weer over. Ik volg ook heel veel blogs en lees reisverhalen,tips op forums zoals ATG of wegwijzer. Maar dan wordt het precies maar erger.
't is ook zo vreemd he, als klein meisje van 15 ofzo droomde ik er al van om eens 'weg' te gaan. Nu is de knoop doorgehakt maar duurt het nog zo lang. t gaat een hele geruststelling zijn als het RTW ticket geboekt gaat zijn. Soms denk ik nog steeds dat iemand/iets mij dit kan afpakken.
Bjorn heeft loopbaanonderbreking aangevraagd voor 1 jaar en ik heb momenteel maar werk tem september en dan zien we wel weer.
uiteindelijk ligt het allemaal in onze handen, maar je weet maar nooit.

Allessinds bedankt dat ik hier af en toe eens mag komen zagen :-)
Gebruikersavatar
El Niño
Reisexpert
Berichten: 3219
Lid geworden op: 12 feb 2007 13:57

Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Bericht door El Niño »

Jenny schreef:
bolletjeom schreef:ehm, kan nog wel een nadeeltje bedenken
Een klas vol etters voor je neus >:)
Inderdaad! De zo'n schijnt vandaag dus iedereen was extra druk.....

Ff serieus: ik vind het best een nadeel dat voor me bepaald wordt wanneer ik weg mag. Ik ga nu in de zomer naar nepal, wat zo ongeveer het rotste seizoen is wat er is! Bovendien, bij mijn vorigere werk had ik vaak twee langere vakanties, nu maar eentje. Dus ach, elk voordeel heb zijn nadeel.
Inderdaad! Lekker na de zomer paar maandjes naar het Zuidelijk halfrond zit er als docent echt niet in.....!
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Bericht door bolletjeom »

nou jongens, ik mag me binnenkort bij jullie voegen -O- *O*
Ik ga vanmiddag mijn werkgever (met pijn in het hart) vertellen dat ik moet stoppen met reisbegeleiden. Het is financieel gewoon niet haalbaar om van rond te komen. Het is perslot van rekening juli en ik heb nog geen cent verdient dit jaar.
Ik heb sinds deze week een nieuwe baan. ik moet nog beginnen maar ik kom ongeveer met hetzelfde probleem te zitten qua vakanties. Ik ga namelijk een administraieve taak krijgen bij een onderwijsinstelling.
En dan denk je *O* veel vakanties *O* ....nou...dat valt nog tegen. In de zomer vakantie mag ik max 2 weken opnemen want het is de drukste periode van het jaar (leerlingen gaan en komen qua inschrijvingen) dus geen vakantie van 6 of 7 weken :N . ik heb wel 2 weken met kerst die vast staan. daarnaast zijn er altijd nog 3 vakanties per jaar van een week en die heb je om toerbeurt vrij. 4xvrij + 1xwerken. buiten deze vastliggende vakanties mogen eigenlijk geen dagen opgenomen worden. :{ Opzich dus nog steeds meer dagen dan een gemiddelde werknemer maar het lijkt me heel lastig dat je geen enkele vrijheid hebt wanneer je vrij bent
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
zaratoestra
Reisexpert
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:15

Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Bericht door zaratoestra »

ajj Rudi,

Moet inderdaad wel lastig zijn om zo'n beslissing te nemen. Maar uiteindelijk moet er ook brood op de plank komen he.Maar ik dacht toch dat je binnenkort nog een reis ging begeleiden? Vallen die dan weg of?
Denk positief... stel je werkt nu een 2tal jaar en verdiend goed je boterham met een zeer zeeer leuk baantje,toffe collega's, dicht bij huis, een leuk salaris...je spaart goed en probeert Jeroen zover te krijgen dat je binnen een 3tal jaar nog eens een half jaar of jaartje wegkan. :)

Zowieso horen overal voor en nadelen bij. Nu is het meer geregeld qua dagen en ook wel niet zo heel veel... maar je zal elke maand een pakje geld op je bankrekening zien waar je voorheen misschien van je spaarcenten moest leven ofzo.Geld maakt niet perse gelukkig maar je hebt het wel nodig.
Kom hier maar zoveel zeuren, zagen als je wil...

Groetjes Ellen
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Bericht door bolletjeom »

ja, ik ben er best een beetje verdrietig van. Ik heb nog 1 reis. Ik vertrek volgende week zondag dus die pak ik nog mee maar ik moet Costa Rica en Cuba gaan afzeggen :'(
Helaas moet ik de komende jaren werken om een financieel gat te dichten dat ik heb opgelopen omdat ik belazerd ben. Dus sparen zit er de komende 2,5 jaar ook niet in...helaas. Ik hoop voor het moment dat ik net voldoende apart kan leggen om af en toe nog een kleine vakantie te kunnen betalen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
IrisH
Reiziger
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 aug 2009 10:33

Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Bericht door IrisH »

Het is jammer dat je iets op moet zeggen wat je eigenlijk heel graag doet... maar toch gefeliciteerd met je baan! En veel succes met het vaste ritme en de vastgestelde vakanties ;)
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Bericht door bolletjeom »

mijn werkgever vatte het sportief op. Die zeiden: we hebben altijd mensen nodig voor de wandelvakanties en die zijn vaak 8 dagen en zijn oa afgestemd op de schoolvakanties en ook kerst en Oud&Nieuw kunnen we altijd mensen gebruiken. Ze hebben me dus niet meteen afgeschreven dus ik hoop nu nog 1 of 2 reisjes per jaar te gaan doen naast mijn werk.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
IrisH
Reiziger
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 aug 2009 10:33

Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Bericht door IrisH »

Leuk!!
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Bericht door Tikva »

Hej Rudi, Gefeliciteerd!! :)
Fijn dat je werk hebt! , jammer dat het allemaal maar korte vakanties zijn maar kan je hopelijk altijd nog een leuke stedentrip doen. Geniet van je laatste reis.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Bericht door Tikva »

Zelf kom ik ook maar eventjes een beetje zeuren dan.

