Reis horror verhalen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Reis horror verhalen

Bericht door estelle »

Haha leuk om allemaal te lezen. Hier mijn lijstje:

Als kersverse backpackers dachten we het begin van de reis in India makkelijk te maken door voor niet al te duur een chauffeur te nemen voor Rajasthan. Deze chauffer Ramez bleek alleen behoorlijk arrogant te zijn en ook constant met hoge snelheid in slaap te vallen achter het stuur. Wanneer je hem wakker maakte en zei dat hij in slaap was gevallen werd hij heel boos. Uiteindelijk draaide het uit op een flinke ruzie met een zwaar opgefokte indier en bibberende reis-groentjes.

Toen we het kleine weggetje bij Bromo in het donker opreden om de zonsopgang te zien, waarbij meerdere gammele jeeps elkaar inhalen om als eerste boven te zijn schoot de voorband onder de auto vandaag.

Toen mijn vriend in Kuching alleen savonds ging stappen, kwam hij niet meer thuis en had hij geen mobiel me. De volgende ochtend kwam hij binnen met een hersenschudding en groot verband op zijn voorhoofd. Een man had hem met een ijzeren staaf op zijn hoofd geslagen.

Toen we in India moedig van het fort naar het hostel liepen snachts hoorden we ineens heel hard gegrom vlak achter ons. Er stond een hond die echt op het punt stond ons te bespringen. Wel vaker wilde honden meegemaakt maar deze was echt zwaar agressief.

In Kakadu NP hebben we ook op het dak van de auto gestaan om te kijken of we wel of niet moesten vluchten voor de naderende brand. De wijze les is dat als lijkt brand nog zo ver, het is zo bij je.

In Cancun zaten we gezellig op het dakterasje van het hostel met een local te praten. Tot er witte pakketjes tevoorschijn kwamen waaruit hij begon te snuiven. Hij bleek uiteindelijk steeds agressiever en dwingender te worden dat hij geld nodig had. Hij was een coke-dealer en we wisten niet meer hoe van hem af te komen. Uiteindelijk besloten weg te gaan uit het hostel tot groot ongenoegen van meneer de dealer. Sommige mensen kunnen heel slim heel veel druk op je uitoefenen.

De terugreis van Kho Tao naar het vaste land hadden we de goedkoopste sleepernachtboot genomen. Als ik terugdenk aan die bootreis, wil ik nooit meer op een booit. Het weer was zeer zeer slecht en er sloegen constant golven over de rails van de tweede verdieping heen. Ik dacht echt dat we de kant niet zouden halen.

In Halong Bay waren we ergens op een eilandje blijven overnachten. De volgende dag gingen we met de boot terug. Alleen kon de boot niet tot de kant komen. En moesten we met 8 man op een vlot van 2 bij 2 meter!! inclusief bagage het stuk naar de boot overbruggen. Ik dacht nog van ze weten wel wat ze doen, ze doen dit vaker. Maar op een gegeven moment was het zeer moeilijk om nog evenwicht te houden (veel konden niet hurken) en de spullen droog te houden.

In Australië was ik aan het werk als straatverkoper van groene energie. Dit was deze keer alleen niet in een stad maar on the country side bij grote boerderijen en lopend! Veel waakhonden dus. Ik ben niet zo bang voor honden. De deur werdt vaak opengedaan en dan sprong er een grote lieve hond of gedomesticeerde dingo tegen je aan. Maar ik ben wel bang als ze hun tanden laten zien en achter je aankomen rennen en de oprijlaan tot het hek heel lang is en het twee rotweilers zijn. Daarna nooit meer als meisje alleen gaan werken in zo een omgeving haha.

De rotste ervaring was in Lagunas in de Amazone in Peru. We waren met een locale familie waar we verbleven de jungle in getrokken en zouden daar overnachten. Dat hield in dat we met onze slaapzak onder een gemaakt afdakje op een stromatje op de junglegrond lagen. Vlak naast de plek waar smiddags grote dodelijke tarantula's rondliepen. Ok geen probleem, ik was inmiddels wel zulke omstandigheden gewend maar niet als ik ziek ben. En dat werd ik flink. Ik voelde me tijdens het 3 uur klauteren tot onze plek al behoorlijk oververhit en rot. En toen bleek dat de 'gidsen' niet voldoende drinkwater mee hadden en onze voorraad was al op en we uit het bruine riviertje naast het kampje moesten drinken. Iedereen sliep terwijl ik de hele nacht zolang mogelijk probeerder uit te stellen om weer in mn uppie in een donkere jungle die slaapzak uit te klimmen en zo snel mogelijk met een zaklampje een plekje te vinden waar hopelijk geen dodelijke nachtbeesten op de loer lagen. Erg leuk erg ziek zijn in een jungle :P
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Verbaasd me hoe vaak "wij" als toeristen benaderd worden voor drugs. Ook als je naar Locked up Abroad kijkt lijkt het wel of juist gewone toeristen interessant zijn om te smokkelen.
sjaantje
Reiziger

Bericht door sjaantje »

Onze ervaring in Amed, Bali is me het meest bij gebleven. Eerst hadden we een gluurder. Onze kamer had een open badkamer, alleen dan eentje waarbij je van de zijkant er in kan. Om een lang verhaal kort te maken, we vonden een gluurder die door de badkamer wegsprintte. Niet echt fijn als je net even een intiem moment hebt ;) Vervolgens worden we s nachts wakker van enorm kabaal en lichtflitsen, ik dacht nog zeker een ceremonie ergens, maar het hotel voor ons stond in lichttelaaie. Dus toch maar opgestaan en een paar uur op de brandweer gewacht. Gelukkig stond de wind goed en is er, behalve dat hotel, niks afgebrand. Vriendlief allemaal foto''s nemen, die de politie de volgende dag weer wilde hebben. Geen typische dag in Bali iig!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

evanerp schreef:Verbaasd me hoe vaak "wij" als toeristen benaderd worden voor drugs. Ook als je naar Locked up Abroad kijkt lijkt het wel of juist gewone toeristen interessant zijn om te smokkelen.

Eens! Ik werd knettergek van die eikels in gringo alley inn Cusco. Vroeg me zelfs af of ze die lui niet op konden sluiten....er staan toch stevige staffen op in Peru dacht ik :? .
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wat een "leuk"topic.
Ik hoop dat de aspirant reizigers nog weg durven ;)

Er is wel eens wat gejat maar allemaal zonder geweld dus meer vervelend dan horror. Al moet ik zeggen dat mijn geloof in de goedheid van de mens toch een deuk kreeg toen we na 1,5 jaar reizen door azië en afrika voor het eerst bestolen werden...in beschaafd en rijk Australië.

De allereerste reisdag van onze wereldreis begon goed. voor ons...maar niet voor onze cabine genoot in de slaaptrein naar Rusland.
Om 3.00 uur werden we gewekt door de duitse douane voor controle. Een half uur later werd alles nog eens over gedaan door de polen. Later die nacht ging de deur nog een keer open en 2 mannen met zaklampen stonden in de coupe en waren ook snel weer weg.
Nadat iedereen de volgende ochtens een beetje wakker was geworden ontdekte onze Deense medereiziger dat hij al zijn geld & papieren kwijt was. Nadat we alles grondig doorzocht hadden gingen we naar de Provodnikas ( vrouwelijke treinbediende) om melding te maken van de diefstal. Ze sprak dus echt alleen russisch! Ze zei dat ze ook duits sprak maar de 6 woorden die ik bedacht had voor "kwijt" en "gestolen" kende ze niet. Het point it boekje bood uitkomst. In dit boekje staan heel veel plaatsjes die je dan lekker kan aanwijzen. dus we wezen op het lege tasje van de Deen en toen op het plaatje politie. Een "aaaaaahhhhhh...." kwam los.
Ze had de portemonee gevonden in het toilet. Al zijn papieren en pasjes zaten er nog in maar zijn geld was weg. Op het station in Warschau begon het hele grote taalverwarrings spektakel opnieuw met de politie. Ze konden alleen verder niets voor de Deen doen.

Dit verhaal stelde de mensen thuis niet echt gerust

Het verhaal dat mij het meeste bijstaat is uit Australië. Soms kijk je iemand in de ogen en weet je gewoon dat die echt niet spoort.....

Op een parkeerplaats langs de weg maken we ons op voor de nacht. We zijn de enige op een truck na. We beginnen een beetje de kriebels te krijgen als de chauffeur de hele tijd onze kant op kijkt maar we trekken ons er niets van aan. Na een tijdje kijken we elkaar verbaasd aan als we door krijgen dat hij ons staat uit te schelden!
Dit vinden we niet grappig: "is die man gek, ofzo?"
Nou, daar komen we snel achter. Opgefokt komt ie op ons af.
Korte samenvatting van het gesprek:
"Who send you here!"
"Eehh, deze plek staat in ons kampeerboek meneer"
"I always stay alone. Who send you to follow me!"
" we zijn gewoon buitenlandse toeristen meneer, op zoek naar een slaapplek" (we doen extra ons best om onschuldig en dom te lijken)
"who send you!!!"
"nobody sir"
".....oh, Well, there is someone after me and everywhere I go I see those wickedvans"
" maar meneer, dat is een naam van een verhuurbedrijf"
Hij lijkt enigzins tevreden met het antwoord maar de schrik zit er bij ons wel in. Die man is zo paranoia als een deur. We overleggen wat we moeten doen: Blijven terwijl er een kort lontje ieder moment kan ontvlammen of vertrekken en nog minimaal 100 kilometer in het donker door kangarooland rijden. De laatste optie kan de trucker nog wel eens achterdochtiger maken en dat lijkt ons niet slim (hij is vast en zeker bewapend).
Jeroen blijft in de auto ( we willen geen haantjes gedrag) terwijl ik op hem afstap met de volgende mededeling:
"you kind of scared me a little, Are you ok with us being here or do you want us to move?"
Dit bleek de goede zet. Glenn komt net van de telefoon met zijn vrouw en moet van haar zijn verontschuldigingen aanbieden. Hij gaf toe nogal paranoïde te hebben gereageerd en verteld gelijk zijn halve (verontrustende) levensverhaal.
Redelijk gerustgesteld gaan we slapen.....maar leuk was anders

ik heb nog zat kleine horror verhalen maar die komen nog.
De wc in China zonder tussenschotjes kan ik overslaan want de variant van Jenny komt aardig overeen :)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik ben ooit eens op de camping in Nederland wakker geworden van een gigantische knal, bleken er dus 3 caravans in lichterlaaie te staan, meteen brandweer gebeld.. achteraf bleek het aangestoken te zijn, de hele camping is naar die brand gegaan en ondertussen hebben de dieven hun slag geslaan en verschillende tenten en caravans leeggeroofd... het was sowieso een rare vakantie want er ontstond ruzie tussen de buren na een lichte aardbeving omdat ze dachten dat de één aan de caravan van de andere zat te rommelen en tijdens het stappen kwam ik midden in een grote vechtpartij terecht.. heb er maar een paar dagen gestaan, maar meer gedonder gezien dan meestal tijdens reizen.. al zat na die caravan brand en de ontploffingen de schrik er wel even in..
Paolovic
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Paolovic »

Horror? Dat niet! Wel vervelende verhalen.

Vorig jaar een half jaar in Midden-/Zuid-Amerika rond gereisd. Een prachtige ervaring, weining vervelende dingen meegemaakt.

In een nachtbus in Peru van Puno naar Cuzco bestolen. Het was al een nacht waarin ik amper kon slapen. Op een gegeven moment schrok ik wakker, van ik dacht een klap. Ik keek naast me en zag een man op de grond liggen. Ik dacht dat hij gevallen was en vroeg of het goed ging met hem, hij zei dat alles in orde was, dus ging ik maar weer verder slapen. Maar binnen een minuut dacht ik dat het toch niet normaal is dat er iemand midden in een bus op de grond lag in Peru (in Bolivia sliepen ze wel gewoon in het gangpad!). Dus ik keek meteen weer naast me; niemand! Het was sowieso pikdonker in die bus, dus ik had zijn gezicht ook niet gezien! Ik meteen naar mijn handbagage onder mijn stoel grijpen. De cijferslotjes zaten er nog op en nog op de juiste code (Hoe kan ik dat zien in de pikdonkere bus? Ieder cijfer tellen hoe ver ik hem doordraai.), maar toch even in mijn tas gevoeld of alles er nog in zat. Mijn moneybelt had ik ook in mijn rugzak zitten (je wordt na 5 maanden reizen, zonder dat er ook maar iets gebeurd, helaas iets nonchalanter) en die was verdwenen!!! Hoe dat kon, dat weet ik ook niet, de sloten zaten er nog op. Heel mijn tas gecheckt of ze er geen gat in hadden gesneden. Ik baalde enorm, alles zat erin, pinpas, creditcard, paspoort en verder was ook mijn fototoestel weg! Na wel 20 keer heel mijn rugzak doorzocht te hebben en 100 keer gedacht dat het nu alleen nog maar regelen, regelen en nog eens regelen zou worden, stootte ik perongeluk tegen iets met de hak van mijn voet. Het hoesje van mijn fotocamera en de camera zat er nog in!!! Ik dacht nog maar eens even verder voelen. En ja hoor, ook mijn moneybelt. Mijn paspoort en pinpas en creditcard zaten allebei in een ander vakje, maar ik was al lang blij dat het er nog was! Ik alles nagecheckt en volgens mij was alles er nog. Het was ongeveer 2:30 a.m., verder geen oog dicht gedaan en mezelf wakker gehouden tot in Cuzco, daar zo snel mogelijk met de eerste taxi naar een hostel. De volgende dag had ik een of andere tour (natuurlijk gaat heel dat moment nog 100 keer aan je voorbij) en toen pas drong tot mij door dat mijn "noodgeld" 10 euro en 70 of 90 US$ gestolen waren, dat was toch wel balen. Daar had ik nog wel zo'n drie dagen op kunnen leven. Maar ik was al lang blij dat het maar contant geld was!

