Reis films

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
jaydee
Reisexpert

Reis films

Bericht door jaydee »

Hey atg mensen. Net een film gekeken en ik was eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen zijn die bij bepaalde films kriebels krijgen om weer te reizen, heimwee naar een reis, inspiratie krijgen of gewoon onwijs kunnen genieten van een (reis)film.

Dus wat ik wil zeggen/vragen is; wat zijn jullie favourite reisfilms???

Zal zelf beginnen :) .

Bij mij stond Motorcycle Diaries heel lang op nummer 1. Ben toch stiekem wel een beetje fan van El Che maar, wat is die film mooi geschoten.
Nu heb ik net een film gekeken, hij is al een tijdje uit, die ik van een maat heb geleend. Into the Wild van Sean Penn. Echt wat een top film!!!!! Wat een heerlijke natuur shots, krijg gelijk zin om de rugtas op te hijsen en te gaan.
Dus voor ieder die 'm nog niet heeft gezien, check die poep!

Ben benieuw of jullie ook dit soort films hebben, kan ik nog meer in de mood komen haha.

Spit it out.....
bolletjeom
Reisexpert

Re: Reis films

Bericht door bolletjeom »

OH Oh OH !!!!LORD OFF THE RINGS !!!
cliché misschien maar wie wil dan niet met zijn vrienden gaan wandelen in N-Z ???

Ik heb in een ver ver verleden (1994) de River Wild met Meryl Streep in de bioscoop gezien. Ik heb geen idee of de film eigenlijk ok was maar de beelden van de natuur en de rivier staan me nu nog scherp voor de geest. Het enige wat ik wilde was ook daarheen om het allemaal te gaan zien.

Verder vind ik documentaires steeds leuker om te kijken. Ik kan nu ook heel lang blijven kijken naar een film die slecht is als ie zich maar afspeelt in landelijk Australië of Afrika ;)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Into the wild
The Beach
7 Years in Tibet

en als extra (maar valt er toch een beetje buiten)
Fear and Loathing in Las Vegas :P
Patrick87

Bericht door Patrick87 »

Dat is natuurlijk makkelijk: Planet Earth.

Een docu die iedereen (zeker natuurliefhebbende reizigers op dit forum) tenminste een keer in zijn leven gezien moet hebben. De natuurdocu die alle andere natuurdocu's overbodig maakt.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Het eerste wat zo in me op komt:
Lost in Translation (al heb ik zelf een dergelijk eenzaam en vervreemd gevoel maar een half uurtje gehad, toen had Tokyo mij weer volledig in z'n greep)
Riding Alone for Thousands of Miles
Beavis and Butt-Head Do America 8)7
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Beavis and Butt-Head Do America
hahaha ja die is top!
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

WizardOfOss schreef:Het eerste wat zo in me op komt:
Lost in Translation
Wist je dat Japanners een hekel aan die film hebben? :)
sjaantje
Reiziger

Bericht door sjaantje »

Rick schreef:
Lost in Translation
Omdat? Ik heb hem zelf nog niet gekeken, toch maar eens doen voordat we naar Japan gaan!

En natuurlijk Australia, niet een bijster goede film vond ik maar wel prachtige natuurbeelden van Noord-Australiie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

jaydee schreef:
Beavis and Butt-Head Do America
hahaha ja die is top!
Yes, we're there dudes! Beavis en Butthead bij de Hooverdam (is this a goddamn....get it), en dat oude vrouwtje dat naar Las Vegas gaat en daar voornamelijk slo (/u) tmachines doet, haha.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Rick schreef:
Lost in Translation
Dat zal best, maar het is echt een heel leuke film hoor!
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

sjaantje schreef:Omdat? Ik heb hem zelf nog niet gekeken, toch maar eens doen voordat we naar Japan gaan!
Dat komt omdat er een aantal dingen nogal cliché-achtig (en erg stereotype is) overkomen en soms als racistisch kan bestempelen.

Je kan dan ook beter een fim zoals Dolls of Kikujiro- no natsu van Takeshi Kitano bekijken als je meer van Japan wilt zien. En de verhalen zijn ook nog eens erg goed. :)
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Rick schreef:
sjaantje schreef:Omdat? Ik heb hem zelf nog niet gekeken, toch maar eens doen voordat we naar Japan gaan!
Dat komt omdat er een aantal dingen nogal cliché-achtig (en erg stereotype is) overkomen en soms als racistisch kan bestempelen.
Zeker waar, maar die dingen schijnen juist bewust zo gedaan te zijn om het beeld wat beide hoofdpersonen van het land krijgen over te brengen. En eerlijk is eerlijk, hoewel die cliché's behoorlijk uitvergroot zijn zijn ze in basis absoluut op waarheid gebaseerd. Japanners zijn gewoon raar, op een positieve manier...
Rick schreef:Je kan dan ook beter een fim zoals Dolls of Kikujiro- no natsu van Takeshi Kitano bekijken als je meer van Japan wilt zien. En de verhalen zijn ook nog eens erg goed. :)
Dolls staat al een paar jaar ongezien in de kast, maar Kikujiro is inderdaad geweldig. Zoals elke Kitano eigenlijk, Hana-bi voorop. Alleen past die weer niet in dit topic.
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

bolletjeom schreef: Verder vind ik documentaires steeds leuker om te kijken. Ik kan nu ook heel lang blijven kijken naar een film die slecht is als ie zich maar afspeelt in landelijk Australië of Afrika ;)
Ik vind The Constant Gardener een hele goede docu-achtige film over Afrika. Niet zo zeer een film over reizen, maar werd er wel door geprikkeld ook eens wat vaker over Afrika na te denken.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik vind docu's idd ook steeds leuker (zoals Don't tell you mother op NGC). Schiet me nog een goeie film te binnen: Hotel Ruanda. Hoewel deze film m'n reislust niet aanwakkert ;)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik vind met name het onderwerp van "lost in translation" boeiend.
ik gebruik die term ook regelmatig als ik onderweg ben en ik uitleg aan iemand dat ik 's ochtends geen flauwbenul had in welk land en welke stad ik wakker werd.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie