Visum Indonesië

Stel hier je vragen over Indonesië.
syllmusic

visum bali

Bericht door syllmusic »

hallo. als wij aankomen op het vliegveld in den pasar, (bali)
dan moeten we een visum kopen.
moet dat betaald worden met dollars? of weet iemand hoe dat betaald moet worden?

alvast heel erg bedankt. :)
Jenny
Reisexpert

Re: visum bali

Bericht door Jenny »

Je mag het visum betalen in dollar, het kost in dat geval US$ 25. Als je geen dollars hebt, mag je ook in euro's of rupiah's betalen. Wanneer je betaalt met een biljet van 20 euro, krijg je over het algemeen wat wisselgeld in rupiah's terug.

Zorg altijd voor contant geld, want je kan niet pinnen voor de douane. Betaal zoveel mogelijk gepast.
Laatst gewijzigd door Jenny op 16 feb 2010 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
syllmusic

Bericht door syllmusic »

ok bedankt!
SannevdS

Verlenging Visa Indonesië

Bericht door SannevdS »

Hai allemaal

Bij deze een op de valreep noodmailtje! Ik ben van plan aankomende maandag naar Sumatra te vliegen en zal dan op het vliegveld het visa on arrival voor 30 dagen kunnen krijgen. Probleem is alleen dat ik 35 dagen in indonesie zal doorbrengen voordat ik weer terug naar nederland vlieg. Nu hoor ik heel wisselende verhalen over het verlengen van het visum. In het merendeel van alle informatie die ik heb gevonden wordt verlenging binnen indonesie pertinent uitgesloten. Andere bronnen beweren echter weer dat het sinds februari (een wijziging) wel mogelijk is om je visum binnenlands te wijzigen (zou 30 dollar kosten). Is dit werkelijk waar en is het zeker dat je uiteindelijk niet ' genaaid' wordt bij de ambassade. Heb namelijk geen zin om ontzettend veel geld te moeten neer tellen voor die paar dagen verlengen. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij hier meer over vertellen? ik vind het allemaal maar erg verwarrend en wil weten waar ik aan toe ben voordat ik mn vlucht boek (ik ben nu in borneo en hoop op maandag te kunnen vliegen).

Alvast bedankt voor jullie reacties!

groetjes,

sanne
Jenny
Reisexpert

Re: Verlenging Visa

Bericht door Jenny »

Ik heb ook geruchten gehoord dat je kan verlengen sinds februari, maar ik heb er geen ervaring mee.

Zie ook: http://www.thejakartapost.com/news/2010 ... rival.html

Wanneer je vooraf een 60 dgn visum regelt ben je soweiso goedkoper uit dan wanneer je een 30 dagen visum on arrival koopt, en dat verlengt. Waarom ga je niet voor die optie?
danny1234

Re: Visum voor 11 maanden Indonesië? Help!

Bericht door danny1234 »