Nog een andere:
In Nicaragua gingen we met een bus van Granada naar Masaya om daar naar een of andere markt te gaan. In die bus was het al erg irritant dat een stel bezopen tieners alleen maar agressief stonden te doen tegen elkaar en expres liepen te duwen, we moesten staan. Daarbij was het plafond veel te laag! Het was de zaterdag voor Pasen. Na een tijd op die markt rond te hebben gelopen wilden we de bus terug naar Granada nemen. Het was 17:00 uur en er reden, vanwege de Pasen, geen bussen meer. Heel die markt lag al in zo'n rotzooi gebied waar je echt het idee had in een derde wereldland te zitten. Komen er een aantal jongeren om ons heen staan (ik was nog met twee Duitse en een Zwitsers meisje). Zij zouden ons wel "helpen" een taxi te vinden. Er stonden er daar al drie klaar! Een jongen begon ook al agressief te worden, maar zijn vrienden hielden hem een beetje tegen. Toen hebben ze voor ons een taxi "geregeld", we hebben nog wel af kunnen dingen op de prijs. Uiteindelijk nog maar 1,60 euro voor 20 km! Toen de taxichauffeur aanreed, zag ik hem nog op het laatste moment geld in de handen drukken van een van die jongens die voor ons die taxi geregeld had. Dat klopt natuurlijk al niet... Zodra we op de autopista zaten, zette hij zijn auto aan de kant. Hij greep met zijn hand naar het dashbordkastje, opende die en haalde er een schroevendraaier uit. Ik schrok echt, toen hij met zijn hand naar dat dashbordkastje ging! Hij stapte uit en begon het bordje "TAXI" van het dak te schroeven! Illegale taxi natuurlijk! In Granada moest hij op iedere hoek van de straat de weg vragen, we zeiden dat hij ons maar op het centrale plein af moest zetten. Maar zelfs dat kende hij niet! Toevallig kwamen we door onze straat en konden we hem vertellen waar te stoppen. Gelukkig toch veilig afgeleverd! Hierbij is ons niets overkomen, maar het was wel erg spannend op het moment zelf!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Da's wel geluk in Peru dan toch, vervelend van het geld, maar ik weet helaas uit ervaring wat een ellende het is als in het buitenland je paspoort gestolen wordt. Een tijdje ben ik daarna extra voorzichtig geweest, maar na verloop van tijd wordt je toch weer (te) makkelijk.

Een situatie tijdens mijn laatste vakantie, waarvan we achteraf pas de ernst in zagen: in Noord-Korea met de bus onderweg van Pyongyang naar Kaesong, over een onvoorstelbaar lege snelweg. Nu ligt Kaesong vrij dicht bij de grens met Zuid-Korea, en dus kom je in de buurt van de stad langs een aantal militaire checkpoints. Allemaal niet zo spannend, even netjes stoppen, praatje met de soldaten, ze zetten een hek aan de kant en we kunnen weer verder. Totdat bij een van de checkpoints de remmen dienst weigeren, we dat hek domweg omverrijden en in de middenberm alsnog tot stilstand komen. De militairen om ons heen staan allemaal enigszins in paniek naar elkaar te kijken, totaal niet wetend wat ze met deze situatie aanmoeten. Maar goed, de gidsen maken even een praatje, de chauffeur rommelt ondertussen wat aan de remmen en maakt een paar proefstops, en we kunnen weer verder. Eind goed, al goed.

