kosten 2 mndn chili/argentinie
kosten 2 mndn chili/argentinie
Hallo,
Over een krap jaartje ben ik van plan om een klein reisje te maken door Chili en Argentinie. De tijd die ik hiervoor heb is ong 2 mndn (plus 1 maand spaanse cursus in santiago) Mijn vraag is hoeveel je ongeveer kwijt bent voor 2 mndn reizen door deze twee landen? Voor eten,slapen,vervoer en activiteiten..Ticket niet meegerekend..Ik ben van plan om redelijk tot goedkoop te gaan, en een groffe schatting is ook al van harte welkom!!
Groetjes Ilona
Over een krap jaartje ben ik van plan om een klein reisje te maken door Chili en Argentinie. De tijd die ik hiervoor heb is ong 2 mndn (plus 1 maand spaanse cursus in santiago) Mijn vraag is hoeveel je ongeveer kwijt bent voor 2 mndn reizen door deze twee landen? Voor eten,slapen,vervoer en activiteiten..Ticket niet meegerekend..Ik ben van plan om redelijk tot goedkoop te gaan, en een groffe schatting is ook al van harte welkom!!
Groetjes Ilona
Re: kosten 2 mndn chili/argentinie
Ik heb afgelopen jaar een tijdje in Chili en Argentinie geweest, en heb daar denk ik zo'n 40 euro per dag uitgegeven, all inclusive. Chili is wat duurder qua hostels en eten, Argentinie is qua tours, entree voor national parks etc. wat duurder. Veel hostels hebben een keuken en heb in deze landen redelijk vaak zelf gekookt om wat geld te besparen.
Het hangt overigens ook wel af van wanneer je gaat. Ik was in dec-jan in Chili en zuid-Argentinie. Dan is het daar hoogseizoen en zijn hostels, bustickets etc allemaal wat duurder. In februari waren de prijzen alweer wat gezakt.
Veel plezier!
Het hangt overigens ook wel af van wanneer je gaat. Ik was in dec-jan in Chili en zuid-Argentinie. Dan is het daar hoogseizoen en zijn hostels, bustickets etc allemaal wat duurder. In februari waren de prijzen alweer wat gezakt.
Veel plezier!
Hey
Dank je wel! Maar 40 euro, daarmee ben je lowbudget gaan reizen? Kan ik dat ongeveer aanhouden. Ik ben neit van plan om in het hoogseizoen te gaan. Rond augus volg jr is de planning..
Dank je wel! Maar 40 euro, daarmee ben je lowbudget gaan reizen? Kan ik dat ongeveer aanhouden. Ik ben neit van plan om in het hoogseizoen te gaan. Rond augus volg jr is de planning..
-
ik ben wel benieuwd of het de moeite loont om te kamperen. is dat normaal om te doen en scheelt dat veel geld?
Zal niet heel veel schelen, en je moet alles meesjouwen. Maar als die 5euro per dag een reis maakt of breekt, zou ik gewoon nog ff doorsparentanjalundert schreef:ik ben wel benieuwd of het de moeite loont om te kamperen. is dat normaal om te doen en scheelt dat veel geld?

-
neehoor.. voor het geld hoef ik het slapen in hostels niet echt te laten maar ik vroeg me af of het overal mogelijk is om een slaapplek te vinden of dat het gewoon makkelijker is om je tentje ergens neer te gooien (jawel ik heb zo'n pop-uptent)
Weet je ook antwoord op mijn andere vraag: is dat normaal om te doen of eigenlijk alleen in national parks als je gaat hiken ofzo?
Weet je ook antwoord op mijn andere vraag: is dat normaal om te doen of eigenlijk alleen in national parks als je gaat hiken ofzo?
Volgens mij is het niet gebruikelijk. Ik heb in zuid Chili ook gewandeld met tent ed. en niet veel campings tegengekomen, maar als je geluk hebt (en de camping is open) dan is het prima te doen. Of je kan vragen bij een boer op het land te mogen overnachten.tanjalundert schreef:neehoor.. voor het geld hoef ik het slapen in hostels niet echt te laten maar ik vroeg me af of het overal mogelijk is om een slaapplek te vinden of dat het gewoon makkelijker is om je tentje ergens neer te gooien (jawel ik heb zo'n pop-uptent)
[quote="tanjalundert"]neehoor.. voor het geld hoef ik het slapen in hostels niet echt te laten maar ik vroeg me af of het overal mogelijk is om een slaapplek te vinden of dat het gewoon makkelijker is om je tentje ergens neer te gooien (jawel ik heb zo'n pop-uptent)
Hoeveeel geld was jij ongeveer kwijt per dag in Chili/Argentinie?
Hoeveeel geld was jij ongeveer kwijt per dag in Chili/Argentinie?
-
vraag je mij dat? je quote mijn post namelijk
ik ben er nog niet geweest.. ik hoop met 200-250 euro per week toe te kunnen, maar ik reis langzaam en stel geen hoge eisen aan eten en slapen. Ga wel naar Paaseiland en doe wel excursies dus ik zie wel. Ik ga bijna twee jaar onderweg, dus als het duurder uitpakt moet ik langer werken in Peru, ook geen probleem.

ik ben er nog niet geweest.. ik hoop met 200-250 euro per week toe te kunnen, maar ik reis langzaam en stel geen hoge eisen aan eten en slapen. Ga wel naar Paaseiland en doe wel excursies dus ik zie wel. Ik ga bijna twee jaar onderweg, dus als het duurder uitpakt moet ik langer werken in Peru, ook geen probleem.
- loesopreis
- Wereldreiziger
Als reactie op een aantal bovenstaande vragen...
Ik heb in 2 maanden Argentinië en Chili bijna 3000 euro uitgegeven. Budget, maar niet low-budget gereisd. Wat wil zeggen: 2 persoonskamer ipv dorm rooms, vaker uit eten ipv zelf koken in het hostel (dat kan over het algemeen goed), 2 vluchten binnen Argentinië om grote afstand af te leggen.
Kamperen is behalve in de parken waar je trekking gaat doen niet echt gebruikelijk.
Als je in augustus gaat reizen, houd dan rekening met het klimaat. Patagonië is dan niet echt begaanbaar vanwege de kou en veel is gesloten (weet ik niet uit ervaring, maar van horen zeggen).
Ik heb in 2 maanden Argentinië en Chili bijna 3000 euro uitgegeven. Budget, maar niet low-budget gereisd. Wat wil zeggen: 2 persoonskamer ipv dorm rooms, vaker uit eten ipv zelf koken in het hostel (dat kan over het algemeen goed), 2 vluchten binnen Argentinië om grote afstand af te leggen.
Kamperen is behalve in de parken waar je trekking gaat doen niet echt gebruikelijk.
Als je in augustus gaat reizen, houd dan rekening met het klimaat. Patagonië is dan niet echt begaanbaar vanwege de kou en veel is gesloten (weet ik niet uit ervaring, maar van horen zeggen).
Hey bedankt!
Rond de 40 a 50 euro p.d moet het dus gaan lukken....! Daarnaast ben ik van plan om half oktober richting patagonie te gaan. dan moet het volgens mij al wat beter zijn qua weer..Mijn rondje gaat nml tegen de klok in zodat in die tussentijd het zuiden hopelijk wat beter begaanbaar wordt/is..
Rond de 40 a 50 euro p.d moet het dus gaan lukken....! Daarnaast ben ik van plan om half oktober richting patagonie te gaan. dan moet het volgens mij al wat beter zijn qua weer..Mijn rondje gaat nml tegen de klok in zodat in die tussentijd het zuiden hopelijk wat beter begaanbaar wordt/is..
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Wij zaten in het hoogseizoen ( inclusief Patagonië) op een dagbudget van 25 euro PP Per dag. 50 voor ons met twee dus. Dat is low budget maar goed te doen. Dorms, goedkopen bussen, zelf koken ... Wij hadden niet het gevoel iets te moeten missen, dus als je 40 Euro al haalbaar vindt dan ga je een geweldige reis tegemoet!!
owwww..dan ga ik dat inderdaad zeker redden!! Bedankt voor alle opmerkingen/ideeen etc!!
Volgens de LP is Argentinie een erg geschikt land om te camperen, vooral in het zuiden...loesopreis schreef: Kamperen is behalve in de parken waar je trekking gaat doen niet echt gebruikelijk.