Voetbal

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Dexter
Reisexpert

Re: Voetbal

Bericht door Dexter »

jaydee schreef:
Dexter schreef:
Sharry schreef:Dus als jij straks een leidinggevende functie hebt is dat ook geen prestatie?
In sport telt maar 1 ding: winnen. Het is an sich wellicht geen prestatie qua prijs, gezien de omstandigheden mss wel een prestatie ja.
Ja vind het een beetje rare vergelijking.
Bij sport telt maar 1 plek en dat is 1!
Aj, dat bedoelde ik ja.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Sharry schreef:
jaydee schreef:
Sharry schreef: Voor Ajax is het geen prestatie om kampioen te worden, alleen als ze CL winnen of de Uefa wel weer.
What?????

wat een onzin zeg!!!!!!
Hoezo onzin? Leg mij dan eens uit waarom jij het geen prestatie vind dat een andere club 2e of 3e wordt?
Alleen omdat ze geen kampioen worden? Ik weet nog goed dat Willem 2 een paar jaar geleden CL speelde omdat ze 2e werden in de competitie, een hele prestatie voor de club uit Tilburg. Of vind je dat ook niet?
Omdat er in NL twee prijzen zijn. De competitie winnen en de beker winnen. Een prijs pak je namelijk door te winnen, niet door tweede te worden of dat je mee mag doen aan een andere competitie.

Maar wat ik bedoelde met onzin is dat het voor ajax geen prestatie is om de competitie te winnen. ik vind dat het voor alle clubs een prestatie is om kampioen te worden ongeacht de geschiedenis.
Sharry
Wereldreiziger

Bericht door Sharry »

Maar wie zegt nou dat ik het niet het belangrijkste vind om kampioen te worden? Ik heb al een paar keer geschreven dat dat het alle belangrijkste is.

alleen snap ik je beredenering niet helemaal, je vind het geen prestatie voor een club die nooit kampioen word dat ze 2 of 3e eindigen. Alleen een club die al wel 20x heeft gewonnen wel.

Het gaat nu even niet om het feit dat kampioen worden het belangrijkste is het gaat erom wat een prestatie is.

Dat je de beker wint en kampioen word daar draait het allemaal om, helemaal mee eens!
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Argh je hebt het al aangepast. Nu is mijn reactie overbodig. :@
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Sharry schreef:Maar wie zegt nou dat ik het niet het belangrijkste vind om kampioen te worden? Ik heb al een paar keer geschreven dat dat het alle belangrijkste is.

alleen snap ik je beredenering niet helemaal, je vind het geen prestatie voor een club die nooit kampioen word dat ze 2 of 3e eindigen. Alleen een club die al wel 20x heeft gewonnen wel.

Het gaat nu even niet om het feit dat kampioen worden het belangrijkste is het gaat erom wat een prestatie is.

Dat je de beker wint en kampioen word daar draait het allemaal om, helemaal mee eens!
Nou het ging erom dat twente niet twee keer achter elkaar tweede is geworden (wat jij beweerd).

En ik vind het dus geen benoemenswaardige prestatie om tweede te worden. Het is leuk voor kleinere clubjes om tweede te wordne maar meer ook niet. Tweede is namelijk de meest loze plek die er is in de sport.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Prestatie op zichzelf heeft geen waarde, het is het resultaat van actie. Kan goed, slecht zijn etc.
Sharry
Wereldreiziger

Bericht door Sharry »

jaydee schreef:
Sharry schreef:Maar wie zegt nou dat ik het niet het belangrijkste vind om kampioen te worden? Ik heb al een paar keer geschreven dat dat het alle belangrijkste is.

Nou het ging erom dat twente niet twee keer achter elkaar tweede is geworden (wat jij beweerd).

En ik vind het dus geen benoemenswaardige prestatie om tweede te worden. Het is leuk voor kleinere clubjes om tweede te wordne maar meer ook niet. Tweede is namelijk de meest loze plek die er is in de sport.
Goed misschien zijn ze in 2007/2008 als 4e geindigd en via de play offs alsnog 2e geworden. Tja het is hoe je het bekijkt.
Ik vind het een prestatie, ook al zijn ze geen kampioen :9 .

Wat zal jij dan teleurgesteld zijn als Ajax geen kampioen word elk jaar 0_0 _O- _O-
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

Dexter schreef:
jaydee schreef:
RVE schreef:Al die reacties van betonnen bakken en verkrachters whatever, kinderlijke jaloezie. Het gaat om het voetbal, en daarin heeft Ajax gewoon al vijf jaar niets meer gepresteerd/bereikt in tegenstelling tot andere NLse clubs. Helder, duidelijk, niks aan toe te voegen.

