Voetbal

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door Rick »

Voetbal is oorlog zeggen ze toch altijd? ;) Mij maakt het nooit wat uit wie er kampioen wordt of wie tegen wie speelt (kijk met plezier naar een potje voetbal). Zo heb ik namelijk vele bewondering voor kleine clubs met een groot hart zoals NEC en VVV Venlo. Natuurlijk blijf ik wel een PSV aanhanger, maar of ze nu verliezen of niet het is en blijft een spelletje. :)
Sharry
Wereldreiziger

Bericht door Sharry »

jaydee schreef:
RVE schreef:Al die reacties van betonnen bakken en verkrachters whatever, kinderlijke jaloezie. Het gaat om het voetbal, en daarin heeft Ajax gewoon al vijf jaar niets meer gepresteerd/bereikt in tegenstelling tot andere NLse clubs. Helder, duidelijk, niks aan toe te voegen.

(sorry, dit is ook erg kinderlijk maar ik kon het niet laten...)
Welke clubs hebben er allemaal iets gepresteerd dan??? Alleen psv heeft iets neergezet met een aantal kampioenschappen op rij wat natuurlijk wel knap is.

Verder is er volgens mij door niemand iets gepresteerd!
Ja door FC Twente _O-
Nee ff serieus, voor een middenmoter is het natuurlijk een prestatie om 2 jaar achter elkaar als 2e te eindigen.
Het niveau van Ajax of PSV word denk ik nooit gehaald, maar een provincieclub kan ik mijn ogen alleen maar veel winnen.

Een Feyenoord heeft een naam hoog te houden en die worden al 14 jaar geen kampioen meer dus dan verlies je in mijn ogen alleen maar.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Sharry schreef:
jaydee schreef:
RVE schreef:Al die reacties van betonnen bakken en verkrachters whatever, kinderlijke jaloezie. Het gaat om het voetbal, en daarin heeft Ajax gewoon al vijf jaar niets meer gepresteerd/bereikt in tegenstelling tot andere NLse clubs. Helder, duidelijk, niks aan toe te voegen.

(sorry, dit is ook erg kinderlijk maar ik kon het niet laten...)
Welke clubs hebben er allemaal iets gepresteerd dan??? Alleen psv heeft iets neergezet met een aantal kampioenschappen op rij wat natuurlijk wel knap is. Maar wanneer is twente twee keer achter elkaar tweede geworden dan???

Verder is er volgens mij door niemand iets gepresteerd!
Ja door FC Twente _O-
Nee ff serieus, voor een middenmoter is het natuurlijk een prestatie om 2 jaar achter elkaar als 2e te eindigen.
Het niveau van Ajax of PSV word denk ik nooit gehaald, maar een provincieclub kan ik mijn ogen alleen maar veel winnen.

Een Feyenoord heeft een naam hoog te houden en die worden al 14 jaar geen kampioen meer dus dan verlies je in mijn ogen alleen maar.
ik vind als middemoter (al willen ze graag meer zijn) 2x tweede worden erg netjes. Maar ik ga het geen prestatie noemen. Slaat nergens op.
Wanneer is Twente eigenlijk 2x achter elkaar tweede geworden????

Maar ik vind het eigenlijk wel leuk dat er wat andere cluppies bovenin mee gaan draaien. Zo is het toch weer eens wat anders en een stuk spannender. Tis best saai als 1 club elk jaar kampioen woord zoals Philips Spooren Vereniging dat een paar jaar deed en De Godenzonen en kakkies dat in het verleden ook nog wel eens deden (jaja rotterdam zuid had vroeger een club die wel eens won. dat kan je je haast niet meer voorstellen _O- ).
Laatst gewijzigd door jaydee op 08 sep 2009 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Sharry
Wereldreiziger

Bericht door Sharry »

Ben ik het niet met je eens! Het is voor een club een prestatie om steeds hoger in de lijsten te eindigen, al helemaal als je 5 seizoen achtereen 9e tot de 11e plaats behaald.

Dus als jij straks een leidinggevende functie hebt is dat ook geen prestatie?
Laatst gewijzigd door Sharry op 08 sep 2009 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Sharry
Wereldreiziger

Bericht door Sharry »

Vorig jaar door middel van de play offs en dit jaar.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Sharry schreef:Vorig jaar door middel van de play offs en dit jaar.
in 2007/08 zijn ze gewoon 4de geworden. Daarna met een paar wazige wedstrijden (NA-competitie) hebben ze zich weten te plaatsen voor europees voetbal (voorronde CL geloof ik).
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Sharry schreef:Dus als jij straks een leidinggevende functie hebt is dat ook geen prestatie?
In sport telt maar 1 ding: winnen. Het is an sich wellicht geen prestatie qua prijs, gezien de omstandigheden mss wel een prestatie ja.
Sharry
Wereldreiziger

Bericht door Sharry »

jaydee schreef:
in 2007/08 zijn ze gewoon 4de geworden. Daarna met een paar wazige wedstrijden (NA-competitie) hebben ze zich weten te plaatsen voor europees voetbal (voorronde CL geloof ik).
Klopt maar daar zijn de play off toch voor? 4e worden en dan Nac en Ajax uitschakelen om vervolgens de 2e prijs te winnen.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Dexter schreef:
Sharry schreef:Dus als jij straks een leidinggevende functie hebt is dat ook geen prestatie?
In sport telt maar 1 ding: winnen. Het is an sich wellicht geen prestatie qua prijs, gezien de omstandigheden mss wel een prestatie ja.
Ja vind het een beetje rare vergelijking.
Bij sport telt maar 1 plek en dat is 1!

Als ik een leidinggevende functie zou krijgen is dat bizar, geen prestatie :P
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Sharry schreef:Klopt maar daar zijn de play off toch voor? 4e worden en dan Nac en Ajax uitschakelen om vervolgens de 2e prijs te winnen.
Nee niet voor de 2e plaats. Want die staat vast met de punten die er behaald worden over het gehele seizoen anders zou het complete systeem voor de 2e tot en met de 5e plaats destijds compleet zinloos geweest zijn? De nacompetitie was om een betere ticket te zien bemachtigen in Europees voetbal.
Sharry
Wereldreiziger

Bericht door Sharry »

jaydee schreef:
Dexter schreef:
Ja vind het een beetje rare vergelijking.
Bij sport telt maar 1 plek en dat is 1!

Als ik een leidinggevende functie zou krijgen is dat bizar, geen prestatie :P
Daar hebben we het toch niet over? Natuurlijk is het belangrijke om kampioen te worden, echter hebben we het over prestaties. Voor elke club geld een andere prestatie. Voor Ajax is het geen prestatie om kampioen te worden, alleen als ze CL winnen of de Uefa wel weer.

En de vergelijking met de 2e plek is misschien raar maar door de play off win je de 2e prijs! dus betekend het automatisch dat je ook 2e eindigt ook al ben je 4e geworden in de competitie. Dat is het kromme aan de play offs.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Sharry schreef:
jaydee schreef:
Klopt maar daar zijn de play off toch voor? 4e worden en dan Nac en Ajax uitschakelen om vervolgens de 2e prijs te winnen.
Ja twente is dus 4de geworden en heeft daarna (na de competite dus) goed gepresteerd. Maar dan blijf je bij de eindstand wel 4de staan dus wat je "gewonnen" hebt is meedoen aan de CL. En ik zal het maar gelijk zeggen, ajax had dat jaar (met de tweede plek) dus helemaal niks (gewonnen zoals jij het noemt).
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Sharry schreef: Voor Ajax is het geen prestatie om kampioen te worden, alleen als ze CL winnen of de Uefa wel weer.
What?????

wat een onzin zeg!!!!!!
Sharry
Wereldreiziger

Bericht door Sharry »

Rick schreef:
Sharry schreef:Klopt maar daar zijn de play off toch voor? 4e worden en dan Nac en Ajax uitschakelen om vervolgens de 2e prijs te winnen.
Nee niet voor de 2e plaats. Want die staat vast met de punten die er behaald worden over het gehele seizoen anders zou het complete systeem voor de 2e tot en met de 5e plaats destijds compleet zinloos geweest zijn? De nacompetitie was om een betere ticket te zien bemachtigen in Europees voetbal.
Ja en dan ben je 2e en dan verlies je de play offs allemaal en heb je niks.
Maar de nummer 4 gaat er met de 2e prijs vandoor.

Ik zie het het als een loterij. De nummers 1 tot 4 mogen door naar een finale de winnaars daarvan krijgen de beste prijzen.
Sharry
Wereldreiziger

Bericht door Sharry »

jaydee schreef:
Sharry schreef: Voor Ajax is het geen prestatie om kampioen te worden, alleen als ze CL winnen of de Uefa wel weer.
What?????

wat een onzin zeg!!!!!!
Hoezo onzin? Leg mij dan eens uit waarom jij het geen prestatie vind dat een andere club 2e of 3e wordt?
Alleen omdat ze geen kampioen worden? Ik weet nog goed dat Willem 2 een paar jaar geleden CL speelde omdat ze 2e werden in de competitie, een hele prestatie voor de club uit Tilburg. Of vind je dat ook niet?
Plaats reactie