Goedkoop naar Japan vanuit China
Goedkoop naar Japan vanuit China
Hallo, Ik zou graag willen weten wat de mogelijkheden zijn om goedkoop van China naar Japan te komen? Ik weet dat de ferry een retour vanaf shanghai naar Osaka ongeveer 200 euro kost en dan ben je 2 dagen onderweg.
Dus das vrij interessant, maar toch duur vindt ik.
Dus das vrij interessant, maar toch duur vindt ik.
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Goedkoop naar Japan vanuit China
ik vermoed dat het niet goedkoper dan dat zal worden. Voor die regio vind ik 200 niet duur. zeker niet voor een reis van 2 dagen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Okay dan ga ik gewoon zorgen een school pasje te hebben, je krijgt dan namelijk korting, maar is Osaka interessant om te bezoeken?
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Osaka zelf is een aardige stad, een beetje een mini-Tokyo, en prima als eerste kennismaking met Japan. Maar interessanter nog: het ligt vlakbij Kyoto en Nara, ook Kobe is maar een kort treinreisje, en desnoods sta je binnen anderhalf uur in Hiroshima. Daarmee is het een prima uitvalsbasis voor die regio.
Of het goedkoper kan durf ik niet te zeggen, maar als je genoeg tijd hebt weet ik mogelijk wel een leukere optie: per boot naar Incheon, Zuid-Korea, over land naar Busan reizen, en daar de boot naar Fukuoka nemen. Voor die twee boten zal je bij elkaar ook ergens rond de €200 kwijt zijn, maar dan zie je meer dan alleen water. En Zuid-Korea is ook erg mooi (en met vooral een fantastische keuken) en een stuk goedkoper dan Japan.
Of het goedkoper kan durf ik niet te zeggen, maar als je genoeg tijd hebt weet ik mogelijk wel een leukere optie: per boot naar Incheon, Zuid-Korea, over land naar Busan reizen, en daar de boot naar Fukuoka nemen. Voor die twee boten zal je bij elkaar ook ergens rond de €200 kwijt zijn, maar dan zie je meer dan alleen water. En Zuid-Korea is ook erg mooi (en met vooral een fantastische keuken) en een stuk goedkoper dan Japan.
Ja zuid Korea lijkt me ook erg leuk om te bezoeken, waar kun je die boot naar zuid Korea nemen? Want ik had begrepen er zijn meerdere opties daar voor en meerdere havens in China, ik zou van Guangzhou naar Shanghai kunnen gaan en dan naar zuid Korea en of Japan.
Ik heb 27 dagen in totaal en vlieg van Guangzhou weer terug, ik moet even kijken of het beetje betaalbaar is, anders wellicht alleen beetje in China reizen en wellicht rondom.
Ik heb 27 dagen in totaal en vlieg van Guangzhou weer terug, ik moet even kijken of het beetje betaalbaar is, anders wellicht alleen beetje in China reizen en wellicht rondom.
Halverwege oktober ga ik als onderdeel van de reis ook vanuit China naar Japan en Zuidkorea om weer terug te keren in China.
We vliegen vanaf Shanghai naar Tokyo, om dan in het zuiden van Japan, Shimonoseki, de boot te nemen naar Busan. En dan over land naar Seoul en vanaf daar vliegen naar Guangzhou.
Wij zijn hier ongeveer aan vliegtickets 350euro kwijt... We hebben ook een beetje gekeken naar verschillende opties voor het reizen naar Japan vanaf China, maar het was toch redelijk duur. Vandaar dat we voor iets meer geld Zuid-Korea er ook maar 'bij' gepland hebben....
We vliegen vanaf Shanghai naar Tokyo, om dan in het zuiden van Japan, Shimonoseki, de boot te nemen naar Busan. En dan over land naar Seoul en vanaf daar vliegen naar Guangzhou.
Wij zijn hier ongeveer aan vliegtickets 350euro kwijt... We hebben ook een beetje gekeken naar verschillende opties voor het reizen naar Japan vanaf China, maar het was toch redelijk duur. Vandaar dat we voor iets meer geld Zuid-Korea er ook maar 'bij' gepland hebben....
- bolletjeom
- Reisexpert
met welke maatschapij vlieg je?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
We vliegen met 2 enkeltjes, en 2 maatschappijen dus...
Vanaf Shanghai naar Tokyo met Delta Airlines.
En vanaf Seoul terug naar China met China southern airlines...
Vanaf Shanghai naar Tokyo met Delta Airlines.
En vanaf Seoul terug naar China met China southern airlines...
Wij hebben deze ferry afgelopen zomer genomen, voor geen andere reden dan dat het ons leuk leek! En ik zou het zeker aanraden. Ik vind 200 euro voor een retour ook niet duur hoor! Anders wordt het vliegen met een Chinese maatschappij, lijkt me.
Wij hebben hier geboekt.:http://www.shanghai-ferry.co.jp/english/ryoukin.htmn
Wij hebben hier geboekt.:http://www.shanghai-ferry.co.jp/english/ryoukin.htmn
Je krijgt korting als je een studenten ID kan laten zien, dus als het loont maak ik er gewoon eentje is ja van de gekke ik ga naar school maar zou geen korting krijgen omdat ik geen studenten id heb.
Lijkt me leuk als ik toch richting Shanghai ga om ook naar Japan te gaan, maar even kijken hoe alles gaat, opzich lijkt me dat prachtig 2 dagen op de zee, er was een tijd dat op deze zeeen oorlog gevoerd werd.
Lijkt me leuk als ik toch richting Shanghai ga om ook naar Japan te gaan, maar even kijken hoe alles gaat, opzich lijkt me dat prachtig 2 dagen op de zee, er was een tijd dat op deze zeeen oorlog gevoerd werd.
Heb je 27 dg. in totaal? Dan zou ik het lekker bij China houden!
Ja nachten, 28 dagen in totaal, ik vertrek 31 juli en kom terug op 28 augustus. Ik wou alleen weten wat er mogelijk was, maar wellicht naar Taiwan of Hongkong zou betere optie inderdaad zijn, al ligt het eraan, ik zit ja Dicht bij Taiwan en vooral Hongkong, dus zou een visum moeten aanvragen met dubbele entry.
Ohja nog 3 maanden de tijd.
Ohja nog 3 maanden de tijd.