Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Beetje laat misschien maar: houdt er rekening mee dat als je op KLIA (Kuala Lumpur International Airport) landt van een internationale vlucht je naar LCCT (Low Cost Carrier Terminal) moet voor een vlucht met Air Asia. Dit staat op KLIA nergens aangegeven. Kennissen van ons hadden 4 uur overstaprijd en kwamen 1 uur voor vertrek van de AirAsia vlucht erachter dat ze naar een ander vliegveld moesten. Kortom: reken op tenminste 2,5 uur tussen je internationale vlucht en de vlucht met Air Asia!!
Je kunt op KLIA een taxiticket kopen (dacht RMY 40) of (als je veel tijd hebt) de bus nemen (dacht RMY 2). Reken met de taxi op een rijtijd van plm 30 minuten.
Kan iemand dit bevestigen?
En weet iemand hoe dat zit met die bus?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ja, dit klopt!!!! Maart vorig jaar is KLCC geopend, het 'prive' vliegveldje van Air Asia. Op je ticket staat overigens duidelijk welk vliegveld je moet hebben, al heeft in KL nog niet iedereen van de Low Cost Carrier gehoord.
De bus schijnt er vanaf KLIA een uur over te doen, maar zeker weten doe ik dat niet.
De taxi vanaf de stad doet er ook ongeveer een uur over.
Ik ben 2 keer vanaf daar gevlogen met AirAsia, maar volgens mij was het beide keren gewoon op KLIA...? Dat was eind 2005 dus wellicht is het ondertussen veranderd.
Het nieuwe vliegveld is maart 2006 geopend, de 22ste om precies te zijn. Ik ben toen net de dag ervoor nog op KLIA gevlogen, maar overal stonden borden die de opening van het nieuwe vliegveld aankondigden.
Dec 2006 ben ik voor het eerst op het nieuwe vliegveld geweest: het is erg klein en er is werkelijk niks te beleven. Voor mij was dat geen probleen, ik moest nl een uur later mijn aansluitende vlucht halen...
Dat je alleen vluchten binnen Azie kan vliegen is logisch, de eerste vluchten naar Europa komen waarschijnlijk pas volgend jaar en zijn nog niet te boeken.