buiktyfus
buiktyfus
Hallo.
Gisteren op de vakantie beurs geweest en daar stond een stand van gezond op reis.
Deze drukte ons op het hart dat wij een buiktyfus vaccinatie moesten halen voor onze trip van 4 maanden door ZO Azie.
(China,Laos,Cambodja,Vietnam,Thailand).
We zijn al een aantal keren die kant op geweest,(1990 en 1992) dus al een tijdje geleden .
Toen werd ons niks hier over verteld.
Zijn er mensen die deze vaccinatie nemen of is het weer geldklopperij?
gr. Marco
Gisteren op de vakantie beurs geweest en daar stond een stand van gezond op reis.
Deze drukte ons op het hart dat wij een buiktyfus vaccinatie moesten halen voor onze trip van 4 maanden door ZO Azie.
(China,Laos,Cambodja,Vietnam,Thailand).
We zijn al een aantal keren die kant op geweest,(1990 en 1992) dus al een tijdje geleden .
Toen werd ons niks hier over verteld.
Zijn er mensen die deze vaccinatie nemen of is het weer geldklopperij?
gr. Marco
Laatst gewijzigd door mfl op 16 jan 2010 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: buiktyfus
Zou het maar doen, wij wonen in Jakarta en kennen verschillende mensen die buiktyfus kregen. Je kan er behoorlijk ziek van worden. Er zijn ook tabletten maar die moet je 3 dagen slikken.
Wij hebben hem ook gehaald voordat we naar Indonesie gingen. Waarom een risico nemen met je gezondheid? Al beschermt de vaccinatie niet 100% en moet je (natuurlijk) alsnog voorzichtig zijn. Met een beetje uitgebreid pakket vergoed je verzekering de vaccinatie ook nog.
- bolletjeom
- Reisexpert
buiktyfus is zo ongeveer de eerste vaccinatie geweest die ik ben gaan halen toen ik verre reizen ging maken.
Vreemd dat je nog niet eerder tegen dat advies op bent gelopen. Ik weet niet beter dat je DTP, Hepatitis A, Buiktyfus, Hepatitis B ..ongeveer in die volgorde...als eerste haalt voor vrijwel alle verweg bestemmingen
Vreemd dat je nog niet eerder tegen dat advies op bent gelopen. Ik weet niet beter dat je DTP, Hepatitis A, Buiktyfus, Hepatitis B ..ongeveer in die volgorde...als eerste haalt voor vrijwel alle verweg bestemmingen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Wij hebben inderdaad ook deze hele serie mogen ontvangen en de verzekering betaald toch in vele gevallen alles of bijna alles.bolletjeom schreef: DTP, Hepatitis A, Buiktyfus, Hepatitis B
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Het is zeker vreemd dat ik dat van de week voor het eerst hoorde.
20 jaar geleden kregen we een gammaglobuline prik en dat was het.
deze was 2 maanden werkzaam.
hep.A+B heb ik via mijn werk gekregen maar ik ga zeker die van buiktyfus ook halen.
Ik moet toch nog voor malariapillen naar de arts.
Bedankt ,Marco

20 jaar geleden kregen we een gammaglobuline prik en dat was het.
deze was 2 maanden werkzaam.
hep.A+B heb ik via mijn werk gekregen maar ik ga zeker die van buiktyfus ook halen.
Ik moet toch nog voor malariapillen naar de arts.
Bedankt ,Marco
De GGD raadde mij ook buiktyfus aan. Daarnaast inderaad ook Hep. A+B, DTP. Hebben ze ook nog iets gezegd over TBC. Mij adviseerden ze om me vooraf en na afloop hierop te laten testen. Het scheelt per GGD of ze dit met een mantoux test doen of dat ze adviseren je te laten vaccineren.
Voor buiktyfus moet je jezelf toch alleen vaccineren als je langer dan 3 maanden weggaat naar een verre bestemming? Tenminste dat dacht ik mij te herinneren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Buiktyfus
Hier staat niets over vaccineren, met antibiotica is dit goed te bestrijden.
een vaccinatie bied ook geen 100% bescherming.
(De GGD raadde mij ook buiktyfus aan. Daarnaast inderaad ook Hep. A+B, DTP. Hebben ze ook nog iets gezegd over TBC)
hier hebben ze het niet over gehad.
Maar ik denk altijd dat ze in de landen waar deze ziektes voor komen zelf de beste medicijnen hebben.
Ik weet nog in phucet dat ik een darm infectie had, ik na 2 dagen hier weer van af was na een bezoekje aan de plaatselijke apotheek,waar ik een kuurtje kreeg.
Dit werd overigens helemaal vergoed door de zorgverzekeraar.
marco
Hier staat niets over vaccineren, met antibiotica is dit goed te bestrijden.
(De GGD raadde mij ook buiktyfus aan. Daarnaast inderaad ook Hep. A+B, DTP. Hebben ze ook nog iets gezegd over TBC)
hier hebben ze het niet over gehad.
Maar ik denk altijd dat ze in de landen waar deze ziektes voor komen zelf de beste medicijnen hebben.
Ik weet nog in phucet dat ik een darm infectie had, ik na 2 dagen hier weer van af was na een bezoekje aan de plaatselijke apotheek,waar ik een kuurtje kreeg.
Dit werd overigens helemaal vergoed door de zorgverzekeraar.
marco
Het biedt geen 100% bescherming, maar maakt de kans dat je het krijgt wel stukken kleiner. Persoonlijk haal ik liever in Nederland een extra spuit dan dat ik in het buitenland aan de medicijnen moet. Het kan dan wel met antibiotica goed te bestrijden zijn, maar het neemt niet weg dat je er wel een aantal dagen ziek van bent (en google even op de bijwerkingen van antibiotica... daar zou ik in het buitenland ook geen zin in hebben).mfl schreef: Hier staat niets over vaccineren, met antibiotica is dit goed te bestrijden.
Ik vermoed dat plaatselijke bevolking immuun is voor dit soort (reizigers)ziektes.mfl schreef: Maar ik denk altijd dat ze in de landen waar deze ziektes voor komen zelf de beste medicijnen hebben.
Nee, als je langer dan 2 weken naar bepaalde bestemmingen gaat.evanerp schreef:Voor buiktyfus moet je jezelf toch alleen vaccineren als je langer dan 3 maanden weggaat naar een verre bestemming? Tenminste dat dacht ik mij te herinneren.
Verder sluit ik me bij Myrthe aan. Niet op iedere bestemming is de gezondheidszorg en kwaliteit van medicijnen even goed.
Dus waarom niet zoveel mogelijk uitsluiten. Maar het blijft je eigen keuze natuurlijk.
- bolletjeom
- Reisexpert
We hebben op deze site een prachtig stukje info over buiktyfus: gezondheid / buiktyfus
Ik ga naar een apotheek in China en vraag om een zuigtablet voor mijn keel. Krijg ik antibiotica in mijn handen geduwd van de zwaarst denkbare variant in een dosering die we in europe niet eens kennen.
ik ben erg voorzichtig met zomaar pillen nemen in het buitenland.
hoewel je ook in het buitenland best aan medicatie kan komen heb je geen idee wat ze je geven. Ik was redelijk bekend met antibiotica omdat ik een steeds terugkerende infectie had en wist dus ook wat een mild middel is en wat een paardemiddel is dat ik echt alleen bij grote uitzondering mocht nemen.Buiktyfus of tyfoïd is een levensbedreigende darminfectie met bacteriën
Ik ga naar een apotheek in China en vraag om een zuigtablet voor mijn keel. Krijg ik antibiotica in mijn handen geduwd van de zwaarst denkbare variant in een dosering die we in europe niet eens kennen.
ik ben erg voorzichtig met zomaar pillen nemen in het buitenland.
Je hebt geluk dat je wat van antibiotica af weet.
Je hebt eigenlijk wel gelijk met medicijnen in het buitenland.
Nu las ik op die link dat ze ook capsules hebben,werken deze langer dan een injectie?
Niet dat het er toe doet hoor maar ik ben over de bekende streep.
Ik ga gewoon een prikkie halen tegen deze vervelende kwaal.
Ik heb geen zin om mijn reis waar ik al een jaar naar uit kijk te laten verzieken door de helft ervan met buik pijn en dergelijke rond te lopen.
gr. Marco
Je hebt eigenlijk wel gelijk met medicijnen in het buitenland.
Nu las ik op die link dat ze ook capsules hebben,werken deze langer dan een injectie?
Niet dat het er toe doet hoor maar ik ben over de bekende streep.
Ik ga gewoon een prikkie halen tegen deze vervelende kwaal.
Ik heb geen zin om mijn reis waar ik al een jaar naar uit kijk te laten verzieken door de helft ervan met buik pijn en dergelijke rond te lopen.
gr. Marco
- bolletjeom
- Reisexpert
Tis een buikpijn waar je dood aan kunt gaan dus ik zou inderdaad lekker dat spuitje halen. Ik ken de tabletten variant niet dus ik weet niet of dat hetzelfde werkt. Zou ideaal zijn voor de mensen die het niet zo hebben op naalden.
Die opmerking maakte de GGD medewerkster ook bij ons, toen we vertelden 2 weken naar Marokko te gaan.evanerp schreef:Voor buiktyfus moet je jezelf toch alleen vaccineren als je langer dan 3 maanden weggaat naar een verre bestemming? Tenminste dat dacht ik mij te herinneren.
Ik vertelde haar toen dat wij in 2 weken meer doen en meer meemaken dan andere mensen in 3 maanden.
Toen heeft ze ons die prik ook maar gegeven....
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international