Rondreis Azië - 3 maanden

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
femkekits

Rondreis Azië - 3 maanden

Bericht door femkekits »

Hallo!

Wij willen in aug, sept en okt gaan reizen in Azie. Alleen we kunnen niet beslissen waar we wel en waar we niet heengaan...en we hebben maar maximaal 3 maanden de tijd! Wie kan ons tips geven?? We twijfelen tussen de volgende landen, wat is aan te raden en wat is haalbaar? Vietnam, China (zuid-oost), Laos, Cambodja, Thailand of Indonesie...?

Alvast bedankt!

Groetjes Femke
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hi

Als je drie maanden hebt...en waarschijnlijk een beperkt budget zou ik het volgende adviseren.

Ga in ieder geval naar Cambodia en Vietnam. Beide erg indrukwekkend en behoorlijk comfortabel te bereizen. Thailand is ook leuk maar je struikeld een beetje over de toeristen. Indonesie is geweldig maar ook vrij pittig om in te reizen. Als je hier heen wilt dan zou ik proberen een 60 dagen visa te krijgen! maar door de lang gerekte ligging en de "onhandig" gelegen vliegvelden leent het zich niet echt om te combineren met andere landen als je "maar" 3 maanden hebt. Omdat je genoodzaakt zult zijn een rondje te moeten maken en dus 2 keer dezelfde route zal moeten afleggen

ok, mijn advies:
Vlieg op Bangkok. Dat is het goedkoopst.

In 1 dag kan je in Cambodia zijn ( hoeft natuurlijk niet...maar om je een idee te geven van de afstand)
Wij zijn 2.5 week in Cambodja geweest en dat had zelfs wel iets korter gekunt. als je naar Siem Reap en dus Ankor Wat wil en Phnom Phen dan red je dat makkelijk binnen de twee weken. Wij zijn ook nog 4 dagen naar Sihanoukville geweest.
Vietnam mag je maximaal een maand zijn. Hiermee kun je redelijk makkelijk van noord naar zuid reizen en in zo'n 8 plaatsen stoppen onderweg. Dus dan heb je 6 weken vol voor deze twee landen.

China is groot! zelfs zuid China. Vergis je niet in de afstanden daar. Het gebied bij Guillin en Yangshuo zouden de moeite waard zijn om heen te gaan vanuit Vietnam. Je zou hier een weekje heen kunnen...maar is dat het geld en de moeite van het Visa waard? Want rond deze tijd moet je ook langzaam aan weer eens omkeren richting Bangkok
Laos ben ik nooit geweest maar schijn leuk te zijn. ik geloof dat men gemiddeld 2 a 3 weken er over doet om vanuit Vietnam door Laos uit te komen bij de grens met Thailand in het noorden. Noord Thailand is ook geweldig! daar kan je ook rustig 1.5 week door brengen.
Tja en ik zelf zou afsluiten op een eiland in het zuiden van Thailand. En daar zeker 1.5 week voor nemen ( inclusief heen en terug reis van en naar Bangkok en eventueel nog een stop in een plaatsje onderweg)

Hoogtepunten in thailand. Tussen haakjes een inschatting van de dagen die je daar doorbrengt inclusief reisdag...eventjes uit de losse pols: kachanaburi regio ( 2 a 3 dagen), koa yai NP ( 1 a 2 dagen), Ayataya ( 2 dagen), Noordthailand met een jungle trekking ( 5 tot 8 dagen), Bangkok (4 dagen), een eiland ( 7 dagen)

dus...dat zou ik doen!
als jullie nog vragen hebben....dan hoor ik het wel. Op mijn eigen site kun je een groot deel van deze route terug zien en lezen

groetjes rudi
eventjes mijn verontschuldigingen voor alle eventuele spelfouten in de plaatsnamen...had even geen zin om de spelling te gaan opzoeken... :oops:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
femkekits

Bedankt!

Bericht door femkekits »

Hoi Rudi,

Echt onzettend bedankt voor je uitgebreide antwoord!!
Die spelfouten heb ik niet eens gezien joh :)
Ik ga het even uitprinten en vanavond na mijn werk
even goed bekijken. Ik denk dat we er zo wel uitkomen.
En ik ga ook nog even op jouw site kijken.

Bedankt!!

Groetjes Femke
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Hi Femke

ik las net mijn eigen antwoord nog eens.
Je moet echt wel proberen om China erbij te doen hoor!
het is daar zo bijzonder en anders!
Maar je zult niet zoveel tijd hebben dus niet teveel plaatsen moeten uitzoeken. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde

groetjes rudi
en, wie weet tot ziens in Tivoli!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
femkekits

Bericht door femkekits »

He Rudi,

Toch hebben we van meerdere mensen gehoord dat China
lastig wordt om er in die 3 maanden bij te proppen. Dus ik heb
besloten om China samen met Mongolie en Tibet een andere keer
te doen. Dat is handiger. We zijn inderdaad ook al aardig wat geld kwijt
met alle visums/visa (kweet niet wat het meervoud van visum is haha).
Ik denk dat dat een goede beslissing is.

Misschien tot morgen inderdaad!

Groetjes Femke
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Ik zou gaan voor het 'standaard' rondje Thailand, Cambodja & Laos. Qua kosten en afstand is het goed te doen in 3 maanden, je kan echt de dingen zien de je wilt, en met genoeg tijd kun je waar je wilt ook meer 'off the beaten track' gaan zoals dat zo mooi heet.

Bangkok is gewoon een goedkope en goede plaats om op aan te vliegen.
Een tropisch eiland mag toch eigenlijk niet ontbreken, zuid thailand?
Nationaal park van Rudi in oost thailand klinkt erg goed.
Cambodja heeft erg mooie tempels maar als je verder het land in trekt is er ook veel moois. Laos is mn favoriet, trek er zeker tijd voor uit, van de eilanden in de Mekong vlakbij de grens met Cambodja, tot de onbereikbare bergdorpjes in het noorden.

Verder valt de rest vanzelf op z'n plaats!
Have fun!
moniek

Re: 3 maanden... waarheen in Azie??

Bericht door moniek »

[quote="femkekits"]Hallo!

Hoi Femke,

Spannend dat je drie maanden naar Azie gaat!
Ik ben afgelopen zomer naar Indonesie en Maleisie geweest. Ik zou je dan ook zeker aanraden om tijdens je reis naar Azie ook indonesie aan te doen. Dit is echt zo'n mooi land met hele vriendelijke en behulpzame mensen. Verder is het er ook erg goedkoop en kun je dus voor een klein budget rondkomen. Ik heb daar in totaal in 3 weken indonesie (360,- opgemaakt). Wij hebben over het algemeen toch in redelijk fatsoenlijke hotels gezeten. Het Goedkoopste hotel was ongeveer 3,- en het duurste was ongeveer 12 euro. Het meeste geld ging zitten in de reiskosten (busvervoer en trein), maar ook dit kun je in nederlandse begrippen niet duur vinden!!! Maleisie was ook heel mooi, maar vond ik persoonlijk minder hebben dan indonesie.

Verder lijken Cambodja, Loas en Vietnam me echt geweldig. Vooral over die laatste twee landen heb ik veel positieve reacties gehoord! Ik denk dat je het beste 2 (maximaal 3) landen aan kan houden, omdat het zonde is om alles in een razendsnel tempo te zien, want je wil er natuurlijk wel van kunnen genieten dat je zo'n mooie reis maakt!

Heel veel succes met het plannen van je reis en mocht je besluiten om naar indonesie te gaan en je hebt nog vragen over hotels, bezienswaardigheden, visa en dergelijke dan hoor ik het wel!

Groetjes Moniek
den11

philipijnen

Bericht door den11 »

hallo allemaal,

wij gaan ook 3 maanden, maar dan backpacken in de philipijnen.
lekker eiland hoppen en genieten van de natuur en zijn vriendelijke bevolking.
het reizen daar zal ook veel bestaan uit binnenlandse vluchten, dat schijnt super goedkoop te zijn.
uiteraard ook veel met de boot.
hebben ook het rondje thailand, laos en cambodja gedaan in 2 maanden tijd, in 1 woord geweldig, vooral laos is ons erg bijgebleven.

groetjes, dennis b.
Sanne1987
Vakantieganger

Na 3 maanden ontwikkelingshulp, 2 maanden reizen door Azie

Bericht door Sanne1987 »

Hallo allemaal!

Na het hele forum door gelezen te hebben, ben ik heel wat wijzer, maar toch start ik mijn eigen bericht.
Ik ga nl. vanaf 29 juli voor 3 maand werken als fysiotherapeut in Nepal. Heeel leuk natuurlijk:) Hierna wil ik graag nog tot net voor de kerst, dus ongeveer 2 maanden reizen door zuid oost azie. Ik zat over het volgende te denken:

Vanuit Kathmandu vliegen naar Bangkok
Van Bangkok naar Kuala Lumpur, daar misschien naar Borneo
en dan van Kuala Lumpur naar Hanoi en dan misschien weer terug naar Bangkok om naar huis te vliegen!

Ik vlieg alleen maar via Bangkok, omdat ik denk dat dat het goedkoopste is, een rechtstreekse vlucht naar bijv. Kuala Lumpur is 300 euro duurder dan naar Bangkok. Klopt dit? Of zie ik wat over het hoofd? En is het dan ook het goedkoopste om over Bangkok weer naar huis te vliegen?

Volgende vraag: is mijn reis haalbaar in ongeveer 2 maanden, zonder dat ik hoef te haasten? Wil namelijk na 3 maanden werken eerst even rustig aan doen namelijk! Dat kan wel in Maleisie toch??

Hoop snel wat van jullie te horen:)

Groetjes Sanne
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Na 3 maanden ontwikkelingshulp, 2 maanden reizen door Az

Bericht door stevenl »

Ja hoor, makkelijk haalbaar. Ik zou ook kijken naar Laos trouwens, erg mooi naar mijn mening.

J evliegt terug naar een heel andere bestemming dan vanwaar je vertrekt, dus ik zou alle mogelijkheden bekijken. KL kan soms goedkoop zijn, Malaysia Airlines, en ook via Singapore en Hong Kong kunnen aantrekkelijke mogelijkheden zijn. Maar het zou me niets verbazen als Bangkok toch het goedkoopste blijkt.
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Ga je ook door Nepal reizen? Of doe je dat tijdens het vrijwilligerswerk. Want daar zijn ook heel veel mooie dingen te zien.
Met Airasia kun je vrij goedkoop vluchten vinden naar Borneo en Hanoi, dus die route is haalbaar. Als je 4 weken per land hebt voor die 2 heb je voldoende tijd.
Sanne1987
Vakantieganger

Bericht door Sanne1987 »

@loes ja, ik ga in Nepal zelf ook al wel wat dingen bezoeken zoals, Tibet, pokhara en chitwan.

Ik ben er echter nog steeds niet uit waar ik heen ga. 1 land weet ik zeker en dat is Vietnam, waarschijnlijk dat ik ook nog naar Laos ga dan.
Verder twijfel ik nog steeds over de andere landen.. inmiddels Thailand, Maleisie/Borneo of Indonesie is inmiddels ook een optie..

Wat zeggen jullie.. Wat MOET ik gezien hebben?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Niks moet.... Het is jouw reis en jij zult de keus moeten maken. Ik vind alle dingen die je noemt leuk, maar mijn voorkeuren liggen ergens anders dan die van medereizigers.

Maar het eind van de wereld is niet nabij (al zijn de meningen daarover verdeeld) - je kan altijd nog een keer terug.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Inderdaad, niks moet, alles mag, en als je op reis gaat wil je de hele wereld zien. Helaas kan dat niet in 2 maanden, dus doe je er goed aan keuzes te maken.

Als je 2 maanden gaat reizen en persé naar Vietnam wilt, zou het handig zijn om naar Bangkok te vliegen, over land via Laos of Cambodja naar Vietnam te reizen, en vanuit Hanoi of Saigon terug naar Bangkok vliegen. Hier ben je 2 maanden zoet mee (en dan heb je nog te weinig tijd om alles te zien wat je zou willen).

Wil je zowel naar Vietnam als naar Borneo, dat kan natuurlijk, is een kwestie van de juiste vliegtickets boeken. Bangkok - Hanoi - 4 weken Vietnam - Saigon - Kuala Lumpur - Borneo - 4 weken Borneo - Kuala Lumpur - naar huis.

Vliegen kan met Airasia, waardoor er veel mogelijkheden zijn. Als je rustig aan wilt doen doe je er goed aan 2 landen te kiezen voor die 2 maanden. Als het reizen goed bevalt, dan kom je vast wel weer een keer terug ;)
boon.rg

Planning voor reis door Azië

Bericht door boon.rg »

Hoi iedereen,

Ik plan rond september een reis door Azië te maken. De route die ik nu in gedachten heb is als volgt:

Aankomst in Bankgok, dan richting Cambodja trekken. Vanuit Cambodja naar Laos en heel Laos doortrekken om vervolgens te eindigen in Vietnam en vanuit Hanoi weer terug te vliegen naar Amsterdam.

Ik wil graag alleen gaan, maar ik heb geen ervaring met backpacken, dus dat wordt spannend. Gelukkig heb ik wel familieleden die in Azië wonen of hebben gewoond (voor het geval van nood).

Enkele vragen:

- Is de route die ik nu globaal opgesteld heb, een route die je redelijk op je gemak kunt afleggen (zonder al teveel te haasten) binnen een tijdsbestek van 3 maanden?

- Wordt de route gedekt door een treinverbinding, voor het geval dat je bij enige vertraging weer gemakkelijk op schema kunt komen?

- Wat is de beste manier van verzekeren? Is een aanvullende reisverzekering (bij mijn verzekeraar 2 euro per maand) genoeg of moet ik denken aan ingewikkeldere constructies?

- Is het gemakkelijk om bij bepaalde bezienswaardigheden aan te komen en dan te boeken voor die dag, of moet je echt van tevoren allerlei dingen vastleggen? Liefst reis ik zo vrij mogelijk, zodat alle mogelijkheden open blijven, maar de vraag is dus of dat niet te onrealistisch is (zoals je bijv. de gibbon experience van tevoren moet boeken).

- Wat is een fijn eindpunt in Vietnam (mocht deze route goed zijn) om tot rust te komen, voordat je terugreist?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Raphael
Plaats reactie