Lijst met belangrijke gegevens voor op reis

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Johanneke1981
Vakantieganger

Lijst met belangrijke gegevens voor op reis

Bericht door Johanneke1981 »

Hallo,

Als ik normaal gesproken op vakantie ga, heb ik altijd een lijstje bij me waar belangrijke gegevens opstaan, zodat ik die in geval van nood al verzameld heb en dan niet meer hoef te gaan zoeken.
Gegevens die erop staan zijn bijv: geboortedatum, bloedgroep, gegevens van thuisblijvers, rekeninggegevens, telefoonnummer vd bank om gestolen pasjes te blokkeren, polisnummers van diverse verzekeringen, paspoortnummer, rijbewijsnummer, etc.

Nu vertrek ik in augustus voor een jaar (of zo?) om te gaan backpacken in Azië en ik vroeg me af of er voor zo'n langere reis nog andere gegevens van belang zijn om op mijn lijstje te zetten.

Heeft iemand aanvullingen?
Tnx!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Lijst met belangrijke gegevens voor op reis

Bericht door Moira »

Hallo,

Mijn tip erg handig alle belangrijke documenten zoals paspoort en verzekeringspapieren enzo inscannen en op een usb stick plaatsen of op internet zodat je erbij kunt. Voor het geval je kopiieen van je papieren wat slecht worden heb je altijd frisse nieuwe bij je. Dit als je je paspoort kwijt raakt.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

IDD inscsannen en in je hotmail zetten onder een mapje "belangrijk"ofzo.
Daarnaast heb ik altijd een kopie van de belangrijkste dingen in een waterdicht envelopje zitten. Als je er nooit aankomt blijven die ook handig

Voor bril of contactlens dragers is het handig om een kaartje te hebben waarop de sterkte van je glazen staat.
Als je allergien hebt of medicijnen gebruikt is het verstandig om een medicijnpaspoort te laten maken bij de apotheek. mocht je onverhoopt in een ziekenhuis terecht komen dan weten ze wat meer over je .
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Johanneke1981
Vakantieganger

Bericht door Johanneke1981 »

Inscannen had ik al op mijn TO DO lijstje staan en contactlenzen heb ik niet!
Waterdicht mapje is een goed plan en verder ga ik er dan maar vanuit dat mijn lijstje met gegevens compleet is :)
Bedankt voor het meedenken ^O^
Plaats reactie