Kleding en make-up

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
ArdaKroesen
Vakantieganger

Re: Kleding en make-up

Bericht door ArdaKroesen »

qua make-up neem ik altijd een camouflage stift mee, waterproof mascara (+remover) en lippenbalsem met UV filter. En natuurlijk een scheermesje, zonnebrand en aftersun!

qua kleding heb ik 2 lange broeken waarvan er 1 ook als 3/4 kan en nog 2 3/4 broeken. Wat tank tops maar voornamelijk t-shirts met mouwtjes. Voor als het koud ik heb ik nog een vestje, wat shirtjes met lange mouwen en sokken :)
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Nanneke schreef:Lippenbalsem mag niet ontbreken, net als een scheermesje en ook mascara gaat mee. Wat ik ideaal vind is de mascara van Clinique. Zij hebben er eentje die waterproof is, maar die je er met warm water vanaf kunt halen. Zweten, huilen, zwemmen, je kunt het allemaal doen, zonder dat de mascara over je wangen loopt en het is er echt met alleen warm water af te halen! Ik ben er helemaal weg van ;)

Qua kleding heb ik driekwart broeken (over de knie) en iets zonder mouwen en met een mouwtje. Dat laatste inderdaad uit respect voor de lokale bevolking. In Maleisie vond ik het echt prettiger rondlopen als ik mijn schouders en knieen bedekt had. Neem inderdaad kleding mee die je met elkaar kunt combineren.
Mascara van Clinique klinkt inderdaad ideaal. Hoe heet ie en hoe duur is het? Ik gebruik alleen mascara dus die neem ik altijd mee op reis, alleen heb ik geen zin in gedoe met schoonmaken, die van Clinique klinkt dus echt ideaal als je het met warm water afkrijg. Btw, de mascara weghalen van Clinique, gaat dat makkelijk? Ik heb geen zin in pandaogen 8-)
Reizen maakt je rijk.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Basisdingen die overal bij passen: mascara, labello met iets van een glosje erin (staat leuk en zachte lippen, hoera), oogschaduw en dat is het wel. Teennagels zijn standaard gelakt (ook in de winter, so shoot me, hahaha). Kleren is idd een kwestie van Mix and Match. Ik heb een rokje dat overdag met een hemdje en slippers leuk is voor het strand en 's avonds met een zwart shirtje en sandaaltjes nog wel door kan voor 'hip' ;-) Dus shirtjes/ hemdjes die bij verschillende dingen kunnen, een goede standaard broek, wat shorts en een of twee rokjes. Ik heb altijd een sjaal (zo'n lichte) bij me om over mijn schouders te slaan tegen het verbranden, maar die is voor 's avonds ook nog wel fijn als het fris is.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Vraagje: Ik draag altijd wel een beetje make-up en dat wil ik op reis ook blijven doen. Ik heb ook een heel reinigingsritueel met make-up remover, gezichtsreiniger, tonic en creme maar ik heb geen zin om de hele zooi (en ook nog wattenschijfjes) mee te slepen...mijn toilettas is al zo klein :) Dus ik dacht zelf, misschien zijn van die vochtige gezichtsdoekjes wel handig en dan daarnaast alleen een creme, maar ik heb geen ervaring met die doekjes. Iemand tips? En hoe reinigen jullie je gezicht als jullie op reis zijn?
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Marije schreef:En hoe reinigen jullie je gezicht als jullie op reis zijn?
Met water :) Ik heb echt niets met al die removers, tonics, cleansers, scrubbers, peelers, weetikwattes... allemaal zwaar giftig spul waar mijn huid in ieder geval niet tegen kan. Scheelt wel gewicht op reis!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Nienke Krook schreef:
Marije schreef:En hoe reinigen jullie je gezicht als jullie op reis zijn?
Met water :) Ik heb echt niets met al die removers, tonics, cleansers, scrubbers, peelers, weetikwattes... allemaal zwaar giftig spul waar mijn huid in ieder geval niet tegen kan. Scheelt wel gewicht op reis!
Sinds ik Lush gebruik heb ik er wel wat mee! :D En alleen maar natuurlijke ingrediënten! ^O^
Maar goed, ik wil wel wat mascara en oogpotlood meenemen en als ik dat op doe heb ik toch in ieder geval iets nodig wat het er weer af kan hallen...
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Ja Lush is superfijn inderdaad, maar make-up remover en dergelijke vind ik echt onzin. Dat gaat er bij mij in ieder geval gewoon met water en een washandje vanaf.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb meestal een pakje van die natte geichtsdoekjes mee. Van sommige krijg ik wel een branderige huid trouwens. Ik gebruik ze ook niet dagelijks. Water doet ook wonderen en mascara gaat gewoon laag ove laag...haha
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Travel is life
Reiziger

Ik gebruik reinigingscrème en een dagcrème van Weleda. Reinigt goed, alleen wilt de mascara niet goed af. Ik vind het daarom knap dat je (Nienke) het wegkrijgt met een washandje, dat lukt mij nooit goed.
Reizen maakt je rijk.
bolletjeom
Reisexpert

van mij hoeft de mascara er ook niet af. als die pandarand onder mijn ogen maar weggaat *)
Travel is life
Reiziger

bolletjeom schreef:van mij hoeft de mascara er ook niet af. als die pandarand onder mijn ogen maar weggaat *)
Word je 's ochtends wakker met zwarte randen onder je ogen, dat heb ik in ieder geval vaak en daar heb ik geen zin in want ik zie dan voor geen meter uit :P
Reizen maakt je rijk.
bolletjeom
Reisexpert

ja,klopt. Moet ook toegeven dat dit meestal het tijdstip is dat ik reinig. Snachts heb ik geen zin of iets anders te doen...haha
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Bedankt voor de reacties! Ik ga denk ik toch maar van die reinigingsdoekjes proberen. Daanaast neem ik dan een paar cremepjes van Weleda mee (die kleintjes die je wel eens gratis kan krijgen) en klaar. Oh en ik heb nog een klein proefmonstertje liggen van en Lush make-up verwijder spulletje. Beetje apart en heel vet, maar het werkt heel goed en je hebt maar heel weinig nodig. En als ik dat eerst gebruik en dan met zo'n doekje de vettigheid er weer af haal, dan moet het goed komen!

Pfffff...waar een mens zich druk om kan maken bij de reisvoorpret :@
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Er is ook een mascara van Clinique die je er met warm water vanaf krijgt en die toch waterproof is. Vond ik persoonlijk echt ideaal.
Travel is life
Reiziger

Nanneke schreef:Er is ook een mascara van Clinique die je er met warm water vanaf krijgt en die toch waterproof is. Vond ik persoonlijk echt ideaal.
Welk mascara is dat? Lijkt me ook ideaal, niet meer gaan boenen! :P
Reizen maakt je rijk.
Plaats reactie