tom schreef:het zal best warm zijn in goa ja, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het daar warmer is dan in rajasthan/uttar pradesh (ik neem aan dat je dat bedoelt met noord-india?)
Hm, dat is zo.
Ik zou zelf niet zo snel naar goa gaan (klinkt zo afgezaagd, maar dat is gewoon een vooroordeel van mij)
Een vriend van me is er tamelijk enthousiast over. En dan zou ik puur voor het strand gaan.
ladakh heb ik wel hele goeie verhalen over gehoord. is iig minder warm. kasmir moet ook prachtig zijn maar dat is altijd maar afwachten of de situatie op het moment veilig genoeg voor jou is.
Dat ziet er schit-te-rend uit inderdaad.

Zou dat gedeelte een goed alternatief kunnen zijn voor die 2 weken?
wat betreft bewolking...ik was in juli in nepal en heb daar in 4 weken 1(!) keer de himalayas gezien
ik weet niet of dit in het indiase gedeelte hetzelfde is.
Ah, daar was ik al bang voor. En ik vrees, voor wat ik van die en gene gehoord heb, dat je er inderdaad geld op kunt inzetten dat je de Himalaya niet ziet. Jammer. Maar goed, omdat Darjeeling, en de plaatsen verder naar het noorden toch al relatief moeilijk te bereiken zijn (voor wat ik uit de Lonely Planet gids begrijp dan), is het dan wellicht niet de moeite waard.
3 weken voor noord-india is te doen, je kan de hoogtepunten zeker zien in die tijd....maar houd er ook rekening mee dat je misschien langer blijft hangen, er is echt heeel veeel te zien.
Ja, áls dat het geval is: prima, want in dat geval voel ik me daar ook wellicht relaxt bij.

Ik maak in ieder geval een globale planning, zodat daar altijd vanaf geweken kan worden. Sterker nog: áls ik daar vanaf wijk, geeft dat wel aan dat ik het naar m'n zin zal hebben.