interrail

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

interrail

Bericht door Globeskater »

Marco schreef:Met interrail zit je toch vast aan bepaalde zones? Dat bedrag wat je net noemde danii voor welke zone is dat dan? Interrail lijkt mij namelijk ook erg leuk maar vind dat ook nog steeds aan de dure kant omdat je ook niet zo gemakkelijk naar goedkope plekjes kunt die iets verder uit het centrum liggen (daarmee maak je het prijsverschil dat je moet betalen in de stad weer ongedaan)
Interrail is weer veranderd en je zit dus niet meer vast aan zones. Je kan een interrail kaart voor één land kopen en een gewone interrail kaart waarmee je kan reizen in heel europa, als je 25 of jonger bent kan je heel goedkoop reizen, ik betaalde afgelopen zomer 399 euro en kon zo dus een maand lang onbeperkt treinen door europa, wel moet je voor sommige trajecten toeslagen betalen..
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: backpackersbus frankrijk

Bericht door Daniii »

Interrailen lijkt mij ook echt heel erg leuk, maar het is zo moeilijk om er informatie over te vinden.
De prijs valt inderdaad heel erg mee, maar op hoeveel toeslag moet je rekenen? En kun je wel alle treinen gebruiken of mag je maar met een paar maatschappijen rijden? Dat soort dingen kan ik nergens vinden...
Hoeveel heb jij in een maand gezien Globeskater? Want ik kan me ook niet echt een voorstelling maken van de hoeveelheid tijd die je in de trein zit.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

ik heb geinterraild in, ik geloof 2006. misschien is het nu wat anders maar
ik geloof dat je met zo ongeveer ale maatschappijen kunt reizen. toeslag verschilt erg; soms niets soms 2-3 euro. duusrte toeslag die ik had was geloof ik 10 euro voor de thalys naar parijs. te overzien dus.
hoeveel tijd je in de trein zit ligt natuurlijk helemaal aan jezelf en waar je heen wilt. kijk gewoon naar de afstanden en dan kun je wel een redelijke inschatting maken. Ik ging destijds naar marokko (kon toen nog, zit er nu niet meer bij geloof ik) en ik wou daar z.s.m. heen. dat betekende 3 reisdagen door frankrijk en spanje waardoor ik het vervolgens in marokko zelf wat rustiger aan kon doen.

kan het iig erg aanraden, als je de tijd wilt nemen. met de trein is gewoon veel leuker (en beter voor het milieu natuurlijk) dan het vliegtuig
amassakoul
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

ik heb best veel gezien, ben van nederland naar Salzburg, Budapest, Sofia, Varna, Veliko Tarnovo, Istanbul, Athene, Olympia, Thessaloniki, Skopje en van daaruit naar huis..

toeslagen verschilt, in sommige landen is het vrij duur zoals sommige treinen in Italie.. zelf nam ik veel nachttreinen en die zijn qua prijs vergelijkbaar in oost europa met een hostel, voordeel is wel dat je 's ochtends in een andere plaats bent.

veel info kan je vinden op de site www.worldonrails.nl en die hebben ook een forum waar je met alle vragen over route etc, terecht kan... ook heb je op het forum een FAQ per land waar onder andere de toeslagen ook in vermeld staan..

vaak zijn er trouwens ook voor de routes met hoge toeslagen, goede alternatieven waarvoor je nauwelijks een toeslag hoeft te betalen... en als je niet perse een zitplaats hoeft te hebben kan je ook zonder toeslagen vaak wel reizen!
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: interrail

Bericht door Daniii »

handige info! ;) bedankt!
In een maand kun je dus toch heel veel zien blijkbaar. De bestemmingen die jij opnoemt lijken heel erg op de bestemmingen die ik zou uitkiezen. ^O^ Weet ik in ieder geval dat dat mogelijk is.
Al zou ik in Turkije wel wat meer willen zien dan alleen Istanbul. Maar voorlopig is het nog een plan voor de verre toekomst (over anderhalf jaar kan ik pas gaan) omdat ik eerst naar Azië wil. Prioriteiten stellen... it sucks!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

ik denk dat ik voor de rest van turkije een keer apart naar het land ga.. vanuit Istanbul naar een beetje leuke bestemming ben je al snel een dag reizen kwijt en vond dat beetje te veel wou echt de tijd nemen voor Istanbul.. maar je kan zoveel zien als je wilt, alleen een beetje uitkijken dat je niet alleen aan reizen bent en geen tijd hebt voor veel zien. Ik heb er zelf gelukkig een goede balans in gevonden en heb gezien wat ik wou zien!
verlander

Bericht door verlander »

ik ben toevallig gisteren naar Den Haag centraal gegaan om meer informatie te krijgen over interrail - omdat ik er binnenkort gebruik van wil maken- en het is mij allemaal geweldig uitgelegd. Wat er in de folders staat is niet echt 'verstaanbaar'.
Er is mij een hoop extra uitgelegd over hoe de prijzen en toeslagen werken dus ik raad het aan om met iemand te gaan praten op 1 van de grotere treinstations (internationaal loket natuurlijk :P

Er zijn 2 keuzes die je kunt maken: de one country pas of een kaart voor meerdere landen;
de zogenaamde Global pas. deze laatste is geldig in alle 30 landen. hij is niet geldig in het land waar je woonachtig bent dus je zult nog een kaartje moeten kopen naar de grense, maar dit kan voor 50% de prijs.
de prijs hangt af van je leeftijd en van hoeveel dagen je per land wilt gaan reizen.
Plaats reactie