Juli/augustus reizen door Thailand
Weer in Thailand in juli/augustus
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om in juli/augustus door Thailand te gaan trekken, heeft er hier iemand ervaring met het weer in deze periode?
Ik wil voornamelijk naar het zuiden gaan en misschien het oosten van Thailand. Heb al begrepen dat het in het regenseizoen is, maar betekent dit dan dat ik weken constante regen kan verwachten?
Alvast bedankt,
Bo
Ik ben van plan om in juli/augustus door Thailand te gaan trekken, heeft er hier iemand ervaring met het weer in deze periode?
Ik wil voornamelijk naar het zuiden gaan en misschien het oosten van Thailand. Heb al begrepen dat het in het regenseizoen is, maar betekent dit dan dat ik weken constante regen kan verwachten?
Alvast bedankt,
Bo
- bolletjeom
- Reisexpert
ik ben 2 keer in augustus in Thailand geweest maar dan voornamelijk in het noorden, een keer in september, een keer in juni en een keer in februari.....en ik kan niet zeggen dat ik verschil in klimaat heb ontdekt in die periodes.
Als we eens een keer een bui hadden dan duurde die maar een uurtje ofzo....maar er komt dan wel ongelooflijk veel water uit de lucht. Maar om af en toe een bui kun je prima een reis heen plannen
veel plezier!
Als we eens een keer een bui hadden dan duurde die maar een uurtje ofzo....maar er komt dan wel ongelooflijk veel water uit de lucht. Maar om af en toe een bui kun je prima een reis heen plannen
veel plezier!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Hoi Bo,
Wij zijn vorig jaar in juli/augustus in Thailand geweest; we hebben maar een paar dagen buien gehad (wel precies toen we op het strand lagen), maar het viel ons heel erg mee.
Het blijft lekker weer en 3 dagen in een maand is niet veel. Dus af en toe even schuilen en verder genieten van de zon!
groetjes,
Fenny
Wij zijn vorig jaar in juli/augustus in Thailand geweest; we hebben maar een paar dagen buien gehad (wel precies toen we op het strand lagen), maar het viel ons heel erg mee.
Het blijft lekker weer en 3 dagen in een maand is niet veel. Dus af en toe even schuilen en verder genieten van de zon!
groetjes,
Fenny
Thailand eind juli / begin augustus
Mijn eerste voorkeur is eigenlijk Thailand in 3 wkn...
Maar nu schijnt het toch echt wel regenseizoen te zijn eind juli / begin augustus in Thailand.
Heeft iemand ervaring met reizen in Thailand in deze periode??
Af en toe regen vind ik niet erg, maar heb toch ook echt wel behoefte aan de zon namelijk...
Maar nu schijnt het toch echt wel regenseizoen te zijn eind juli / begin augustus in Thailand.
Heeft iemand ervaring met reizen in Thailand in deze periode??
Af en toe regen vind ik niet erg, maar heb toch ook echt wel behoefte aan de zon namelijk...
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Thailand eind juli / begin augustus
het is steeds lastiger om iets nuttigs te zeggen over de regen aangezien het ook hier zich niet aan de normale seizoenen houdt. zo zou het nu op zijn allerheetst en droogst moeten zijn maar het is al een week bewolkt met regen.
over het algemeen zijn het buien en hou je nog genoeg uren in de dag over om dingen te doen.
de keer dat ik in augustus in thailand was had ik prima weer
over het algemeen zijn het buien en hou je nog genoeg uren in de dag over om dingen te doen.
de keer dat ik in augustus in thailand was had ik prima weer
Ha Frauke,
Ik was van plan om de hele maand Augustus naar Thailand te gaan, maar gezien alle klimaat grafieken zeggen dat het regenseizoen echt hevig word in September hebben we ook voor eind Juli - Begin Augustus gekozen.
Het regenseizoen heeft als voordeel dat de natuur erg mooi is en veel orchideen bloeien in die periode.
Ook heb ik op veel bronnen gelezen dat de regen een bui van een half uur / uur is en dat het zeldzaam is dat het ELKE dag regent.
Ik had ook getwijfelt of het regenseizoen wel verstandig was, maar ik heb besloten het gewoon te doen.
Ik was van plan om de hele maand Augustus naar Thailand te gaan, maar gezien alle klimaat grafieken zeggen dat het regenseizoen echt hevig word in September hebben we ook voor eind Juli - Begin Augustus gekozen.
Het regenseizoen heeft als voordeel dat de natuur erg mooi is en veel orchideen bloeien in die periode.
Ook heb ik op veel bronnen gelezen dat de regen een bui van een half uur / uur is en dat het zeldzaam is dat het ELKE dag regent.
Ik had ook getwijfelt of het regenseizoen wel verstandig was, maar ik heb besloten het gewoon te doen.
Gewoon gaan
Vorig jaar maar één regenbui gezien in die periode. En dit jaar ga ik gewoon weer

-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Ik ben al vele malen in Augustus en september in Thailand geweest. Ik heb vooral op Koh Tao gezeten maar heb in die periode ook veel rondgereisd in Thailand. Het weer was eigenlijk meer mooi dan dat het regende. Ja het regende wel eens maar dat was voor een paar uur en dat was het dan ook voor de rest van de dag.
Je kunt de regen niet vergelijken met regen in Nederland. Verder is het in november pas slecht weer in Thailand.
Dan lijkt het wel half winter hier dan ben ik altijd snel weg daar.
gr van Moira
Ik ben al vele malen in Augustus en september in Thailand geweest. Ik heb vooral op Koh Tao gezeten maar heb in die periode ook veel rondgereisd in Thailand. Het weer was eigenlijk meer mooi dan dat het regende. Ja het regende wel eens maar dat was voor een paar uur en dat was het dan ook voor de rest van de dag.
Je kunt de regen niet vergelijken met regen in Nederland. Verder is het in november pas slecht weer in Thailand.
Dan lijkt het wel half winter hier dan ben ik altijd snel weg daar.
gr van Moira
-
Naar Thailand (en Laos) in juli/ augustus?
Hoi,
wij willen graag in juli/ augustus 3 a 4 weken naar Thailand en misschien ook naar Laos.
Maar we lezen en horen overal dat er dan geen mooi weer is vanwege het regen seizoen en tja we willen daar ook
graag van de zon genieten en een bruin kleurtje krijgen!
Mochten jullie vinden dat we best in deze tijd erheen kunnen gaan hebben jullie dan tips voor ons (twee meiden)?
We hoorden namelijk dat het misschien goedkoper is om via Londen te vliegen.
En what are the places to be in deze tijd? Hoorde het noorde?
We willen namelijk graag:
- naar een (hoe kan het ook) full-moon party.
- jungle tocht (was er nou een die je slingerend kan doen?)
- mediteren in een tempel
- Bangkok
- eiland tocht
- slapen in houten hutjes aan een afgelegen strand
Andere leuke, actieve of spirituele activiteiten zijn natuurlijk ook welkom!
Groetjes Mirjam en Renske
wij willen graag in juli/ augustus 3 a 4 weken naar Thailand en misschien ook naar Laos.
Maar we lezen en horen overal dat er dan geen mooi weer is vanwege het regen seizoen en tja we willen daar ook
graag van de zon genieten en een bruin kleurtje krijgen!

Mochten jullie vinden dat we best in deze tijd erheen kunnen gaan hebben jullie dan tips voor ons (twee meiden)?
We hoorden namelijk dat het misschien goedkoper is om via Londen te vliegen.
En what are the places to be in deze tijd? Hoorde het noorde?
We willen namelijk graag:
- naar een (hoe kan het ook) full-moon party.
- jungle tocht (was er nou een die je slingerend kan doen?)
- mediteren in een tempel
- Bangkok
- eiland tocht
- slapen in houten hutjes aan een afgelegen strand
Andere leuke, actieve of spirituele activiteiten zijn natuurlijk ook welkom!
Groetjes Mirjam en Renske
Re: Naar Thailand (en Laos) in juli/ augustus?
Een heleboel informatie is terug te vinden bij de reisinformatie. Voor jullie even de artikelen bij de vragen:
Full Moon Party
Jungle tocht
Mediteren
Bangkok
Stranden en eilanden
Ik zou zeggen kijk eens bij de reisinformatie daar vind je ongetwijfeld veel van je vragen. Daarna is het ook gemakkelijker om specifieke vragen te beantwoorden.
Full Moon Party
Jungle tocht
Mediteren
Bangkok
Stranden en eilanden
Ik zou zeggen kijk eens bij de reisinformatie daar vind je ongetwijfeld veel van je vragen. Daarna is het ook gemakkelijker om specifieke vragen te beantwoorden.
- bolletjeom
- Reisexpert
met 3 a 4 weken en jullie wensen zou ik me beperken tot alleen thailand. Laos erbij zou te veel van het goede zijn.
Ikzelf hou ik wel van het regenseizoen. De hele dag zon overleef ik daar niet. Ik kan niet eens een half uur in die zon liggen zo sterk!
ik zou me niet al te druk maken om het regenseizoen. af en toe een bui en de temperatuur is altijd goed.
Ikzelf hou ik wel van het regenseizoen. De hele dag zon overleef ik daar niet. Ik kan niet eens een half uur in die zon liggen zo sterk!
ik zou me niet al te druk maken om het regenseizoen. af en toe een bui en de temperatuur is altijd goed.
Ik heb afgelopen zomer van eind juni tot begin augustus door Laos gereisd (noord-zuid). Heb weinig last gehad van regen. (al zeiden de rijstboeren dat het dat jaar wel erg lang duurde voordat de regen kwam).
qua bruin worden: ik bleef het liefste uit de zon. (bedekken met kleding) je voelt je huid na 10 minuten branden. niet echt fijn (laat staan gezond)
qua bruin worden: ik bleef het liefste uit de zon. (bedekken met kleding) je voelt je huid na 10 minuten branden. niet echt fijn (laat staan gezond)
-
- Reiziger
och ik hobbel graag, veranderd soms om de 2 dagen van locatie, gewoon omdat ik graag reis.
Wat die regen betreft, das gewoonlijk een uurtje, per dag, uitzonderingen daar gelaten
Die zon is leuk, maar een lekker buitje is helemaal niet verkeerd met die hitte
Wat die regen betreft, das gewoonlijk een uurtje, per dag, uitzonderingen daar gelaten

Die zon is leuk, maar een lekker buitje is helemaal niet verkeerd met die hitte

Ben ook maar een paar keer nat geworden in het regenseizoen. Maar dan wel écht nat
Niet zo erg, want deze zomer ga ik weer naar Thailand en Laos in het regenseizoen.
Voor de keuze van strandbestemming zou je je eventueel wel kunnen laten leiden door de 2 verschillende moessons, wat er in resulteert dat je in onze zomer niet in de Andamanse zee moet zijn, maar in de Golf van Thailand. Maar dan zit je ook meteen aan de goede kant voor je full moon party
Een tip: haal eens een reisbrochure over Thailand en bekijk hun programma's. 't Is niet moeilijk op die op eigen houtje na te bootsen of er een eigen mix van te maken. Een Lonely Planet reisgids helpt jullie daar wel bij.

Niet zo erg, want deze zomer ga ik weer naar Thailand en Laos in het regenseizoen.
Voor de keuze van strandbestemming zou je je eventueel wel kunnen laten leiden door de 2 verschillende moessons, wat er in resulteert dat je in onze zomer niet in de Andamanse zee moet zijn, maar in de Golf van Thailand. Maar dan zit je ook meteen aan de goede kant voor je full moon party

Een tip: haal eens een reisbrochure over Thailand en bekijk hun programma's. 't Is niet moeilijk op die op eigen houtje na te bootsen of er een eigen mix van te maken. Een Lonely Planet reisgids helpt jullie daar wel bij.
-
Thanks voor alle berichten!
We hebben besloten om alleen naar Thailand te gaan. Laos wordt een andere keer.
Verder gaan we op zoek naar reisbrochures (ook op internet) en een LP hebben we al! We hebben er zin!
We zijn nu op zoek naar vliegtickets. Hoewel die overstromingen daar me best wel doen twijfelen.
Hoorde dat er vorig jaar iemand 3 weken lang regen had.
We hebben besloten om alleen naar Thailand te gaan. Laos wordt een andere keer.
Verder gaan we op zoek naar reisbrochures (ook op internet) en een LP hebben we al! We hebben er zin!
We zijn nu op zoek naar vliegtickets. Hoewel die overstromingen daar me best wel doen twijfelen.

Hoorde dat er vorig jaar iemand 3 weken lang regen had.