's Avonds in de bar onder het genot van een biertje komt de hele situatie nog eens ter sprake, en realiseren we ons pas dat wanneer er een paar soldaten met itchy trigger fingers hadden gestaan het ook weleens heel anders had kunnen aflopen...
(het feit dat we later die dag nog voor de tombe van koning Kongmin een berg op- en weer afgereden zijn in een bus met dus twijfelachtige remmen, ach, daar heeft niemand zich ook maar een moment druk over gemaakt...)
Laatst gewijzigd door WizardOfOss op 03 mei 2010 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Ik ben blij dat ik (nog) niet zoveel horror verhalen heb!
- vervelendste wat ik heb meegemaakt is aangerand worden in een tunesisch hotel. Was heel naar, zag het totaal niet aankomen, maar kon er gelukkig vrij snel een eind aan maken en achteraf gezien valt het allemaal nog mee...

- Totaal andere categorie, maar ik heb wel eens doodsangsten uitgestaan achterop een brommer/motor op een bochtige heuvel weg in Indonesie...
Selalu mencari...
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb wel eens momenten gehad dat het allemaal goed afliep, maar dat het toch wel even spannend was...

1,5 jaar terug was ik in Moskou om een schaatswedstrijd te bezoeken. Vanalles moest door zo'n röntgenapparaat bij het ijsstadion en kwam op een grote hoop terecht. Snel probeer je al je spullen te pakken en bij elkaar te graaien, het was best wel chaotisch. Als we naar onze plek lopen, kom ik daar tot m'n grote schrik er achter dat mijn buideltasje met paspoort (!) en geld niet bij me heb. Ontzettend stom natuurlijk dat ik me van de wijs liet brengen door de chaos, maar gelukkig lag hij nog bij de ingang en zat alles er nog in, zelfs mijn roebels. Had er niet aan moeten denken dat het echt weg was geweest... heb je zo'n ding om niets kwijt te raken, moet je hem afdoen en raak je hem alsnog kwijt.

Ander moment was in Boekarest. We liepen 's avonds over straat met een groep en ik en een jongen waren het slome gewandel beetje zat dus hadden de vaart erin gezet. Op een gegeven moment hoorden we geen stemmen meer achter ons en was de straat ook nagenoeg leeg... de rest van de groep was dus verdwenen! Niet veel later kwamen ze er aan gewandeld, bleek dus dat ze in een steeg (waar wij zowat door heen waren gevlogen) tegen waren gehouden door van die straatschoffies die geld wilden hebben...Gelukkig was de groep te groot en de jongetjes te klein dus na een korte discussie en flink wat geduw, konden ze er alsnog door.

Ander verhaal:
Bij de grens van Israel naar Egypte, zijn op de heenweg zonder Israelische grenspost gezien te hebben, het land uitgekomen. Dit betekent dat je je papiertje ook niet hebt in kunnen leveren.. we hebben nog een tijd staan wachten bij de grenspaal maar er kwam niemand kijken en er was ook geen teken van leven. Bij de Egyptische grens geen problemen. Op de terugweg kwamen we bij de Israeli terug... waren ze nogal verbaasd dat we het land weer in wilden terwijl we er nooit uit waren geweest. Wat bleek, we hadden om een gebouw heen moeten lopen om daar netjes via de officiële wijze het land te verlaten maar dat stond niet aangegeven 8)7 Gelukkig liep het met een sisser af.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

