ING-pinpas werkt niet?

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Maaike T

ING-pinpas werkt niet?

Bericht door Maaike T »

Ik heb gehoord dat de nieuwe ING-pinpas niet blijkt te werken in India. Wie is al geweest met zo'n zelfde pas en kan duidelijkheid geven? Wij hebben nl alleen maar ING-pasjes.
bolletjeom
Reisexpert

Re: ING-pinpas werkt niet?

Bericht door bolletjeom »

De nieuwe ING passen werken in heel veel landen niet. Stond laatst ook iets over in de kranten. De banken zijn zelf aan het bijhouden waar het allemaal mis gaat. Misschien dat direct contact opnemen met de ING je meer zekerheid kan geven.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Ik was in Peru in Maart/April, ik had mn blauwe pasje nog wat goed heeft gewerkt, maar een meisje dat ik leerde kennen en net was begonnen met reizen had de oranje al. Zij had inderdaad heel veel moeite om geld te pinnen uit een automaat. Werd overal geweigerd. Lijkt me echt super irritant. Als ik jou was zou ik even heel goed gaan bellen met de ING. En geen genoegen nemen met 'dat komt wel goed' ofzo. Misschien voor de zekerheid toch nog bij een andere bank een rekening openen?

Op reis heb ik wel vaker problemen gehad met de toenamlige Postbank. Mijn internetbankieren was per ongeluk geblokkeerd, eigen schuld, later ook die van mijn vriend, moeders schuld. Het geval is dat je per se in Nederland moet zijn om nieuwe inlogcodes aan te vragen en die dus echt persoonlijk af moe halen. Heel vervelend als je lang op reis bent. Wij hadden het geluk dat moeders ons konden helpen door in Nederland van onze rekeningen gezamelijke rekeningen te maken. Maar dat heeft ook heel veel tijd en gedoe voor hen gekost.
En wat als je geen back-up hebt thuis. Dan ben je flink de ***. Daarom raad ik ook iedereen aan paswoord en inlognaam van internetbankieren super super goed te onthouden en heel goed opletten tijdens inloggen in het buitenland.Of van te voren al een gezamelijke rekening van je rekening maken, als er iemand is die je goed kunt vertrouwen en tijd heeft om jou te helpen als je geld moet overmaken.
Xaipt
Vakantieganger

Bericht door Xaipt »

Goed dat ik het lees. ^O^
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Ik had het in Zuid-Afrika ook 1 keer een weigering. Die van Ed deed het gek genoeg wel. Bij de rest v/d. automaten (ook in Namibie) deed hij het gelukkig wel weer. Ik zal morgen eens met ING gaan bellen.
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Ik heb net met ING gebeld. En dit is globaal het antwoord:

Het heeft te maken met het feit dat er op alle nieuwe passen (ook andere banken) ook een nieuw chiplogo of zoiets zit. Alle banken over de hele wereld moeten dit in hun systemen aanpassen. De meeste landen hebben dit al gedaan, maar met name derde wereldlanden lopen wat achter. Het kan dus zijn dat alle nieuwe passen van de diverse banken in sommige landen problemen geven. Het ligt niet aan de pas, maar aan de bank in het betreffende land waar je bent. Men adviseert om dan bij een andere bank te gaan pinnen. Diegene die ik aan de telefoon was net zelf in India geweest. Volgens haar zijn er al veel banken in India die de aanpassingen al hebben verricht en dus gewoon geld geven uit de pinautomaat met het Maestro logo. En wil je nog meer zekerheid: dan een credit card meenemen.
Zij vertelden me dat het geen zin heeft om een andere rekening bij een andere bank te nemen, omdat je dan ook een nieuwe pas krijgt en hier net zo goed dezelfde problemen mee kunt krijgen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Als het bij andere banken ook problemen op zou moeten leveren waarom zie je daar dan veel minder klachten over? Ik geloof best dat ze over gaan naar een nieuw systeem maar als bank wacht je dan toch met het uitbrengen van nieuwe passen tot je weet dat het bijna overal werkt?!
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Ja dat zou ik ook zeggen, maar ja nu zit ik met het probleem dat ik geen oude pasje meer heb, alleen maar nieuwe.
Manlief ook. Ik heb inmiddels ergens anders ook al reacties gehad en velen hebben helemaal geen probleem gehad in India, terwijl ze daar in de verste uithoeken hebben gezeten. Ik heb dus hoop dat het wel mee zal vallen. Gelukkig hebben we een Credit Card voor noodgevallen en we gaan 'maar' 3 weken en het grootste deel van de vakantie is al betaald. Maar als ik een jaar op stap zou zijn zou ik andere stappen ondernemen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Als het bij andere banken ook problemen op zou moeten leveren waarom zie je daar dan veel minder klachten over? Ik geloof best dat ze over gaan naar een nieuw systeem maar als bank wacht je dan toch met het uitbrengen van nieuwe passen tot je weet dat het bijna overal werkt?!
Je hoort meer over de ING omdat die in korte tijd heeeel veel nieuwe passen hebben uitgegeven ivm de overgang van de postbank naar ING.
Er zijn ook berichten van ABNAMRO en Rabo passen.

ik hou nog maar even heel goed vast aan mijn "oude" kaarten :P
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

estelle schreef:Op reis heb ik wel vaker problemen gehad met de toenamlige Postbank. Mijn internetbankieren was per ongeluk geblokkeerd, eigen schuld, later ook die van mijn vriend, moeders schuld. Het geval is dat je per se in Nederland moet zijn om nieuwe inlogcodes aan te vragen en die dus echt persoonlijk af moe halen.
Ik heb eenmaal mijn internet bankieren geblokkeerd gehad (idd, door een paar keer het foute wachtwoord in te vullen, eigen schuld dus!) en ik heb toen een deactivatie code naar mijn huisadres gestuurd gekregen. Mijn moeder heeft hiermee gewoon mijn rekening kunnen deblokkeren. (Ze beschikte uiteraard over gegevens als het adres waarop in ingeschreven was, mijn geboiortedatum, pasnummer, etc.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
meri
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door meri »

bij mij werkte hij eerst ook niet bij bepaalde banken in Indonesie, maar vorige week opeens weer wel!
Maaike T

Bericht door Maaike T »

meri schreef:bij mij werkte hij eerst ook niet bij bepaalde banken in Indonesie, maar vorige week opeens weer wel!
Vermoedelijk klopt het verhaal van dat updaten van systemen bij banken in het buitenland.
sjaantje
Reiziger

Bericht door sjaantje »

Zodra je een nieuw pasje krijgt, is je oude nog ongeveer 4 weken te gebruiken.
merijn29
Vakantieganger

Bericht door merijn29 »

In februari heb ik een brief gekregen met daarin een nieuwe pinpas van de ING bank. De oude gebruik ik echter nog steeds dus deze wordt niet na 4 weken geblokkeerd ofzo.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

merijn29 schreef:In februari heb ik een brief gekregen met daarin een nieuwe pinpas van de ING bank. De oude gebruik ik echter nog steeds dus deze wordt niet na 4 weken geblokkeerd ofzo.
Bij een vriend van me gebeurde dat na 8 weken.

Ik heb nog altijd geen nieuwe pas.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie