Peru
- bolletjeom
- Reisexpert
Basdutchy klopt helemaal met zijn info!
die 6 maanden worden idd ook af en toe gecontroleerd.
kennisje van mij hier in Quito (woont hier) wilde naar NY maar haar nederlandse paspoort was nog maar 5 maanden geldig
ze mocht mooi niet in het vliegtuig stappen
nu heeft ze een nieuw paspoort moeten aanvragen en kan ze pas volgende maand
die 6 maanden worden idd ook af en toe gecontroleerd.
kennisje van mij hier in Quito (woont hier) wilde naar NY maar haar nederlandse paspoort was nog maar 5 maanden geldig
ze mocht mooi niet in het vliegtuig stappen
nu heeft ze een nieuw paspoort moeten aanvragen en kan ze pas volgende maand
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Peru. Opschorting binnenlandse vluchten
Zie ook de aanvulling onder dit bericht.
BINNENLANDSE VLUCHTEN IN PERU OPGESCHORT.
Als gevolg van de snel stijgende olieprijzen, heeft Aerocondor per 2 juni 2008 de vluchten op een aantal routes opgeschort: Tumbes, Piura, Arequipa en Tacna. Degenen die al een ticket hebben, worden (naar het zich laat aanzien kosteloos) overgeboekt naar LAN Peru.
LC Busre heeft op 4 juni 2008 laten weten geen plannen te hebben om vluchten op te schorten; men overweegt een tariefsverhoging van 50%, waarschijnlijk ook voor reeds gekochte tickets.
Star Peru lijkt feitelijk een aantal vluchten te hebben opgeschort, maar wil op dit moment formeel geen commentaar geven.
LAN Peru voert vooralsnog alle vluchten gewoon volgens dienstregeling uit.
Dit bericht is gebaseerd op de nieuwsberichten in kranten en op televisie in Peru d.d. 4 en 5 juni 2008. Zodra er meer nieuws is zal dit bericht worden aangevuld.
Aanvulling 2 juli 2008.
Aerocondor heeft alle (lijn)vluchten gestaakt. Op Cusco vliegen nu nog: LAN, Taca en Starperu. Er is een nieuw maatschappij: Cielos Andinos (vliegt niet naar Cusco, wel naar Trujillo).
BINNENLANDSE VLUCHTEN IN PERU OPGESCHORT.
Als gevolg van de snel stijgende olieprijzen, heeft Aerocondor per 2 juni 2008 de vluchten op een aantal routes opgeschort: Tumbes, Piura, Arequipa en Tacna. Degenen die al een ticket hebben, worden (naar het zich laat aanzien kosteloos) overgeboekt naar LAN Peru.
LC Busre heeft op 4 juni 2008 laten weten geen plannen te hebben om vluchten op te schorten; men overweegt een tariefsverhoging van 50%, waarschijnlijk ook voor reeds gekochte tickets.
Star Peru lijkt feitelijk een aantal vluchten te hebben opgeschort, maar wil op dit moment formeel geen commentaar geven.
LAN Peru voert vooralsnog alle vluchten gewoon volgens dienstregeling uit.
Dit bericht is gebaseerd op de nieuwsberichten in kranten en op televisie in Peru d.d. 4 en 5 juni 2008. Zodra er meer nieuws is zal dit bericht worden aangevuld.
Aanvulling 2 juli 2008.
Aerocondor heeft alle (lijn)vluchten gestaakt. Op Cusco vliegen nu nog: LAN, Taca en Starperu. Er is een nieuw maatschappij: Cielos Andinos (vliegt niet naar Cusco, wel naar Trujillo).
Laatst gewijzigd door Basdutchy op 02 jul 2008 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
basdutchy woont in lima. hij is beheerder van de website http://www.reisinfoperu.nl
- bolletjeom
- Reisexpert
Je moet je natuurlijk niet laten afschrikken door wat uitvallende vluchten, dus alvast goede reis gewenst, bolletjeom.
Aerocondor heeft overigens inmiddels alle vluchten opgeschort die met een Boeing 737-200 werden gevlogen, vanwege problemen met dat vliegtuig. De routes Cusco, Puerto Maldonado, Pucallpa en Iquitos, kun je voorlopig dus niet meer vliegen met Aerocondor. Degenen die al een ticket hebben worden kosteloos overgeboekt naar LAN.
Aerocondor heeft overigens inmiddels alle vluchten opgeschort die met een Boeing 737-200 werden gevlogen, vanwege problemen met dat vliegtuig. De routes Cusco, Puerto Maldonado, Pucallpa en Iquitos, kun je voorlopig dus niet meer vliegen met Aerocondor. Degenen die al een ticket hebben worden kosteloos overgeboekt naar LAN.
basdutchy woont in lima. hij is beheerder van de website http://www.reisinfoperu.nl
- bolletjeom
- Reisexpert
Peru in oktober
Ik ga samen met mijn dochter een maand rondtrekken in Peru.
De maand oktober is eigenlijk de enige maand dat we allebei vrij kunnen krijgen van ons werk. Hoe is het reizen ( met trein, bus en lopen) in deze maand? Veel regen te verwachten?
Over de zomermaanden en dec/jan staat wel het één en ander te lezen op dit forum, maar over oktober.............
De maand oktober is eigenlijk de enige maand dat we allebei vrij kunnen krijgen van ons werk. Hoe is het reizen ( met trein, bus en lopen) in deze maand? Veel regen te verwachten?
Over de zomermaanden en dec/jan staat wel het één en ander te lezen op dit forum, maar over oktober.............
Re: Peru in oktober
Heb je al op https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/peru/ gekeken?
Of even via google, http://www.google.co.uk/search?hl=en&q= ... ther&meta=
Veel plezier alvast
Of even via google, http://www.google.co.uk/search?hl=en&q= ... ther&meta=
Veel plezier alvast
Ik weet niks over het weer, maar ik ben momenteel in Peru en heb gister een tripje gedaan naar de ballas eilanden (geloof ik) bij pisco in de buurt en daar werdt me verteld dat oktober DE maand is om daar orca´s te zien. Misschien wist je dat al, maar ik dacht ik meld het even want het lijkt mij heel erg tof om die dieren te kunnen zien. Veel plezier alvast. En ja wat ik wel over het weer kan zeggen is dat Peru een land van extremen is en ik denk dat dat wel voor het hele jaar geld. Hete woestijn, koudere bergen, vochtige jungle. Je kan alles in een week meemaken.
Marchall, dank voor je links. Die op deze site heb ik al bekeken, daar staat echter niets over de maand oktober . Wel over "november tot oktober" warm en erg nat. Wat daarmee bedoeld wordt?
Misschien oktober en november?
Die andere link naar google en het weer bekijk ik nog. Misschien vind ik daar wat ik zoek.
Estelle, dank voor de info en geniet nog van je reis!!
Misschien oktober en november?
Die andere link naar google en het weer bekijk ik nog. Misschien vind ik daar wat ik zoek.
Estelle, dank voor de info en geniet nog van je reis!!
Dat zal ik wel bedoelt hebben, dat is echter alleen voor de jungle he. Over het algemeen is in peru de beste tijd aan de kust juist een mindere tijd in de bergen. Maar weet dat ook in peru de klimaat veranderingen mee spelen. Je weet dus gewoon niet zeker wat je in Oktober krijgt omdat het natte seizoen de laatste jaren niet meer betrouwbaar is. Dus officieel zit je in de bergen in oktober nog goed maar.......
Daarnaast is het in de andes tot 4 seizoenen 1 dag, dus altijd en trui mee voor in de ochtend en avond, en in de schaduw. Maar ook zomerse kleren voor overdag in de zon.
Daarnaast is het in de andes tot 4 seizoenen 1 dag, dus altijd en trui mee voor in de ochtend en avond, en in de schaduw. Maar ook zomerse kleren voor overdag in de zon.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Vakantieganger
Jungle tocht in peru?
Ik ga morgen van guayaquil richting peru en ik wil daar de komende weken in ieder geval een leuke jungle tocht maken. Wie kan een goede plaats hiervoor aanbevelen? Ik zit aan iquitos te denken, maar ik hoor ook goede dingen van zuid peru... Iemand ervaring hiermee? Ik ben vooral in cultuur geinteresseerd en niet zozeer in insecten Bedankt!
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Re: Jungle tocht in peru?
Puerto Maldonado in het Zuiden nabij de grens met Bolivia schijnt ook zwaar de moeite te zijn. Ben er zelf niet geweest want een trip boeken was onwaarschijnlijk duur. Dit was bij ons op het einde van onze reis dus dat zat helaas niet meer in ons budget, maar de foto's spraken wel boekdelen. Puerto Maldonado kan je gewoon vanuit Cusco boeken en is naar het schijnt goedkoper dan een trip naar iquitos ... Succes en veel plezier!!