LadyHeather schreef:Ik ben blij dat ik (nog) niet zoveel horror verhalen heb!
- vervelendste wat ik heb meegemaakt is aangerand worden in een tunesisch hotel. Was heel naar, zag het totaal niet aankomen, maar kon er gelukkig vrij snel een eind aan maken en achteraf gezien valt het allemaal nog mee... ...
Dat klinkt wel heel erg horror, gelukkig dat het achteraf mee viel.. ben nu wel nieuwsgierig naar het hele verhaal.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Tikva schreef:
LadyHeather schreef:Ik ben blij dat ik (nog) niet zoveel horror verhalen heb!
- vervelendste wat ik heb meegemaakt is aangerand worden in een tunesisch hotel. Was heel naar, zag het totaal niet aankomen, maar kon er gelukkig vrij snel een eind aan maken en achteraf gezien valt het allemaal nog mee... ...
Dat klinkt wel heel erg horror, gelukkig dat het achteraf mee viel.. ben nu wel nieuwsgierig naar het hele verhaal.
Nou, het hele verhaal.. ik was een stuk jonger en naïever! Ik was met een vriendin in een hotel waar van die veel te populaire jongens werkte. Wij stoorde ons al een paar dagen aan de (jonge) meiden die zich praktisch op hen stortte maar hadden zelf eigenlijk wel redelijk leuk contact met ze (tenminste zo leek het). Gewoon normaal met elkaar praten, niet al te overdreven ofzo.. tot we op een avond nog buiten zaten en zij langs kwamen, we praatte even, gewoon normaal. Toen liepen we met hen door het hotel en ineens stonden we allebei in een andere gang, allebei alleen met 1 jongen. Ik werd vrij hard tegen een muur geduwd, overal bevoelt en gezoend. Ik schrok zo dat ik in eerste instantie stil bleef staan en niets deed, tot er verderop een deur open ging. Toen heb ik hem snel weg geduwd, ben weg gelopen, heb die vriendin geroepen en zijn we snel weg gegaan. Achteraf bleek dat die jongen bij die vriendin ongeveer hetzelfde van plan was alleen deed die iets subtieler dus kon ze het voorkomen. Gelukkig vertrokken we de volgende ochtend vroeg weer!
Zoals ik al zei vond ik het achteraf wel meevallen, baalde eigenlijk nog het meeste van mezelf, dat ik niet meteen iets deed. Ik had altijd in mn hoofd dat als mij zoiets zou overkomen ik die jongen meteen een knietje zou geven ofzo, maar dat bleek dus een beetje tegen te vallen...
Selalu mencari...
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik heb heel hard na moeten denken of ik ook een horror verhaal met jullie kan delen, maar ik kan gewoon niets bedenken. Ik hoop niet dat dat iets zegt over mij hahaha :@ :P
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Nooit grandioos verdwaald toen R kaart aan het lezen was? :P
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik heb er wel een paar hoor...

In Sydney een keer 's nachts overvallen. Pistool tegen m'n kop en moest alles afgeven wat ik bij me had: geld, bankpasjes, telefoon... (ben nog steeds bang in het donker op straat, overdag soms ook, als ik ergens helemaal alleen ben)
Leuke anekdote is overigens wel dat ik de politieagente die die avond mijn getuigenverklaring afnam ruim een half jaar later tegenkwam in Darwin, in de nachtclub waar ik toen achter de bar werkte. Ik herkende haar niet, maar zij mij wel haha.

Ook in Sydney (vlak bij de plek van de overval) een keer in de bus een dronken man aangesproken die een jong meisje lastig viel (lees: hij zat aan haar borsten, zij durfde niks te zeggen en bleef maar uit het raam kijken). De man heeft me toen letterlijk knock-out geslagen en is de bus uitgerend, het meisje heeft me niet eens bedankt.
Ikke dikke lip.

In West-Australië (Karijini) een keer heel heel heel erg verdwaald met 3 andere backpackers (of reizigers, voor de liefhebbers :P). Hebben halsbrekende toeren moeten uithalen om weer op het juiste pad te komen, waaronder een heel eind zwemmen door ijskoud water, waardoor we onwijs onderkoeld raakten, en een bergmuur beklimmen die loodrecht omhoog liep en die, zo bleek later, alleen beklommen mocht worden door heuse klimmerts, met touwen en zekeringen en zo. De tocht heeft ruim 6 uur geduurd en het klinkt nu heel dramatisch, maar we dachten toen allemaal dat we het niet zouden overleven. Op diezelfde tocht overigens m'n hand bijna op een slang gezet op een richel waaraan ik me moest optrekken. Scheelde maar een paar centimeter.
Toen we eindelijk de weg terug hadden gevonden en richting camping liepen, stuitten we op een groep reddingswerkers; er waren sinds een paar dagen enkele wandelaars vermist. Na lang zoeken waren ze nu eindelijk gevonden, met gebroken benen en weet ik niet wat. De jongens van ons groepje hebben nog geholpen die mensen met brancards naar boven te dragen. Hoezo confronterend?

In Darwin een keer 's nachts wakker geworden van geritsel bij m'n tent, die ik had opgezet in de tuin van een hostel.
Er brandde 's nachts altijd licht buiten dus ik schrok me een hoedje toen ik opeens een hand onder de luifel zag steken, op zoek naar de rits.
Toen ik vroeg wie daar was, verdween de hand en hoorde ik iemand wegrennen. Ik wilde erachteraan, maar kon me niet snel genoeg aankleden.
De volgende dag waren enkele kamers half leeggeroofd.

Vorige week in Khao Lak een Tsunami-alarm meegemaakt. Blinde paniek alom!
Gelukkig bleef de Tsunami uit, maar eng was het wel.

Volgens mij heb ik er ook nog een paar over Bali, maar die schieten me zo gauw even niet te binnen.

Poeh! Best veel!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie