ISIS Special naast doorlopende reisverzekering

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Glenn

ISIS Special naast doorlopende reisverzekering

Bericht door Glenn »

Beste Alles,

Weet iemand of het mogelijk is om naast je eigen doorlopende reisverzekering een ISIS Special af te sluiten? In dit geval dus een dubbele reisverzekering.

Ik zit namelijk met het volgende probleem:
Ik heb een doorlopende reisverzekering van ING die ik pas per 13 januari 2010 kan stopzetten. Mijn verzekering dekt maar 45 dagen van mijn wereldreis. Vanaf 2 september 2009 tot 17 oktober 2009 ben ik gedekt. Voor na deze data ben ik op zoek naar een uitbreiding. Na het lezen van vele verhalen lijkt Special ISIS mij het meest geschikt.

Ik las ook het een en ander over dubbel verzekeren via OHRA maar na twee keer te hebben gebeld is het volgens OHRA niet mogelijk.

Iemand tips / suggesties?

Bedankt.

Groet,

Glenn
bolletjeom
Reisexpert

Re: ISIS Special naast doorlopende reisverzekering

Bericht door bolletjeom »

ik snap niet wat je bedoelt met dubbel verzekeren bij de Ohra?!?!? Wil je langer dan 365 dagen weg?

De isis is in mijn ogen een onnodig dure verzekering. De combi zorgverzekering in Nederland + doorlopende reisverzekering waarmee je lang weg mag is het goedkoopste.
2 verzekeringen kunnen overlappen. Als je maar niet bij beide claimt. Probleem kan zijn dat beide partijen vinden dat je bij de ander moet claimen. Ik zou alles gewoon claimen bij de verzekering die je voor de hele reis afsluit.

Als je langer dan 365 dagen weggaat en je denkt dan dat de OHRA daarom niet mogelijk is...bedenk dan het volgende: Ze gaan pas controleren hoe lang jij weg bent als er een reeks van claims is uit 1 en hetzelfde land in meer dan een jaar. Dan gaan er alarmbelletjes rinkelen. Dus wanneer je meer dan een jaar naar Australië gaat omdat je 2 workingholiday visa's na elkaar denkt te kunnen krijgen dan is de OHRA geen optie. Maar als jij een gestolen camera cliamt in Mexico in maand 3, een tandarts rekening in Australië in maand 11 en een ...weet ik veel..in maand 13 in Thailand is er niet veel aan de hand. Ze denken waarschijnlijk dat je 3 keer op vakantie bent geweest.
Dat je moet aantonen wanneer je op vakantie bent gegaan is echt een uitzondering
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Patrick87

Bericht door Patrick87 »

Ik vond de isis reis ook erg duur op het 1e gezicht, maar als je een jaar gaat backpacken volgensmij wel een passendere optie van de standaard doorlopende reisverzekeringen. Veel hogere bedragen voor dekking en betere en speciale voorwaarden. O.a. heen- en terugvliegen bij noodgevallen in de familie maar ook voor jezelf ongevallen/overlijden en aansprakelijkheid.
Glenn

Bericht door Glenn »

Oke,

wat ik dus bedoel is dat de verzekeringmaatschappijen beweren dat je maar 1 verzekering kan en mag hebben in Nederland... Daarom stel ik deze vraag.

Of zeggen jullie dat dit niet zo is en gewoon zowel mijn doorlopende reisverzekering van de ING kan behouden en hierbij een OHRA kan afsluiten vanaf 2 september dat ik weg ga?

OHRA zei duidelijk... meneer indien u al een doorlopende reisverzekering hebt kunnen wij er geen afsluiten?
bolletjeom
Reisexpert

O.a. heen- en terugvliegen bij noodgevallen in de familie maar ook voor jezelf ongevallen/overlijden en aansprakelijkheid
Dit vergoed de OHRA ( En veel andere verzekeringen ook!). Het is een beetje het ISIS verkooppraatje maar bel de andere verzekeringen maar eens op.
Zoals de OHRA ooit tegen mij zei: Als u nadat u terug bent gekeerd ivm overlijden of Ziekte van familie weer terug wilt naar de vakantie bestemming dan kan dat. als u zegt nog tijd te hebben voor de rest vanuw vakantie dan geloven we dat.
Overigens vliegen maatschappijen je alleen terug naar de plek waar je vandaan kwam, niet naar een andere locatie, ook al had je daar dan moeten zijn qua je eigen schema.

Je mag niet dubbel verzekerd zijn en ik ben verplicht dubbel verzekerd 8-) 1 prive doorlopende reisverzekering en 1 via mijn werk. Op de dagen tussen mijn werkreizen moet ik namelijk ook verzekerd zijn en dat is dus mijn prive verzekering.
De OHRA zei: Tja, als je maar niet bij beide tegelijk claimt....

Ik zou gewoon je oude verzekering opzeggen en een kopie houden van de opzegdatum/ verzenddatum. en de nieuwe verzekering in laten gaan aan het begin van de reis. Dan kan je geen gedonder krijgen. Wanneer je via het internet afsluit dan moet dat toch geen probleem zijn?
Glenn

Bericht door Glenn »

bolletjeom schreef: Ik zou gewoon je oude verzekering opzeggen en een kopie houden van de opzegdatum/ verzenddatum. en de nieuwe verzekering in laten gaan aan het begin van de reis. Dan kan je geen gedonder krijgen. Wanneer je via het internet afsluit dan moet dat toch geen probleem zijn?
Dit is dus het probleem :)

Mijn ING verzekering loopt tot 13 januari. Mijn ING verzekering dekt tot 45 dagen in de wereld. Dus van 2 september tot 17 oktober. Neem ik dan een OHRA verzekering vanaf die 17 okt. dan ben ik dubbel verzekerd. Ondanks het feit dat ik de maximale duur van 45 dagen bij mijn ING voorbij ben.

Verzeker ik mijzelf nadat mijn ING is afgelopen, dan ben ik van 17 okt. 2009 tot 13 januari 2010 tijdens mijn reis niet verzekerd.

Dus wat nu? Een dure verzekering erbij of een dubbele verzekering?
bolletjeom
Reisexpert

heb je dan met Isis niet precies hetzelfde probleem? Waarom zou je met Isis niet dubbel verzekerd zijn en met de OHRA wel?

Wat zegt de ING er van?!? kunnen die niet een aantekening maken bij je account ofzo. dat je opgezegd hebt bladiebla
trouwens. hoe groot is de kans dat je binnen 45 dagen 2 keer moet claimen?? en moet je bij de ING bij een claim bewijzen wanneer je vertrokken bent?! Anders hou je toch gewoon de ING aan en sluit je online een nieuwe verzekering af ergens in Januari?
Plaats reactie