visa registratie rusland

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
bubbleboy

visa registratie rusland

Bericht door bubbleboy »

gegroet.......

ik heb een paar vragen, om te beginnen over rusland.

ik lees dat als je in rusland langer dan 3 dagen in 1 stad verblijft, je verplicht bent je visa te laten registreren. dit kan o.a door hostels ( maar slechts enkele zijn hiertoe bereid).

nu is mijn vraag : is dit een formaliteit, en wordt er niet op gecontroleerd. of kom je bij de grens (of bij een andere controle) in de problemen.

mijn 2e vraag gaat over visa in zuid-oost azie.
volgens mij kan ik zonder vooraf iets te regelen de grens over bij : thailand,laos,vietnam,combodja,indonesie,maleisie.
klopt dit, of vergis ik mij hierin, het gaat om grensovergangen over land. (behalve indonesie)

groetjes.........
fenny&frans
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wat betreft Rusland

ik kan me niet herinneren dat wij ons visum hebben laten registreren terwijl ik deze regeling wel ken ( dom?)
We zijn niet gecontrolleerd erop maar dat kan natuurlijk wel altijd.
Rusland is niet het land van mijn keuze om in de problemen te raken omdat ik de regeltjes niet heb opgevolgd.
Ik zou die registratie maar gewoon doen als ik jullie was

Visa in Zuid-Oost Azie
Ik weet niet precies wat je bedoelt met "zonder vooraf iets te regelen de grens over"
Bedoel je iets regelen in nederland of echt gewoon bij de grens op komen dagen en een stempel verwachten?

Dat laatste gaat niet in Vietnam en Indonesie.
Voor Vietnam moet je je visa een dag of wat van te voren even ergens regelen, ik gok in China of Hongkong in jullie geval want ik neem aan dat jullie de transmongolie express gaan nemen 8)
Voor Laos weet ik het niet precies. Ik geloof dat je max 15 dagenvisum aan de grens kunt krijgen en dat het aangeraden word om er van te voren 1 te halen. Wij hebben ook ons Cambodia visum in vietnam van te voren gehaald omdat we met een bootje over de Mekong de grens overgingen en dus langs een heel klein kantoortje gingen.

Als je Indonesie in vliegt krijg je een toeristvisa maar "overland" of een boot dus ...niet. Dan moet je van te voren een visum regelen. Dit kan in de buur landen. Wanneer je langer dan 4 weken naar indonesie wilt zal je dit sowieso moeten doen.

Thailand en Maleisie kunnen wel gewoon aan de grens

groetjes Rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als aanvulling op het berichtje van Rudi:

In mijn paspoort zat zo'n blaadje waar elk hotel in Rusland braaf een stempeltje opzette. Of ze ook nog een telefoontje ofzo pleegde weet ik verder niet. Ik heb daar zelf nooit omkijken naar gehad, echt ideaal! Maar er is wel zeker na gevraagd toen ik het land verliet.

Je kan voor Laos idd een visum aan de grens krijgen, maar dat is idd slechts 15 dagen geldig. Dit is mijns inziens veel te kort!!! Wat dat betreft kun je beter vooraf een 30 dagen visum aanvragen, wat overigens net zo duur is. Als je vanaf Cambodja de grens wilt oversteken naar het zuiden van Laos, zul je ook vantevoren je visum in orde moeten hebben. Bij deze grensovergang kun je nl geen visum aan de grens krijgen.

Groet,

Jenny

P.S. Rudi, mijn eerste verhalen en foto's van Bali en Flores staan inmiddels op http://www.outofasia.nl/set.php?cid=172. 8)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

dat werd tijd Jenny :wink:
ik ben ze NU! aan het lezen
groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bubbleboy

Bericht door bubbleboy »

bedankt voor de reacties!