Reizen in het zuidwesten van Amerika

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
linda
Contacteer:

Reizen in het zuidwesten van Amerika

Bericht door linda »

Ik wil graag op vakantie naar Amerika, maar heb toch een paar vragen.
Ik ben van plan te landen in L.A. om daar een paar dagen te blijven en dan daar wat rond te reizen (eindig dan weer in L.A., om weer te vertrekken).
Wil dan naar Santa Barbara, San Francisco, Yosemite National Park, Las Vegas, Lake Powell, Grand Canyon National Park, Phoenix, Palm Springs en San Diego, om weer te eindigen in L.A..
Weet iemand van jullie wat de beste manier van reizen is daar?
Ga namelijk in mijn eentje, dus denk dat een auto huren een te dure grap word en zit daarom aan de bus of trein te denken.
Ik wil gaan voor 3 weken (misschien 3,5 week), denken jullie dat dit haalbaar is?
Wil namelijk ook een tussenstop in New York maken en daar een aantal dagen verblijven.
En nog 1 vraagje: zijn daar ook hostels en is het verstandiger om van te voren de ho(s)tels van te voren al te boeken?
Wil liever langer kunnen blijven bij een plaats, als het me bevalt en als ik het niets vind, dat ik gewoon weer doorreis.
Alvast bedankt!
sjaantje
Reiziger

Re: Reizen in het zuidwesten van Amerika

Bericht door sjaantje »

Wij hebben een vergelijkbaar rondje gemaakt (van LA naar SF) maar dan met de auto. Vergis je niet in de afstanden: die zijn fors! Ik denk dat we ruim 3000 km gereden hebben. Je planning van 3 weken plus ook nog NY lijkt me niet haalbaar, of je moet overal doorheen racen. Ik zou NY laten zitten. Geen ervaring dus met bus of trein maar ik denk dat je gebruik kan maken van de Greyhound bussen, naar een grote stad toe en dan tours maken? Op de bonnefooi is in prncipe geen probleem.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

grayhoundbussen en de concurenten werken prima. kijk op deze site eens bij ALLES OVER.

deze planning in 3 weken is veel gevraagd. ik weet ook niet precies hoe bereikbaar de national parken zijn met openbaar vervoer. misschien dat je beter op kleine toertjes die kant op kan. ter plekke hostels reserveren kan geen kwaad. ik heb in volle hostels gezeten die ik een paar maanden ervoor geboekt had. echte backpackershostels zijn er in sommige plekken niet veel. soms maar 1 of 2

mijn goudenreisregel is 2,5 stop per week, maximaal!
dus stop voor 2 dagen, reisdag, stop voor 2 dagen, reisdag, stop voor 2 dagen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Chantal

Bericht door Chantal »

Kijk eens op de website van www.greentortoise.com, zijn betaalbare adventour tours met name door West-Amerika, langs diverse nationale parken. Ik heb zelf vorig jaar de 16-daagse nationale parken tour gedaan en heb werkelijk waar de tijd van mijn leven gehad die dagen! Heb enorm veel mooie parken gezien, super gezellige mensen leren kennen (allerlei leeftijden, jong - oud, mannen en vrouwen) en het was back-to-the basics, maar echt fantastisch! En ideaal als je alleen bent en toch de nationale parken wilt zien, plus het is betaalbaar. Als je er meer over wilt weten, laat maar horen.
RHNDTZ

Bericht door RHNDTZ »

Het is heel eenvoudig: het rondje dat jij wilt reizen kun je ook in 10 dagen doen. Of misschien nog wel minder, maar dan heb je eigenlijk geen tijd om eens goed om je heen te kijken. Kijk naar de Amerikanen zelf: die gaan niet op vakantie naar Nederland, Frankrijk, Spanje of Italië maar op vakantie naar Europa. Dan jagen ze in twee weken tijd langs Amsterdam, Parijs, Barcelona en Rome. Mij lijkt dat het in drie weken wel te doen is om de ronde te reizen die je beschrijft. Op de websites van bijvoorbeeld Fox Vakanties, Jan Doets, Kuoni en noem ze maar op kun je ook eens kijken ter inspiratie. Die bieden kant-en-klare rondreizen in Zuidwest-Amerika aan en daarvan kun je (als je geen interesse hebt om zo'n pakket te boeken) de routes een beetje afkijken. Vaak staat er ook bij hoeveel miles/kilometer je per dag moet rijden en hoe lang dat ongeveer duurt.

New York zou ik wel uit mijn hoofd zetten als ik jou was. Hoe meer je in een reis propt, hoe minder vakantie je hebt. Je kiest nu voor het zuidwesten, dus kun je je ook het beste daarop richten. Naar New York kun je altijd nog een keertje. Los Angeles is verder vliegen en de tickets zijn duurder. Loop je een keer tegen een leuke aanbieding aan, dan kun je nog altijd een keertje de plas oversteken. Ik ben in het voorjaar voor EU 200,- naar New York gevlogen, buitenkansje.
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

Als je niet zelf rijdt maar afhankelijk bent van openbaar vervoer lijkt me jouw tijdsplanning een beetje krap. Om het allemaal nog krapper te maken: heb je overwogen om naar Bryce Canyon te gaan? Is niet zo ver van Lake Powell en zeer de moeite van het bezichtigen waard. Zoveel jaar wind door het landschap heeft van die rode, afgesleten rotsen achter gelaten. Levert mooie plaatjes op. Op ons (lang geleden met familie naar die kant van de US geweest) maakte Bryce meer indruk dan de Grand Canyon en Yosemite.
traveller
Vakantieganger

Bericht door traveller »

Niet zo huiverig zijn voor afstanden. We zijn hier in Nederland echt niets gewend! Wij hebben in een kleine 4 weken eens meer dan 10.000 km door USA/Canada gereden en we hadden helemaal niet het gevoel dat we aan het racen waren. Gewoon op tijd 's ochtends vertrekken en rustig doorhobbelen! En eerder dan een uur of 6/7 hoef je toch ook niet in een motel te zijn! Zonde van de tijd.
Go Kiwi!!!
Plaats reactie