Alice springs of kakadu?
Alice springs of kakadu?
Volgend jaar zomer zouden we graag met het hele gezin naar Australie gaan voor zo'n 4,5 week. Zelf ben ik er al een half jaar geweest en daarom vind ik het lastig om een route te kiezen, want het liefst zou ik ze alles laten zien. (ouders, broer)
We hebben al wat mogelijkheden besproken en het liefst zouden we met een camper langs de oostkust reizen voor zo'n 3.5 week (sydney/brisbane naar cairns)
Daarna zouden we dan nog graag een kleine week ergens anders doorbrengen. Ik dacht zelf aan het huren van een 4x4 om rond Alice nog wat dingen te bezoeken en te kamperen. Natuurlijk Uluru en de Kings Canyon maar dan bijv via de mereenie loop in plaats van Erldunda.
Maaaar een andere hele leuke optie is natuurlijk Darwin met Litchfield en Kakadu. Dan zouden we ook een 4x4 huren om lekker te kamperen en dingen te bezoeken.
Een camper is natuurlijk leuk en aardig, maar een beetje avontuurlijker hoort er in Australie ook wel bij.
Wat zou jij doen, en waarom?
We hebben al wat mogelijkheden besproken en het liefst zouden we met een camper langs de oostkust reizen voor zo'n 3.5 week (sydney/brisbane naar cairns)
Daarna zouden we dan nog graag een kleine week ergens anders doorbrengen. Ik dacht zelf aan het huren van een 4x4 om rond Alice nog wat dingen te bezoeken en te kamperen. Natuurlijk Uluru en de Kings Canyon maar dan bijv via de mereenie loop in plaats van Erldunda.
Maaaar een andere hele leuke optie is natuurlijk Darwin met Litchfield en Kakadu. Dan zouden we ook een 4x4 huren om lekker te kamperen en dingen te bezoeken.
Een camper is natuurlijk leuk en aardig, maar een beetje avontuurlijker hoort er in Australie ook wel bij.
Wat zou jij doen, en waarom?
Re: Alice springs of kakadu?
Ik ben zelf niet in Kakadu geweest, wel in Darwin, Litchfield, Uluru, Kings Canyon en Kata Tjuta. Mijn voor keur gaat uit naar the red centre. Naar mijn mening is je Australie ervaring niet compleet als je daar niet geweest bent, erg indrukwekkend.
- bolletjeom
- Reisexpert
het was een bijna onmogelijke keuze want beide zijn heel erg de moeite waard maar als je dan echt moet kiezen ga ik voor alice springs omdat dit "australischer" is dan kakadu. Dus voor mensen die voor het eerst ( en misschien laatst) naar Australië gaan toch eigenlijk wel een must see is.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- dannydekoning
- Reiziger
- Contacteer:
Bijna onmogelijke keuze. Beide zijn super en zo verschillend. Uluru en kings canyon zijn erg toeristisch maar tegelijktijd ook twee dingen die je niet wilt en moet missen. De sterrenhemel is er ook weergaloos.
Voor het echte kampeer gevoel moet je naar litchfield en kakadu gaan. Twee schitterende natuurparken met prachtige watervallen, zwempoeltjes etc. Je moet wel even van te voren informeren of alles open is. Ik denk het wel. Wij waren er met het regenseizoen (januari) en toen waren er vele dingen in kakadu gesloten. Litchfield was alles zo goed als open.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ysb2OU4AWVo[/youtube]
Voor het echte kampeer gevoel moet je naar litchfield en kakadu gaan. Twee schitterende natuurparken met prachtige watervallen, zwempoeltjes etc. Je moet wel even van te voren informeren of alles open is. Ik denk het wel. Wij waren er met het regenseizoen (januari) en toen waren er vele dingen in kakadu gesloten. Litchfield was alles zo goed als open.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ysb2OU4AWVo[/youtube]
Allebei prachtig. Ik vond Kings Canyon een van de hoogtepunten van Australie en Uluru is idd een must-see. Ik vond het alleen wel een takke end rijden (maar ja dat is alles natuurlijk in Australie...) Mijn voorkeur gaat dus eigenlijk uit naar het noorden, geweldige tijd gehad daar. Vergeet ook niet Nitmiluk (Katherine Gorge) National Park in het noorden.