Afritsbroeken

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Marije
Reisexpert

Re: Afritsbroeken

Bericht door Marije »

bolletjeom schreef:@ marije. volgens mij ben jij wel een gezellige kletser. Waarom kom je niet naar de ontmoetingsdag 17 april in Utrecht?
Ik heb die avond een concert in Amsterdam, dus dat gaat niet! :(
Voor wie van Bach houdt en niet naar de ontmoetingsdag gaat, kijk op http://www.cantatrix.nl ;)
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

menasil schreef:Ik heb vorig jaar bij de C&A een broek gehaald die je op kan rollen ipv af kan ritsen en die zag er ook gewoon sportief/leuk uit. Was wel linnen en niet doorschijnend.
Oh ja! Zo één heb ik ook wel eens gehad! Dank voor de tip, dat lijkt me een goed alternatief.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

even een andere broek aantrekken
de afritsbroek is er juist voor situaties waarin dat niet handig/ mogelijk is

In de safaritruck midden in een nationaal park. chauffeur? kunt u even stoppen en uitstappen tussen de leeuwen? onder in de truck ligt namelijk mijn tas met mijn lange broek en die wil ik nu graag aan :)
Tijdens een 6 uur durende wandeling een vulkaan op. Er komt een regenwolk voor de zon. Ik haal even mijn lange broek uit mijn rugzak, hoor. En ga even op deze tochtige berg me staan omkleden... Je gaat niet met nog een broek slepen.
Op jungle trekking in Thailand. Bloedje heet en dan rij je in een open pick-up terug met 100 kilometer per uur en regen.
allemaal momenten dat ik mijn afritsbroek handig vond. :Y
Ik heb trouwens 1 broek met 2 ritsen. korte broek tot halverwege boven been en korte broek tot op de knie. Ook grappig als je wil varieren.

De oprolbroek kan handig zijn...maar...
Ik heb er een aantal en ze rollen beroerd op en de touwtjes om mee vast te binden zijn lang. Let daar op als je er 1 gaat kopen. Meestal als ik mijn broeken oprol dan is het deel bij de touwtjes tot halverwege mijn kuit en de andere kant rolt zichzelf weer af tot enkel niveaa.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

menasil schreef:Ik heb vorig jaar bij de C&A een broek gehaald die je op kan rollen ipv af kan ritsen en die zag er ook gewoon sportief/leuk uit. Was wel linnen en niet doorschijnend.
Kan je niet zowat élke broek oprollen? :)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

trouwens nu we het over broeken hebben, bij columbia outdoor heb je erg grappige broeken die je tot een klein pakketje kan omvormen door gewoon de hele broek in de achterbroekzak te stoppen.. zij hebben echt leuke reiskleding en lekker licht!
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik heb ook een afritsbroek in 2 delen: keuze tussen lang, kuitbroek of short.
Het vreemde is dat als ik ze afrits tot m'n kuiten, al mijn haren daar verdwijnen en ik met kale kuiten thuis kom :?
Mooi of lelijk interesseert me niet. Als het maar praktisch is.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

situaties dat je je niet kunt omkleden, ja ook al een paar x mee gemaakt. maar ik heb toch liever een korte broek aan als er op eens regen de lucht uit komt en ik nog 3 uur moet hiken, is minder gewicht mee dragen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Ik heb een bruine afritsbroek. Het is lekker licht en dun (daar heb ik voor gekozen) Als je er twee van hebt, kun je goed wisselen van broek. Afritsbroek is echt handig, hoef je minder broeken mee te nemen op reis en met twee afritsbroeken (de ene dunne en de andere wat dikker) ben je al een heel stuk verder op reis dan twee korte broeken, een capri en twee lange broeken. Het bevalt mij uitstekend :)
Reizen maakt je rijk.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Op http://www.hoedoe.nl/reizen-vakantie/vo ... wereldreis las ik net dit grappige stukje over de afritsbroek:

Pas op met de afritsbroek
Als er iets typisch Nederlands is, dan is dat het fenomeen afritsbroek. In menig land noemen ze dat 'Dutch pants'. De een zweert erbij, de ander bibbert ervan:

Bas Dekker: "Mijn afritsbroek gaat altijd mee. Het ding droogt snel, ademt lekker en je krijgt het gemakkelijk schoon. Perfect voor als er per se een lange broek mee moet op reis."

Wilbert van Haneghem: "Wil je als Nederlander herkend worden? Neem dan vooral een afritsbroek en kleding mee van het ANWB-merk 'Human Nature' mee. Ik durf te wedden dat je dan wordt aangesproken met de woorden 'Hoe gaat het?' Wil je dit niet, beperk je dan tot merkloze kledij of tot de wereldmerken."

_O- _O- _O-

Hebben jullie dat ook wel eens gehad? :D Dat mensen je herkennen als Nederlander omdat je zo'n broek aan hebt?
bolletjeom
Reisexpert

nee, ik heb dat nog nooit meegemaakt.
Hoewel nederlanders ze wel veel dragen lijkt het me onzin dat alleen nederlanders ze dragen
Ik neem aan dat neit 20 outdoor merken komen met 4 modellen van een broek dat maar in 1 klein landje verkoopt. Ik zie ook andere nationaliteiten er in lopen. Alleen dan wel echt bij outdoor activiteiten
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

wij hebben het alleen gehad door de bergschoenen van mijn moeder in combi met de rugzak in de bergen was dat.. die wisten daaraan meteen dat we Nederlanders waren omdat het merk (ik geloof Nomad) een nederlands merk was ;) maar nog niet met afritsbroeken meegemaakt en ook nooit opgelet eigenlijk of het alleen Nederlanders zijn ;)
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Hi,

Uit mijn eigen totaal niet statistisch onderbouwd onderzoek kan ik bevestigen dat 8 van de 10 afritsbroeken Nederlands zijn. We hebben het tijdens onze reis een tijdje geturfd, tja, je moet wat met je tijd als je een jaar reist.....

Ik vind zelf een broek met goede diepe zakken erg handig, en een zak aan de zijkant voor de LP is essentieel omdat wij meestal geen zin hebben om een rugzak mee te sjouwen bij uitstapjes overdag. Afritsbroeken vind ik vreselijk... alhoewel ik er trots op ben om Nederlands te zijn! Heb wel met afritsbroek gereis, maar hoe vaak rits je dat ding nou echt af? Ik nooit, dus doe ik liever een normale broek aan. Overigens vind ik het zakje aan de binnenkant wel een handig uitvinding....
bolletjeom
Reisexpert

ritsen tijdens de dag gebeurd niet veel.
Wat ik een voordeel vind als je lang reist en verschillende klimaten tegenkomt is dat 1 broek een aantal weken als korte broek dienst kan doen om vervolgens als lange broek dienst te doen in een ander land. Scheelt toch ruimte en gewicht in je tas.
Jochem
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Jochem »

Het is maar net hoeveel je ijdelheid belangrijker is dan je gemak.
Er zijn (volgens mij) genoeg mensen die het helemaal niets uitmaakt en gewoon zo'n broek meenemen omdat het minder ruimte in beslag neemt dan 2 broeken. Zelf neem ik liever een paar broeken extra mee dan een afritsbroek. komt waarschijnlijk ook omdat ik niets op mijn rug mee moet tillen :) Waar ik wel benieuwd naar ben....voor de mensen die ze wel dragen.....stel dat het gewicht en ruimte niets uit zou maken....zouden jullie dan nog steeds die broek mee nemen voor die paar keer dat je je normaal gesproken om moet kleden?
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

hoeveel temperatuurs verschil kan je hebben op 1 dag dat je perse een korte en een lange broek aan wil?

Zelf heb ik het zelde koud dus doe gewoon een korte broek aan als het een warme dag gaat worden, dan de eerste paar uurtje maar ff bikkelen (of niet in de schaduw lopen).
Ik blijf afrit broeken gewoon te lelijk vinden, en kan me eerlijk gezegt ook geen situatie verzinnen waarop ik wel van broek wil verwisselen, maar het echt niet mogelijk is (tenzij je geen ondergoed draagt natuurlijk ;) )
Plaats reactie