Als je toch vanauit ecuador komt en vooral in cultuur geinteresseerd bent zeker Noord-peru niet overslaan.
Je kunt helemaal met de bus en boot naar iquitos. Als je niet zo ver wil gaan in de chachapoyas regio kan je ook verschillende jungle tochten maken waar je onder weg verschillende archeologische plekken bezoekt.
Is wel vooral cloudforest en niet (alleen) regenwoud.
Je kunt helemaal met de bus en boot naar iquitos. Als je niet zo ver wil gaan in de chachapoyas regio kan je ook verschillende jungle tochten maken waar je onder weg verschillende archeologische plekken bezoekt.
Is wel vooral cloudforest en niet (alleen) regenwoud.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik ben in Peru een week meegeweest met een locale gids, genaamd Nilo. Hij bied verschillende tours aan in de parken Pacaya-Samira en andere NP's in de buurt. Ik ben een week bij zijn familie gaan slapen in de community van Lagunas. Het leuke hieraan is dat je echt als een local leeft en de cultuur goed leert kennen. Je leeft met de familie in zijn huisje en kan ook meehelpen in de community. Bijvoorbeeld met de 200 weeskinderen die in de community leven. De familie bestaat uit opa en oma, waarvan opa de medicijnman is. Nairi, zijn vrouw en hun 4 kinderen en de 3 weeskinderen van Nairi haar broer. Naast een culturele trip kan je ook verschillende natuur dingen doen. Je kan met opa mee de jungle in, die je dan van alles leert over medicinale planten en bomen. Je kan gaan kanoen, je kan gaan wandelen, je kan gaan camperen. Wat je maar wilt.
Daarnaast biedt hij ook andere culturele tours aan naar andere gebieden. Hij heeft namelijk 2 huizen en bijna iedereen kent hem. Als je dus meer voor de cultuur de jungle in wil, lijkt me dit een geschikte optie. Nilo staat vermeld in de Footprint, maar krijgt maar weinig klanten. De meeste mensen gaan ook direct naar Iquitos, terwijl dit ook een heel mooi gebied is. Lagunas ligt naast het begin van de Amazonerivier waar het stikt van de rivierdolfijnen en grenst aan nationaal park Pacaya-Samira.
Dit is het adres van Nilo Asuncion Hidalgo Huiñapi: niloelguia@hotmail.com
P.S. je vertrekt met de boot vanaf Yurimaguas en Nilo is vaak op zoek naar klanten (in zijn woorden 'vrienden') Tarapoto.
Daarnaast biedt hij ook andere culturele tours aan naar andere gebieden. Hij heeft namelijk 2 huizen en bijna iedereen kent hem. Als je dus meer voor de cultuur de jungle in wil, lijkt me dit een geschikte optie. Nilo staat vermeld in de Footprint, maar krijgt maar weinig klanten. De meeste mensen gaan ook direct naar Iquitos, terwijl dit ook een heel mooi gebied is. Lagunas ligt naast het begin van de Amazonerivier waar het stikt van de rivierdolfijnen en grenst aan nationaal park Pacaya-Samira.
Dit is het adres van Nilo Asuncion Hidalgo Huiñapi: niloelguia@hotmail.com
P.S. je vertrekt met de boot vanaf Yurimaguas en Nilo is vaak op zoek naar klanten (in zijn woorden 'vrienden') Tarapoto.
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Eventueel nog een idee; Ook te boeken vanuit Cusco;
De Salkantay trekking. 5 dagen 4 nachten. Deze trekking brengt je hoog in de bergen en diep in de jungle. De helft van de prijs als de bewuste en veel te dure Inca trail, maar langer, zwaarder en ... onbeschrijflijk!! Zo heb je ineens een pak gezien voor een zeer schappelijk prijsje!! Als je een goede gids hebt kan hij je enorm veel vertellen over de vroegere inca cultuur, best interessant!!
De Salkantay trekking. 5 dagen 4 nachten. Deze trekking brengt je hoog in de bergen en diep in de jungle. De helft van de prijs als de bewuste en veel te dure Inca trail, maar langer, zwaarder en ... onbeschrijflijk!! Zo heb je ineens een pak gezien voor een zeer schappelijk prijsje!! Als je een goede gids hebt kan hij je enorm veel vertellen over de vroegere inca cultuur, best interessant!!