Todra Gorge Marokko

Stel hier je vragen over Marokko
bolletjeom
Reisexpert

Re: Todra Gorge Marokko

Bericht door bolletjeom »

ja volubilis staat ook op het lijstje!!

na fes staat dat dus op de lijst met natuurlijk Meknes en dan Chefchaouen.
We vetrekken uit Tangier en willen de nacht ervoor overnachten in Asilah. Dat schijnt leuker te zijn en ook gunstig te liggen voor de luchthaven
kent iemand dat stadje?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
thomas
Reiziger

Bericht door thomas »

hey,
wij zijn al is langst Asilah gepaseert (wel 5 jaar geleden maar veel zal daar niet verranderd zijn), Het is een een mooi vissersstadje met een medina in het centrum met allemaal witte huisjes dacht ik. Het is best toeristish en de "economie" van dat stadje draait ook rond toerisme. Veel mensen profiteren daar ook van zo zijn wij voor 50DH met een visser (een zijn bootje) 15min de zee opgegaan dan krijg je een prachtig uitzicht over de muren/dijk van het stadje vooral bij zonsondergang!! zo'n 2km ten zuiden van asilah zijn er prachtige rotsen/cliffs te zien met een woeste zee (altijd plezant voor een kleine wandeling).
Wij zijn er toen maar 2U gebleven want buiten de mooie huisjes en zee is er niet zoo veel te zien maar het is zeker de moeite waard voor een paar mooie foto's!!
De luchthaven (boukhalf airport denk ik) ligt 30km ten noorden van asilah ook aan de kust. Er zijn 2 hoofdwegen (A1 en N1) die rechtstreeks naar de luchthaven gaan. Asilah is dus goed gelegen!!

Thomas
emen
Contacteer:

Bericht door emen »

Hoe bevalt de trein in Marokko? En hoelang ben je zoal onderweg qua tijd in marokko in het zuiden. Bijvoorbeeld tussen zagora - ouzarzat - todra gorges
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Reizen met de trein in Marokko is zeer goed te doen! Lees het artikel maar eens voor wat meer informatie erover.

Het is moeilijk te zeggen hoe lang je precies over de stukken doet. Sommige stukken kun je namelijk prima doorrijden en andere stukken zijn slinger wegen waar je bergop moet. Dus beetje afhankelijk van je route en welke auto je hebt hoe lang je over de stukken doet. Maar het meeste is wel goed te doen vond ik. Je moet alleen wel bijven opletten :)
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

trein is heel goed te doen in marokko. alles is goed geregeld, sprankelend nieuwe stations etc. er rijden soms verschillende lijnen hetzelfde traject. de ene moderner dan in NL, de ander lekker crappy en meer wat je misschien verwacht van marokko. de laatste vind ik persoonlijk leuker. prijzen zijn te verwaarlozen, ook voor de moderne treinen.

het zuiden kent echter geen spoorwegen en de plekken die jij noemt zijn niet met de trein te bezoeken. marrakch is geloof ik t meest zuidelijke punt, kan zijn dat ie doorgaat naar agadir, maar iig niet oostelijk. deze plekken zijn wel goed met de bus te bereizen of je kunt een grand taxi huren; heeft allebei zn voor en nadelen.

tijden voor deze route zijn overal op internet te vinden. uit mn hoofd: marrakch-ourzazate zoń 6 uur, ourzazate-todra zo'n 4 uur, ourzazate-zagora zo'n 6 uur. hangt natuurlijk af van van alles en nog wat. grand taxi is over t algemeen sneller dan de bus maar ook iets prijziger.
amassakoul
emen
Contacteer:

Bericht door emen »

Bedankt voor het advies. Ik heb uiteindelijk toch besloten een auto te huren, dit met name omdat ik mijn inkopen, die ik onderweg ga doen(oa Marrakesh) wil meenemen. Dat is met de trein wel lastiger.

Met de reistijden tussen de steden bedoelde ik eigenlijk hoelang je met de auto onderweg bent, dat had ik niet duidelijk geformuleerd.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Tijden met de auto. Ik doe even een paar grove schattingen. We zijn onderweg wel eens gestopt voor een picknick of een mooi plaatje maar dat zal jij ook wel doen.

Marrakesh tot aan Ait Ben Haddou een uurtje of 6
Ait Ben Haddou tot Dades Gorge een uurtje of 3 a 4
Dades Gorge tot Todra Gorge ook zoiets
Todra Gorge tot Rissani of Merzouga 3 uur (mooie maar niet zo goede weg)
Merzouga tot Fez 11 uur

De rest hebben we met het openbaar vervoer gedaan
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
emen
Contacteer:

Bericht door emen »

Dank je bolletje, dan weet ik ongeveer hoe of wat...
Plaats reactie