goedkoopste skie gebied new zeeland?!

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
wbaltus

goedkoopste skie gebied new zeeland?!

Bericht door wbaltus »

hey allemaal,

weet iemand wat de goedkoopste gebieden zijn in new zeeland om te snowboarden/skien? ben nu een jaartje aan het reizen in ozzie en ga juni en juli naar new zeeland toe en wil daar nog ff 2 weken boarden.

zoek echt een cheap place, want heb dan bijna geen geld meer over... en dingen als veel faciliteiten in het gebied enz boeid me niet... als ik maar lekker goedkoop kan boarden..

hoor t wel!
thnx
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: goedkoopste skie gebied new zeeland?!

Bericht door Ron »

ik zal eens kijken wat ik te weten kan komen voor je ben nu in nz. maar weet dat niet overal in juni al sneeuw is dus juli zal beter zijn om te komen, heb je trouwens je eigen spullen of moet je huren???

gr ron
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
wbaltus

Bericht door wbaltus »

Ron schreef:ik zal eens kijken wat ik te weten kan komen voor je ben nu in nz. maar weet dat niet overal in juni al sneeuw is dus juli zal beter zijn om te komen, heb je trouwens je eigen spullen of moet je huren???

gr ron

nee, heb helaas al me eigen spullen thuis liggen. dus zal een board, boots en kleding moeten huren. had verder idd ook al gelezen dat heb seizoen rond begin juli, half juli ergens start. had wel al gehoord van iemand anders dat Methven op het zuidereiland goed te doen is, alleen niet super goedkoop...

hoor t wel van je dan! thnx alvast...
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Wij hebben 1,5 jaar geleden in november nog geskied op het noordereiland bij Mt Ruapehu (http://www.mtruapehu.com). Ze hadden zoveel sneeuw gehad dat er zelfs in het voorjaar nog geskied kon worden. Wij sliepen bij Howards Lodge (een aanrader!) in een heel klein plaatsje genaamd National Park. Ze hebben ook dorms, aan de overkant van de weg zat een goedkoper hostel (staat volgens mij ook in de LP). 2 dagen skiën/boarden incl huur materiaal/skibroek (handig hoef je dus niet zelf mee te nemen) en liftpas was dacht ik zo'n 150euro pp. Maar uiteraard is het goedkoper om een liftpas voor meerdere dagen te kopen, wij hadden 2x een dagpas. Als je zelf geen vervoer hebt kun je met een taxibusje maar wij zijn gewoon gratis met wat andere mensen uit het hostel meegereden. Check ff de website hierboven voor laatste prijzen.

Janneke
moniquee
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door moniquee »

Hoi, ik ben in 2008 een winterseizoen in NZ geweest. Op het zuidereiland was er toen echt pas sneeuw op de laatste dag in Juni dus ik zou zeker niet te vroeg gaan als je echt voor de sneeuw wilt gaan. De sneeuw op het Noordereiland blijft in verhouding ook nog een stuk langer liggen(soms tot en met kerst) maar doordat het aanbod een stuk kleiner is dit wel duurder.
Zelf heb ik in Wanaka gewoond en gewerkt en daar zijn 2 sneeuwgebieden, treble cone en cardrona. Cardrona is wat meer op families gericht(maar heeft wel heel wat funpark mogelijkheden)en treble cone is wat voor de meer-gevorderden. Ook is er een snowpark voor alleen maar tricks etc. Cardrona is wat goedkoper qua toegangsprijs. In Wanaka kun je veel materiaal huren, prijzen ken ik niet maar volgens mij niet overdreven duur. Er zijn ook veel hostels en in het winterseizoen is het een heerlijke plaats om te zijn om dat er heel veel mensen op af komen alleen maar voor de sneeuw!
Ook in queenstown heb je veel mogelheiden om te slapen, materiaal te huren en de piste op te gaan. Je hebt hier drie gebieden, prijzen zijn bij mij niet bekend maar omdat het aanbod wat groter is zal het hier ook wel eens iets goedkoper kunnen zijn. Verdere gebieden op het zuidereiland zijn mt hutt en Ohau, kleine plaatsen die best nog wel eens goede mogelijkheiden zouden kunnen hebben. Alle gebieden hebben websites dus je moet vast wel de ideale plaats kunnen vinden. En het is zeker de moeite waard! Vervoer is trouwens vrij makkelijk omdat er in NZ heel veel gelift wordt. Dus er is altijd wel een mede backpacker die je mee naar boven wilt nemen.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey,

de prijzen voor 2010 winter seizoen zijn bekend. kijk even op http://www.backpackerboard.co.nz/new-ze ... /index.php via die site kun je alle verschillende ski locaties bekijken en de prijzen voor lift passen + rentals

mocht je nog meer info nodig hebben om een keuze te maken, laat mij het dan even weten!! dan ga ik kijken of ik dat voor je kan vinden.

gr

in de weersverwachtingen verwachten ze al sneeuw rond queenstown.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
wbaltus

Bericht door wbaltus »

beetje late reactie, maar thnx voor alle informatie en tips! ga ze straks allemaal even doornemen en kijken wat de goedkoopste optie is voor ons...

gr,
wouter
Plaats reactie