De planning voor dit jaar was oktober 3 weken naar waarschijnlijk Jordanië en Syrië. Maar door persoonlijke omstandigheden al zoveel vakantiedagen kwijt dat dit maar 2 weken zou worden. Maar nu heb ik per 1 september ook nog eens een andere baan aangenomen, waardoor we dus helemaal geen echte vakantie meer hebben dit jaar.
:N
Ik hoop in aug nog een weekje vrij te krijgen en dan pas weer in april o.i.d. 0_0
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Gebruikersavatar
Dexter
Reisexpert
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 mei 2008 11:55

Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:Helaas moet ik de komende jaren werken om een financieel gat te dichten dat ik heb opgelopen omdat ik belazerd ben. Dus sparen zit er de komende 2,5 jaar ook niet in...helaas.
Dat is wel ernstig, zuur! Succes met de kantoorbaan, zijn vaak ook van die vastgeroeste types dus dat maakt het altijd dubbel zo erg. Maar zie het positief, nieuwe doelen stellen en tot het inzicht komen dat reizen ook slechts een product is van de hedonistische maatschappij met instant behoeftebevrediging :)
Gebruikersavatar
Dexter
Reisexpert
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 mei 2008 11:55

Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Bericht door Dexter »

Tikva schreef:Ik hoop in aug nog een weekje vrij te krijgen en dan pas weer in april o.i.d. 0_0
Schandalig! Had je geen maandje vrij between de jobs kunnen regelen 8-)
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Bericht door bolletjeom »

@ tikva. Merci! En zelf ook gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!
Ik kan me helemaal voorstellen hoe je baalt. Dingen die wegvallen zijn voor mij nog erger dan geen dingen in de planning hebben staan. Ik ga zo mijn , niet gelezen, Lonely Planet van Costa Rica maar eens in de verkoop doen :'(
Jordanië alleen is ook heel mooi te doen in 1 week, trouwens!

@Dexter. Je hebt gelijk. Maar het valt niet mee om die omschakeling te maken. Ik heb niets tegen fulltime werken maar het is toch anders als je niet zelf hebt besloten dat je het roer om moet gooien. Ik heb jaren gewerkt om de omstandigheden zo te creeëren dat ik als reisbegeleider kon werken én me financieel kon redden en dan gooit iemand anders roet in je eten. Zelf beslissen om weer "normaal" te gaan werken omdat je ruimer wilt leven, of omdat je thuis wilt blijven ivm gezondheid van jezelf of een familielid is toch makkelijker te accepteren (lijkt me).
Qua kantoorbaan..... ik kon uiteindelijk kiezen tussen een kantoorbaan bij een multinational ( en héle grote) of op een scholengemeenschap. Dat laatste leek me toch het minst vastgeroest. De dame met wie ik een sollicitatiegesprek had liep op haar plastic slippertjes = lekker informeel.

Voor nu stort ik me op mijn komende reis en wat mij betreft ga ik in mijn eerst komende vakantie...herfst?... mijn vriendin in Manchester opzoeken. Easyjet vliegt er dan weer heen *O*
Wie weet pak ik nog een reisbegeleidersopdrachtje mee in de kerstvakantie. Ik wilde dit jaar graag thuis zijn met kerst en O&N maar als ik toch geen geld heb voor cadeautjes onder de kerstboom dan kan ik net zo goed iets leuks gaan doen waarmee ik geld verdien.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Gebruikersavatar
jaydee
Reisexpert
Berichten: 864
Lid geworden op: 23 feb 2009 09:18

Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Bericht door jaydee »

Dexter schreef:nieuwe doelen stellen en tot het inzicht komen dat reizen ook slechts een product is van de hedonistische maatschappij met instant behoeftebevrediging :)
tja maar tis wel verdomd lekker; "het genot van reizen" *)
L-a-u-r-a
Reiziger
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Bericht door L-a-u-r-a »

Heel herkenbaar allemaal. Toen ik net terug was in maart na een half jaar Azie en Australie, iets teveel geld had uitgegeven op reis :@ , tegenvallertje van de Nuon en nog geen nieuwe baan, maar wel een hypotheek zag ik het echt even niet meer zitten af en toe. Niets om naar uit te kijken, zelfs een weekendje weg in NL was te duur.

Gelukkig vroeg mijn oude werkgever me vrij snel terug en dat heb ik natuurlijk met beide handen aangegrepen. Een meevallertje van de belastingdienst en wat andere fijne omstandigheden zorgden ervoor dat ik nu (erg lowbudget, maar toch ;) ) naar nummer 1 op mijn wensenlijstje kan (Zuid Afrika en Mozambique). Ik voel me een echte enorme geluksvogel. Besef me heel goed dat reizen een product is van de hedonistische maatschappij met instant behoeftebevrediging (mooi gezegd Dexter :P ), maar reizen is mijn substituut voor dure nieuwe kleren en flatscreen ;)

Als ik kijk naar de generatie van mijn ouders besef ik me iedere keer dat ik het toch echt wel heel goed heb. Met twee weken Oostenrijk per jaar zou ik toch minder blij zijn..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten