Australië: Werken op een ranch met paarden

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Sterre Heuvel

Australië: Werken op een ranch met paarden

Bericht door Sterre Heuvel »

Ik ben van plan om na mijn school een jaar naar Australie te gaan, ik ga in mij eentje dus opzich moet ik een duidelijk plan hebben. Nou lijkt het me heel leuk om op een Ranch met paarden te werken. Heeft iemand hier tips/ leuke ervaringen over? Ik hoor het graag!

Sterre van den HEuvel
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoi Sterre,

Ik weet dat http://redhed.aroundtheglobe.nl heel veel met paarden heeft gedaan tijdens haar reis in Australie, hier heb ik even een verhaal van haar opgezocht van een plaats waar ze op zo'n ranch heeft gewerkt
http://redhed.aroundtheglobe.nl/sterke- ... arden.html

Ik denk dat als je haar even een email stuurt je vast meer informatie krijgt. Het lijkt me in ieder geval leuk als je hier nog even het antwoord op je vraag wil plaatsen, want er zijn vast meer mensen met zulke wensen!

Erik
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hi

niet om je te ontmoedigen maar het is niet meer zo makkelijk als het was. Dus als je dit echt graag wilt zul je hard op zoek moeten naar een "organisatie" die dit nog aanbied.

Vorig jaar wilde ik een keer paardrijden ...niet eens werken dus...op een ranch. Maar ik kreeg overal NEE te horen. Ook bij de adressen uit de LP enzo. Er schijnt iets voorgevallen te zijn met een toerist, een ongelukje, en een rechtzaak, die toeristje heeft gewonnen en nu zijn de verzekerings premies voor de paardenhouders omhoog gevlogen als ze "buitenlanders" willen laten rijden.
Een ranch in de outback waar wij waren is er om die reden mee gestopt en neemt ook geen WWOOF'ers aan ( overigens een organisatie waar je eens zou kunnen kijken).
Dus zomaar ergens tegen oplopen zit er waarschijnlijk niet in

uiteindelijk heb ik een hele gave rit gemaakt in Cloucester. Het was de bedoeling een buitenritje te maken maar de Meneer had zich vergist in de datum en moest eigenlijk vee gaan ophalen voor de markt de volgende dag. Of ik mee wilde helpen?!? Tuurlijk! dus ik heb dikke vette stieren mogen afzonderen van de rest en met een kudde kalfjes de rivier door mogen waden. In 1 woord geweldig!

Ik hoop voor je dat je vind wat je zoekt!

groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
sterre83

werken met paarden

Bericht door sterre83 »

Hoi!
Ik ben 4 jaar geleden in Australie geweest, en heb 3 maanden lang op een grote boerderij gewerkt en mijn werk bestond uit jawel, het achterna zitten van koeien te paard! Zo'n 8 uur per dag vertoefde ik op mijn paardje achter enorme kuddes aan door het Australische landschap. Echt een fantastische ervaring, alsof je in een western-film terecht komt. De familie was wel redelijk conservatief en dat is af en toe wel moeilijk, maar verder heb ik wel echt een ontzettend leuke tijd gehad. Ik ben aan dit baantje gekomen via www.visitoz.org. Ik hoop dat de organisatie nog bestaat maar ik verwacht van wel. Het is een organisatie voor backpackers waarbij je een week een soort opleiding moet volgen voor het boerenleven (stelt niet veel voor maar is wel heel leuk) voor 500 AUS dollar was dat toen, en dan garanderen ze je daarna een baan in de outback. Omdat veel australische jongelui juist van de outback wegtrekken om te studeren in de stad zijn er echt heel veel baantjes te krijgen. Wij kregen in de week van de cursus echt ontzettend veel aanbiedingen van baantjes, en daar zitten dus ook regelmatig baantjes tussen waar je met paarden werkt. Mij is het supergoed bevallen, misschien ook iets voor jou? Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Marianne
PS de cursus van VisitOz is in de buurt van Brisbane, misschien handig om te weten... De baantjes zijn verkrijgbaar door heel het land.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb hier ook nog een linkje gevonden waar je naar toe kunt gaan om paard te rijden http://www.bigriverranch.net/ dit is een soort paardrijkamp volgens mij
amee

Bericht door amee »

Hey,

Ik ga in februari naar australie en ga daar eerst een 9-daagse cursus volgen. Als ik deze cursus heb afgerond heb ik een baangarantie op 3 farms en ik hoop natuurlijk dat daar een ranch met paarden bij zit! anders zoek ik gewoon net zo lang tot dat ik er 1 gevonden heb Ik doe dit via travel active. Dit programma bieden ze onder voorbehoud aan in 2007, maar na wat zeuren hebben ze een uitzondering voor me gemaakt.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

amee schreef:Hey,

Ik ga in februari naar australie en ga daar eerst een 9-daagse cursus volgen. Als ik deze cursus heb afgerond heb ik een baangarantie op 3 farms en ik hoop natuurlijk dat daar een ranch met paarden bij zit! anders zoek ik gewoon net zo lang tot dat ik er 1 gevonden heb Ik doe dit via travel active. Dit programma bieden ze onder voorbehoud aan in 2007, maar na wat zeuren hebben ze een uitzondering voor me gemaakt.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je hiervoor moet betalen bij travel active?
amee

Bericht door amee »

De cursus kost 1200 nogwat euro. Behoorlijk wat geld dus... maar heb dr wel wat voor over. :)
bolletjeom
Reisexpert

Werken op een ranch met paarden en cowboycursus

Ik vond de volgende vraag bij "alles over"
is er iemand die de vraag van deze dames kan beantwoorden?
Geplaatst door anne op 27 Jun | 18:40
ik wil erg graag in september oktober 2007 naar australie om op een ranch te werken. ook wil ik van te voren een cowboycursus doen in Leconfield. ik wil dus ook erg graag op een farm terecht komen waar ik veel te maken krijg met paarden en ook veel rij ervaring op doe. zelf rijd ik al 8 jaar paard. is het nu al handig om me in te schrijven en kan ik als ik me ingeschreven heb in Nederland al een wwoof bedrijf regelen waar ik werk kan doen dat voldoet aan bovenstaande beschrijving? alvast bedankt voor de reactie!

mail: annemeulenberg[at]tiscali.nl
Mag ik t ook weten? Evelienlousberg[at]hotmail.com
Geplaatst door Rosa op 29 Oct | 15:02
ik wil het zelfde weten! graag reactie op rosanoe[at]hotmail.com
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Als je niet zo veel tijd hebt en je hebt echt iets specifieks zoekt, zoals dit, kan het handig zijn om van te voren al met WWOOF hosts te bellen/mailen. Als je het boek in Nederland al krijgt kun je rustig alles doorlezen en de adressen markeren die jou leuk lijken, en daar contact mee zoeken. Deel van de voorpret! Ik zou zelf niet eerder contact zoeken dan zo'n 2 maanden voor je er zou willen beginnen, maar dat is meer iets persoonlijks, en niet een ongeschreven regel ofzo. Verder is er ook een website (ff googlen, weet het adres niet) waar je een oproep zou kunnen doen, of kan bekijken of hosts een oproep hebben gedaan.

Ik ken ook nog iemand die in Australie heeft gewwoofed bij een adres met paarden en het daar erg leuk vond, als je nog op zoek ben kan ik navragen waar dat was.

Ik kan het wwoofen in ieder geval erg aanraden, heb zelf een geweldige tijd gehad en er zijn zeker een aantal adressen bij waar ik nog steeds een keer naar terug wil!
bolletjeom
Reisexpert

Ik las leuke verhalen over de cowboy cursus en daarna een aantal weken werken met paarden op deze weblog:

http://marielleinaustralie.aroundtheglobe.nl
Dennis
Contacteer:

WWOOF-ing

Bericht door Dennis »

Hoi, ik zit nu in Australie en ga binnenkort een maand op een paardenranche werken met diverse Jackaroo activiteiten. Je kan hier ook terecht zonder ervaring of een cursus je moet echter wel een WWOOF lidmaatschap hebben.

=> www.yarramba.com.au <=

Een WWOOF lidmaatschap kan je makkelijk lokaal regelen onder andere bij het Travellers Contact Point in Sydney. Een lidmaatschap is op het moment 55 dollar voor een jaar plus boek. Persoonlijk zou ik het boek niet al maanden van tevoren halen als dit betekend dat je lidmaatschap dan ook al ingaat.. als dat niet zo is en je kan een start datum aangeven dan kan het handig zijn om van tevoren het boek te hebben en mensen te contacteren.
Met de huidige droogte in Australie is mijn ervaring dat de jobs op het platteland een stuk beperkter zijn dan normaal.

Happy WWOOF-ing!
redhed
Contacteer:

Werken met paarden in Australie :)

Bericht door redhed »

Hoi,

ik ben 11 maanden in australie geweest en heb een beetje ervaring met paarden daar. Ik rijd nu 10 jaar paard en mijn idee was ook om echt op een ranch te gaan werken, is er alleen helaas niet echt van gekomen, tja met reizen kan je niks plannen. :wink:

Ik ben 2 keer wezen wwoofen en vond dat echt super. Mijn ervaring met een wwoof-plek vinden is dat het wel verstandig is om vroeg te bellen of te emailen. Er is altijd wel wat te vinden maar de paarden farms zijn toch gauw al bezet. (velen hebben wel de voorkeur als je even belt) :)

Ik ben in Tasmanie geweest op een kleine farm in Judbury. Hier verhuren ze paarden voor buitenritten, de omgeving is echt super mooi daar! Ze rijden zonder hoofdstel maar met halster, echt natural horsemanship, was even wennen maar een heerlijk gevoel als t goed gaat. 8)

De andere was in Ayr in Queensland, dit was totaal anders, hadden maar 5 paarden en was echt voor wedstrijden. Was leuk om groom te zijn en heb ook weer dingetjes geleerd. Sommige dingen gaan echt anders dan in Nederland. Als je in deze tak werk wil zoeken kan je kijken op www.stablemates.com

Ik weet dat er ook een leuk adres zit op Magnetic Island. Ik heb daar alleen een keer een rit gedaan van 2 uur maar je kan daar ook wwoofen hoorde ik later. Jij begeleid dan de ritten en je gaat elke dag dan zwemmen met paarden!

Zo'n jackeroo/jilleroo cursus leek me erg leuk om te doen maar ik vond het wel veel geld. Vooral als je al kan paardrijden, wat ik dus kon, vond ik t beter om dan zelf een baan te vinden en maar gewoon te kijken. Voor die cursus is de bekendste wel: http://www.leconfield.com/. Er moeten er meer zijn, je kan sowieso erg veel info vinden op http://australie.pagina.nl dus ook wel die andere sites.

Veel succes allemaal!! En vooral veel plezier!!

Groetjes Marloes
redhed.aroundtheglobe.nl
redhed2.aroundtheglobe.nl
Danique

Re: Werken op een ranch met paarden en cowboycursus

Bericht door Danique »

bolletjeom schreef:Ik vond de volgende vraag bij "alles over"
is er iemand die de vraag van deze dames kan beantwoorden?
Geplaatst door anne op 27 Jun | 18:40
ik wil erg graag in september oktober 2007 naar australie om op een ranch te werken. ook wil ik van te voren een cowboycursus doen in Leconfield. ik wil dus ook erg graag op een farm terecht komen waar ik veel te maken krijg met paarden en ook veel rij ervaring op doe. zelf rijd ik al 8 jaar paard. is het nu al handig om me in te schrijven en kan ik als ik me ingeschreven heb in Nederland al een wwoof bedrijf regelen waar ik werk kan doen dat voldoet aan bovenstaande beschrijving? alvast bedankt voor de reactie!

mail: annemeulenberg[at]tiscali.nl
Mag ik t ook weten? Evelienlousberg[at]hotmail.com
Geplaatst door Rosa op 29 Oct | 15:02
ik wil het zelfde weten! graag reactie op rosanoe[at]hotmail.com
Ik zou ook graag antwoord willen hebben hierover!
Dank je wel!
Pedro Janssen

Werken op een cattle station

Bericht door Pedro Janssen »

Mijn plan is om eind 2012 voor 6 of 7 maanden naar australie te gaan om daar 2-3 maanden op een cattle station te werken. Ik heb gelezen dat het wat moeilijker is om daar werk te krijgen dan met fruit plukken maar de ervaring lijkt me veel mooier. Ik heb zelf 6 jaar ervaring met in nederland op een melkveehouderij werken, maar mijn reisgenoot heeft nog geen ervaring. Is het een aanrader om een Jackeroo cursus te nemen, of is het ook goed te doen om een baan op een cattle station te krijgen zonder deze cursus?
Plaats reactie