Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Jenny
Reisexpert

Re: Voorbeeld visumaanvraag Thailand

Bericht door Jenny »

Waarschuwingsadres in Thailand? Is dat nieuw? Die heb ik nog nooit gezien....

Als adres in Thailand vul ik meestal de naam van een willekeurig hostel in BKK in, nooit vragen en problemen mee gehad.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Je hoeft alleen een adres in te vullen van een accomodatie in Bangkok waar je verblijft.
Je paspoort is worldwide geldig.
Ik heb het thaise visum in het totaal 4 keer aangevraagd en nooit een adres in thailand en waarschuwingsadres doorgegeven en altijd mijn visum gekregen.

gr van Moira
robskt

Bericht door robskt »

geldt dit ook over het gratis 30 dagen visum?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ja
Glenn

Bericht door Glenn »

Gewoon landen... papiertje invullen... verblijfplaats koah san... stempeltje.. klaar = kees :)

Niks aanvragen vooraf... zonde van je tijd en van je geld!
wrd
Vakantieganger

Bericht door wrd »

enkel zonde van je tijd, visums voor Thailand zijn momenteel gratis ;)
annethailand

Bericht door annethailand »

Glenn en wrd,

vragen jullie het nooit van tevoren aan?
ook niet als je geen ticket het land uit hebt?
ik ben heel benieuwd, want het scheelt idd een hoop tijd en geld.

ze vragen echt om een waarschuwingsadres in thailand (en ook 1 in nederland), vond het ook al raar...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

annethailand schreef:Glenn en wrd,

vragen jullie het nooit van tevoren aan?
ook niet als je geen ticket het land uit hebt?
ik ben heel benieuwd, want het scheelt idd een hoop tijd en geld.
Anne, sorry dat ik het zeg, maar je treedt in herhaling met je vragen.

Wanneer je geen ticket het land uit hebt, heb je GEEN recht op een visum van 30 dagen bij aankomst. SOMS krijg je aan de grens toch een stempel, maar je kan en mag hier niet op rekenen.

GROTER PROBLEEM: de luchtvaartmaatschappij die jou naar Thailand brengt, is wettelijk verplicht om jou mee terug te nemen op het moment dat jou een visum geweigerd wordt. Dit willen zij kosten wat kost voorkomen, en daarom is de kans groot dat je bij vertrek naar Thailand (bv in Nederland) moet laten zien of je een retourticket hebt (of in ieder geval een ticket het land uit) of een visum. Zo niet, dan behouden zij het recht je te weigeren op de vlucht, met andere woorden: je mag niet mee.

ZORG DAAROM ALTIJD DAT JE OF EEN VISUM HEBT VOORDAT JE IN HET VLIEGTUIG STAPT, OF EEN TICKET HET LAND UIT!!!
annethailand

Bericht door annethailand »

Haha sorry Jenny, je hebt gelijk hoor, maar als er twee mensen zo overtuigend zeggen dat het niet nodig is, dan wil ik graag van hun horen hoe zij dat dan voor elkaar krijgen. Want het verhaal wat jij typt ken ik inmiddels wel natuurlijk, ik ken de regels maar als ze er blijkbaar bij sommigen zo soepel mee omgaan dan wilde ik ook wel een gokje wagen.

Maar het formulier is ingevuld hoor, ik laat dat waarschuwingsadres open.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

annethailand schreef:.... ik ken de regels maar als ze er blijkbaar bij sommigen zo soepel mee omgaan dan wilde ik ook wel een gokje wagen.
in hun posts staat nergens dat zij geen uitreis ticket hebben! en DAT is het grote verschil met jouw situatie.

een gokje wagen kan altijd, bewust de regels overtreden ook, maar wil je werkelijk in Nederland je vlucht missen (zonder vergoeding) omdat je het vliegtuig niet in mag zonder visum/uitreisticket? de inzet voor zo'n gokje is mij te hoog.... (net als russisch roulette, daar doe ik ook niet aan :N )
Marloessofia

Visum Thailand

Bericht door Marloessofia »

Pffff ik weet niet wat ik het beste kan doen qua visum, wie kan mij helpen?

Mijn plan is 11 januari naar Thailand te gaan (met een retourticket), hier ongeveer 29 a 30 dagen te blijven op het 'visa on arrival', daarna op 9 februari naar Laos te vertrekken over land, daar te blijven tm 16 februari en dan terug vliegen naar Bangkok. Dan krijg ik weer een 30 dagen visum toch? en dan 16 maart weer terug te vliegen naar NL. Alleen is het dan handig dat ik alvast een ticket van te voren boek van Vientiane naar Bangkok. Dat ik in ieder geval kan laten zien bij aankomst op bankok 11 januari dat ik een enkeltje heb van Vientiane naar Bankok op 16 feb?

Of plan B:

Een visum met 2 entries in NL aanvragen (60 euro). Dit is volgensmij voor een verblijf van 2 keer 60 dagen. En ik ga in totaal 68 dagen. Maar ik zie ook staan dat je dan iedere 60 dagen het land uit moet (grens over). Zou dit dus ook na 30 dagen kunnen als ik naar Laos ga?

Kan iemand mij helpen wat te doen want het duizeld helemaal aan visum in mn hoofd en als ik de Thaise ambassade bel nemen ze niet op of willen ze je alleen maar helpen als je langs komt!!!!!!???????????????????

Bedankt alvast...
Jenny
Reisexpert

Re: Visum Thailand

Bericht door Jenny »

van plan B heb ik geen verstand, maar het probleem met plan A is dat je geen bewijs hebt dat je Thailand na 30 dagen verlaat. dat kan problemen veroorzaken met het krijgen van een Visa on Arrival.

kun je niet naar Laos vliegen en overland terug reizen?
Marloessofia

Bericht door Marloessofia »

Nee ik kan niet over land van Laos naar Bangkok terug reizen want dan krijg je een 15 dagen visum. Dus vandaar dat ik terug wil vliegen van Laos naar Bangkok dan krijg ik nogmaals een 30 dagen visum. Maar zouden ze moeilijk doen dat ik niet kan bewijzen dat ik na 30 dagen Thailand verlaat? Ik kan immers wel aantonen met het terugvlieg ticket van Laos naar Thailand dat ik wel van plan ben naar Laos te gaan. Of kan ik in NL al een ticket kopen voor de boot van Chian Kong naar LAos?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

nee, dat bootticket is niet ergens anders te koop dan bij het hokje aan de grens
Kan je niet gewoon een goedkope airasia vlucht boeken die je dan eventueel niet gebruikt?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Je kunt gewoon gratis een toeristenvisum krijgen en ik heb gehoord ook multientry bij het consulaat en ambassade in Nederland. Dit geld tot 1 maart 2010 dus waarom een airasia ticket boeken.

gr van Moira
Plaats reactie