Hoi hoi,
Wij willen in de meivakantie graag naar Australië voor 4 weken. We zijn er al meerdere keren geweest, maar hebben nog nooit het stuk Sydney - (ongeveer) Bowen gedaan. Is april/mei hier qua weer een goed moment voor? Ik ben een beetje bang dat het net te fris is of net te veel regent, heeft iemand hier ervaring mee? We twijfelen namelijk ook nog over Westkust, Perth-Exmouth. Heel fijn als iemand tips heeft!
Groetjes Lianne
Weer april/mei Sydney-Bowen
-
- Reiziger
Re: Weer april/mei Sydney-Bowen
Ik kan je helaas niet helpen met je vraag. Ik ga wel eind maart naar Perth om de route naar Exmouth te doen. Kan alleen te laat voor je zijn voor tips als je toch die kant op gaat.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
-
- Reiziger
Nou het zou voor het jaar erop zijn, dus ik ben wel benieuwd naar eventuele tips. Groetjes Lianne
- Kims
- Reisexpert
Hi,Lianne2207 schreef: ↑16 jan 2025 13:25 Wij willen in de meivakantie graag naar Australië voor 4 weken. We zijn er al meerdere keren geweest, maar hebben nog nooit het stuk Sydney - (ongeveer) Bowen gedaan. Is april/mei hier qua weer een goed moment voor? Ik ben een beetje bang dat het net te fris is of net te veel regent, heeft iemand hier ervaring mee? We twijfelen namelijk ook nog over Westkust, Perth-Exmouth. Heel fijn als iemand tips heeft!
Dat klinkt als een mooie trip. April/ mei kan inderdaad nat en koud zijn vooral in het zuiden, maar over het algemeen is het qua temperatuur dan nog erg mild. Het is herfst in het Zuiden en begin van het droge seizoen in het tropische Noorden. Hoe noorderlijker, hoe beter qua weer. In de tropen is het vanaf mei perfekt met warme dagen, koele nachten en weinig tot geen regen. In New South Wales is het een ander verhaal met meer onvoorspelbaar weer. Het ligt er ook aan of je aan de kust wil blijven of meer het binnenland in wil trekken. Het binnenland kan veel kouder zijn, vooral 's nachts met eventueel vorst.
Qua de Westkust is april/ mei aanzienlijk beter voor Perth- Exmouth, maar wederom hoe zuidelijker hoe koeler en eventueel natter. Het is warmer en regent aanzienlijk minder aan de Westkust dus dat is een voordeel, maar als het regent is het voornamelijk in de herfst/ winter en lente.
Succes met de planning!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!