(sorry, dit is ook erg kinderlijk maar ik kon het niet laten...)
Welke clubs hebben er allemaal iets gepresteerd dan??? Alleen psv heeft iets neergezet met een aantal kampioenschappen op rij wat natuurlijk wel knap is.

Verder is er volgens mij door niemand iets gepresteerd!
Precies, het is gebaseerd op feiten, niet emoties. Jij snapt er daadwerkelijk niks van, RVE.
Mooi dit, feiten vs emotie. Ik stel (beetje kinderlijk vormgegeven) dat Ajax de laatste vijf jaar niks gepresteerd heeft. Dat is een feit, geen emotie. Dat neemt overigens niet weg dat sport door de emotie zo boeiend is, niet door de feitjes. Maar vooruit, ik zal zichzelf op de borst kloppende Ajacieden, verwijzend naar de bestofte prijzenkast, niet meer plagen. De laatste hoofdprijs van mijn club is namelijk lichtjaren geleden.

Ik moet trouwens ineens aan Louis van Gaal denken Dexter... Met overslaande stem op het Museumplein tierend zijn minderwaardigheidscomplex de vrije loop laten. Heeft wel een bepaalde charme.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

RVE schreef:Ik moet trouwens ineens aan Louis van Gaal denken Dexter... Met overslaande stem op het Museumplein tierend zijn minderwaardigheidscomplex de vrije loop laten. Heeft wel een bepaalde charme.
Denken moet je aan paarden overlaten RVE, die hebben (hopelijk) een groter hoofd.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Het seizoen kan nu al niet meer stuk

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E5Wuj5sM ... re=popular[/youtube]
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

jaydee schreef:Het seizoen kan nu al niet meer stuk
Het seizoen kon wat mij betreft al lang niet meer stuk: klik >:)
(en afgelopen weekend helpt ook wel mee, goeie gasten, die Tukkers...)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

europa en voetbal

Bericht door LaosFan »

EDIT door moderator. Rare overgang misschien in dit topic maar deze discussie ontstond in het topic "favoriete Europesche stad". .
tom schreef:Utrecht!

dat nog niemand een nederlandse stad heeft genoemd :N stelletje landverraaiers

vooruit..Berlijn is ook leuk
1 reactie en 11 uur voor je noemde ik een Nederlandse stad :)

Jaydee: die voetbalclub doet behoorlijk afbreuk aan het beeld wat ik heb van A'dam.... :%
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
El Niño
Reisexpert

Favoriete Europese stad?

Bericht door El Niño »

jaydee schreef:ah in nederland is amsterdam toch wel het beste hoor (samen met apeldoorn _O- ).

leuke grachtjes, kroegjes en de mooiste/beste voetbalclub. Zaterdag maar weer eens naar toe....
Het goeie van Alkmaar is dat zo'n Uefa paspartout maar 50 Euro kost. In Adam 225 hoorde ik?
jaydee
Reisexpert

Re: Favoriete Europese stad?

Bericht door jaydee »

El Niño schreef:
jaydee schreef:ah in nederland is amsterdam toch wel het beste hoor (samen met apeldoorn _O- ).

leuke grachtjes, kroegjes en de mooiste/beste voetbalclub. Zaterdag maar weer eens naar toe....
Het goeie van Alkmaar is dat zo'n Uefa paspartout maar 50 Euro kost. In Adam 225 hoorde ik?
als seizoenskaarthouder heb ik een passe-partout kunnen fiksen voor 87 euro. Schappelijk prijsje lijkt me met o.a. Real Madrid en AC Milan.

pff wel lang geleden hoor CL. Bijna vergeten hoe dat ook al weer gaat met die vlaggetjes haha.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Favoriete Europese stad?

Bericht door LaosFan »

El Niño schreef:Ji dan Loasfan! Politiek actief......ben je een soort locale Emile Roemer ofzo? Enne....Oss als favo stad en Top Oss als favo voetbalclub zeker?
Haha. Oss is mijn favoriete stad niet. Ik kom er ook bijna nooit (toevallig zaterdag even om iets op te halen maar dat was het wel). En een lokale Roemer ben ik niet, zo goed ben ik niet. TOP Oss heeft mijn symphatie ook niet. Ik ben supporter van PSV en heb veel symphatie voor FC Eindhoven.

Bij ons kost het goedkoopste passe-partout 57 euro trouwens. Champions League komt wel weer eens hoop ik, maar ik weet nog hoe het ging na 12 seizoenen op een rij.

Maar ik ga offtopic.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie