Citytrip New York

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
zus

Citytrip New York

Bericht door zus »

wij zijn aan het overwegen om in de kerstperiode een 5-tal daagjes naar New York te gaan
vliegtickets vinden we onder de 400€, maar de logies zijn zó duur!!
heeft er iemand tips voor een Citytrip naar New York? Ik heb al vernomen dat de jeugdherbergen niet zo interessant zijn, duur en slechte kwaliteit
klopt dit?
bolletjeom
Reisexpert

Re: citytrip New York

Bericht door bolletjeom »

ik heb in een prima hostel gezeten. Maar wel op een dorm dus misschien niet wat jullie zoeken. Ik meen dat ik €20 voor mijn bed betaalde. Vergelijkbaar dus met europa. Er zijn vast wel hostels met 2 persoonskamers (als je goed zoekt). Gewoon overnachten is inderdaad behoorlijk aan de prijs in NY.
Het metrosysteem is goed dus kijk ook eens in brooklyn ofzo
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Laat je onder geen beding verleiden tot een verblijf in Hotel Washington in Harlem (niet te verwarren met het Washington Square Hotel, die schijnt prima te zijn maar daar betaal je dan ook voor), dat is slecht, smerig en naar verhouding veel te duur (en sowieso ondanks de naam geen hotel maar een hostel). Beacon Hotel en Hotel Newton zijn me wel goed bevallen, maar dat zijn dan weer echte hotels met bijbehorende prijskaartjes.

Overigens zal de kerstperiode ook wel zo ongeveer de duurste tijd van het jaar zijn...
zus

Bericht door zus »

Ik heb gisteren geboekt bij de Union Square Inn. Recensies op Tripadvisor.com waren redelijk positief.
Prijskaartje: 446€ voor 5 nachten voor 2 personen, mét ontbijt en badkamer op de kamer.
Er komt dan wel nog 70€ aan taksen en toeristenbelasting bij, maar ik denk dat dit een redelijke deal was?
zeker omdat alle recensies over de jeugdherbergen eerder onrustwekkend waren.
Ik kan nog altijd annuleren moest ik plots iets interessanters tegenkomen.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Citytrip New York

Bericht door WizardOfOss »

Dat klinkt als een hele nette deal voor NYC! Ik had voor de aardigheid ook nog wel even zitten kijken bij een aantal "goedkope" hotels waar ik via-via tips voor had gekregen, maar daar kwam ik toch steeds op bedragen van in de 4 cijfers (dollars, dat dan wel) uit...

Ik moet toch ook maar weer eens die kant op, m'n laatste bezoek aan The Big Apple is alweer 4 jaar geleden geweest. Daarna sloeg het Azië-virus toe...
zus

Bericht door zus »

ik zal zeker laten weten hoe het hotel was!
kan nuttig zijn voor iedereen die nog naar NYC wil gaan
heb van mijn nonkel (die al ettelijke keren in NYC geweest is) vernomen dat de ligging ook ideaal zou zijn
dus laten we hopen!
we zien het al helemaal zitten
maar zondag vertrekken we naar Thailand, dus eerst even daar op concentreren *O*
RHNDTZ

Bericht door RHNDTZ »

Gouden tip (vind ik tenminste): kijk eens op Hotwire.com of op Priceline.com. Daar kun je voor het bedrag dat je nu betaalt ook een ***-hotel boeken, ook al ben je er in de kerstperiode. Er zit alleen één 'maar' aan: je weet niet precies vooraf welk hotel.

Hoe gaat het in zijn werk? Bij Hotwire kun je aangeven wanneer je in een hotel wilt verblijven en in welke stad. Hotwire geeft vervolgens aan in welke sterren-categorieën er hotels beschikbaar zijn en in welke wijken. Je ziet dan wel de prijs, maar niet de naam van het hotel. Wanneer je boekt doe je dat met een credit card, en pas wanneer je reservering is gemaakt (deze kan niet meer worden geannuleerd) word je verteld in welk hotel je verblijft.

Priceline doet min of meer hetzelfde, maar die gaan nog een stapje verder. Bij Priceline kies je voor 'Name your own price' en vervolgens geef je in wanneer je in NYC wilt verblijven, hoeveel sterren je hotel minimaal moet hebben en in welke wijk of wijken je wilt zitten. Vervolgens mag je zelf een prijs noemen en Priceline gaat daar misschien wel of misschien niet mee akkoord. Gaat Priceline niet akkoord, dan kun je 24 uur later weer een nieuw bod doen. Ook mag je een extra wijk toevoegen, dan kun je meteen opnieuw een bod uitbrengen. Over het algemeen is Priceline goedkoper dan Hotwire. Bij beide websites komen er nog wel belastingen bij, maar dat is bij je huidige boeking ook het geval.

Nu is de truc om toch vooraf ongeveer te weten in welk hotel je terecht kunt komen. Bij Hotwire is dat het eenvoudigst: klik je door naar de pagina van het hotel, dan zie je de beoordeling van het hotel op Tripadvisor en het aantal reviews dat er op Tripadvisor te vinden is. Samen met de wijk en het aantal sterren is het dan redelijk eenvoudig op te zoeken.

Voor Priceline geldt dat de website BetterBidding.com een goudmijntje is. Daar vind je lijsten van alle hotels die eerder via Priceline zijn verkocht en je kunt precies zien wat andere mensen voor bepaalde hotels hebben betaald. Zo kun je ongeveer zien waar je kansen liggen. Zelf heb ik in het voorjaar geslapen in het New York Helmsley hotel voor $95,- per kamer per nacht, met belastingen kwam dat uit op $115,- per nacht. Dat is goedkoper dan je hostel, maar dan zit er alleen geen ontbijt bij...
zus

Bericht door zus »

het is geen hostel dat ik geboekt heb, maar een hotel
de kwaliteit van de hostels zou te wensen overlaten en ze zijn zeker niet goedkoop
en dan nog geen ontbijt én een gemeenschappelijke badkamer
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

heb je al gelezen dat NY er een leuke nieuwe attractie bij heeft?
Hoog park in New York
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Wietz
Reiziger

Bericht door Wietz »

Net terug van een weekje New York... :)
Wij verbleven in het Westside YMCA, een hostel dat ook (2 persoons) kamers met prive-badkamers heeft. Kamers zijn zeeeeeer shabby, heel klein, het 2 pers.bed was niet breder dan 1.10 m, verf bladerde van de muren etc.... Mensen met astma/allergieën zou ik het niet aanraden, erg stoffig/schimmelig!! Verder kreeg je wel elke dag schone handdoeken en werd het bed netjes opgemaakt, wel weer een pluspunt! Heb ook gehoord dat de kamers op de 12 en 13e verdieping veel beter zijn, die zijn net verbouwd. Locatie is trouwens wel top! Central Park op 10 stappen verwijderd, Starbucks om de hoek, en ook Timessquare is lopend te doen.
Wij hebben hier zo'n 100 euro per nacht voor moeten betalen, maar dit is toch wel zo'n beetje het goedkoopste wat je in NYC kunt krijgen wanneer je een eigen kamer met badkamer wil hebben.
Als je verder geen waarde hecht aan luxe is het best te doen, je bent toch maar weinig op je kamer. Persoonlijk zou ik de volgende keer voor een klein beetje meer luxe gaan (en dan vooral een groter bed....lekker slapen na een vermoeide dag NY is toch wel erg lekker ;) )
InekeKremers
Reiziger

Bericht door InekeKremers »

Ik vertrek zaterdag naar New York. Wij slapen in het Solita Soho Hotel. Voor 5 nachten betalen we 995 US Dollar voor een twin room. Ik zal laten weten hoe het was (ondanks dat het geen hostel is).
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Met hostels heb ik NYC ook geen slechte ervaringen hoor. Vaak zijn de kamers erg simpel en standaard, maar wel schoon. Je bent waarschijnlijk toch nauwlijks op je kamer: er is veeeeel te veel te zien en te doen in NYC ;-) Misschien kun je eens kijken naar het Gershwin? Die zijn aan de goedkope kant.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Harm

Bericht door Harm »

kijk eens op hotelprice.nl

Dat is een prijsvergelijker maar dan voor hotels zodat je per hotel de goedkoopste aanbieder kunt selecteren.
Scheelt je zoeken op het het naar de beste deal.
emiels
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door emiels »

September 2009 hebben we met 4 man een 4p kamer gehuurd voor 100 dollar / nacht incl tax.
Zaten dan wel niet midden in het centrum maar in North Corona in het Holiday Inn Laguardia Airport hotel.
Nog geen 10 min lopen vanaf de metro dan in 35 min met metro naar downtown NYC. Incl. zwembad, fitness centrum, eigen badkamer en restaurant naast de deur.

Wij kwamen op de bonnefooi in NYC aan, uiteraard down town en de hotels daar waren ~300 dollar / nacht. Toen de metro ingestapt en ergens uitgestapt, met de bus naar Laguardia Airport, de hotels daar afgegaan en een hele vriendelijke bell boy heeft toen alle hotels in de buurt afgebeld voor een goeie prijs ^O^

Duurd wel even voor je een goed hotel vind en het kan er soms slecht uitzien maar ter plekke dingen regelen voegt toch ook wel iets toe aan het vakantie gevoel imo. :)
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
pindakase
Reiziger
Contacteer:

Bericht door pindakase »

Ik zat net zoals Wietz in YMCA Westside. Wij hadden geen eigen badkamer maar wel eigen kamer. Het was inderdaad een beetje shabby maar ik zou het zo weer doen. Betaalde 450 euro voor 7 nachten voor 2 personen in de week voor kerst. We hadden kamer met zicht op Central Park. Dicht bij de metro en een hele grote Wholefoods (hele grote supermarkt met heel betaalbare kant en klare maaltijden).
Plaats reactie