Maar een sponsor voor een KITAS, werkvergunning is niet makkelijk te vinden. De regels zijn ook strenger en ze controleren ook op fictieve bedrijven. Dus het moet een echt bestaand indonesisch bedrijf zijn. Ikzelf betaal voor 1 jaar + sponsor en Re-entry permit 30 Mil.
Deze agent is te vertrouwen want ik en andere expats werken al jaren met hem.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ehm, je hebt geen visum nodig voor Bali...je hebt een visum nodig voor Indonesië ;)
of het handig is om in Nederland te regelen of niet..... dat hangt van je situatie af en daar vertel je niets over.
Vlieg je op Bali en blijf je maar een paar weken? kom je over land of vertrek je over land? wil je langer dan 4 weken blijven?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Voor Singapore weet ik het niet... ken de regelgeving niet. maar vorig jaar op Yogjakarta luchthaven moesten we enkele papiertjes die we op het vliegtuig ingevuld hadden afgeven aan de bali en op 30' a 45' was alles geregeld.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik weet niet hoe laat je aankomt en waarom het zo erg zou zijn om in een rij te staan. Als je de tijd gaat optellen die je kwijt bent om het in Nederland te regelen zal je tot de conclusie moeten komen dat je daar meer tijd mee kwijt bent.
Maar als je geen zin hebt om in een rij te staan...regel het dan vooral alvast in Nederland.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Zoals ik al op een ander topic had geschreven in het forum is het zo dat het mij totaal zo'n 15 minuten heeft gekost om een visum voor Indonesie te krijgen. Ik heb dit op 24 mei jl in Bali geregeld. Het werkt als volgt. Je zorgt dat je 25 USD per persoon in je handen hebt. Je loopt naar de balie waar ze je een voucher geven die je tussen je paspoort stopt. Samen met het formulier wat je in het vliegtuig al heb gekregen die je als je slim bent al ingevuld hebt in het vliegtuig. Dan ga je in de rij staan en wacht je je beurt af. Dan word je geroepen en geef je de douanier je spullen. Die scant je paspoort en kijkt of alles in orde is dan kan ie vragen of je een retour hebt en binnen 30 dagen het land verlaat. Dan plakt ie een visum in je paspoort en stempelt het. Dan mag je Bali inreizen en kun je je bagage ophalen en pinnen.
Dus eigenlijk zo gebeurt en echt niet nodig om de moeite te gaan nemen om je visum in NL al aan te gaan vragen denk dat je dan veel meer tijd kwijt bent omdat je er dan naar toe moet kost je ook tijd.

gr van Moira
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Kleine aanvulling: soms krijg je geen formulier in het vliegtuig, maar geen nood want ze liggen ook klaar op het vliegveld.

P.S. Betalen kan ook in euro's.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Wat Jenny schrijft klopt inderdaad en dat van die in euro betalen klopt ook dat is zover ik het weer 20 euro. Ik kwam uit Australie dus heb mijn laatste geld omgewisseld naar US dollars. Ik heb wel veel spookverhalen gelezen op internet gelezen over dat ze je naaien met de wisselkoers ik heb geen ervaring hier mee dus weet niet of dit zo is.

gr van Moira
mirtjearoundtheworld

Bericht door mirtjearoundtheworld »

hallo,

ik ga binnenkort weer naar Indonesië. Jeeh! Alleen nu kom ik er net achter dat ik op dag 31 vertrek (kom 9/7 aan en vertrek 9/8) en de visum die je bij aankomst kan kopen is voor max 30 dagen. Doen ze er erg moeilijk over als je geen visum hebt voor 30-60 dagen in mijn geval? Ik heb gehoord dat je hooguit een boete krijgt en er dan wel gewoon in mag. En dat die boete niet opweegt tegen de kosten voor het regelen van een visum in Nederland. (€40,- tot €46,-)
Wat zijn jullie ervaringen? En wat raden jullie aan?

btw, vorig jaar was ik niet binnen 15 minuten door de douane heen hoor. Die rijen waren erg lang.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Deze ervaring van in 15 minuten door de douane heen is van 24 mei jl. Het zal misschien in de zomervakantie wel wat drukker zijn ik weet het niet. Ik heb mijn ervaring dus van recent opgeschreven. Dat ging vrij vlot alle loketten waren ook open misschien scheelt dat ook wel.
Verder zou ik het niet weten hoe de problemen zijn als je 1 dag te lang in het land ben ik weet wel dat Indonesie vrij streng is ik persoonlijk zou dat risico nooit nemen en gewoon een visum aanvragen.

gr van Moira
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zou ook het risico nooit nemen. Een dag zal wss geen probleem zijn, maar je bent en blijft in overtredeing en je hebt geen poot om op te staan wanneer een beambte om zeer veel smeergeld gaat vragen.

Overstay in Indonesie KAN leiden tot hoge boetes, gevangenisstraf, en permanente ontzegging van de toegang tot het land.
Plaats reactie