Zuid-Afrika: zelf reizen of groepsreis?

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
timajo

Zuid-Afrika: zelf reizen of groepsreis?

Bericht door timajo »

Nadat onze reis in 2020 door corona niet doorging, willen we in 2023 eindelijk naar Zuid-Afrika reizen.
We twijfelen door veel negatieve verhalen in onze omgeving, om een auto te huren en zelf te reizen of om een groepsreis te maken. Het nadeel van een groepsreis vind ik dat ze soms erg kort op 1 plek blijven. dat wil ik eigenlijk zelf bepalen.
Mijn vraag is dus eigenlijk, is het veilig om zelf met 2 personen in een gehuurde auto door Zuid-Afrika te reizen ? We blijven in het Noorden/Oosten, we komen niet in het zuiden.
We hebben al veel gereisd, dus wel bekend met de meeste risico's, maar over Zuid Afrika krijg ik altijd gemengde berichten, vandaar mijn vraag aan jullie, die daar wonen en/of veel zijn geweest.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Re: zelf reizen of groepsreis

Bericht door AnnemiekeinZA »

Beste,

Ja ik ken het, je krijgt altijd negatieve verhalen te horen, als je door Zuid Afrika wilt reizen. Zo Jammer en echt niet nodig hoor. Her is echt veilig om een auto te huren, zoveel buitenlanders doen dit elk jaar. Ik kan je ook helpen, woon in ZA en maak al sinds 2009 reizen op maat en budget. Wanneer willen jullie afreizen??

Stuur me een bericht

groetjes Annemieke
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Elrosso
Reisexpert

Re: zelf reizen of groepsreis

Bericht door Elrosso »

Ik schaar mij achter @AnnemiekeinZA . Ben in 2014, 2015, 2016 en 2018 zelfstandig door Zuid Afrika gereden. Van Oost naar west en Noord naar Zuid. Geen enkel probleem! Voor mij nooit groepsrondreizen. Niet in ZA, nergens in de wereld.
Gewoon gezond verstand gebruiken. Wanneer je je niet prettig voelt, gewoon door rijden naar het volgende dorp. Je ziet snel genoeg of het veilig is. ZA is een te mooi land om niet op je eigen tempo te verkennen en onder te dompelen in het dagelijks leven.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Erik
Site Admin

Re: Zuid-Afrika: zelf reizen of groepsreis?

Bericht door Erik »

Wij hadden dezelfde twijfels en hebben daarom een aantal "voorzorgsmaatregels" genomen om kansen op vervelende toestanden zo klein mogelijk te houden. Zo hebben we geen dure dingen meegenomen op deze reis. Hebben we bewust een auto genomen die groot genoeg was om onze bagage onzichtbaar in te plaatsen. We zijn kleine auto's tegen gekomen waarin alle kleding laptops en andere spullen deels in het zicht lagen. Dat is (overal) vragen om problemen. Verder hebben we accommodatie vooraf vastgelegd én gezorgd dat we voor dat het donker was op de plaats van bestemming waren. Als we in de avond uit eten gingen dan lieten we ons halen en brengen (was vaak ook het advies) of gingen zelf met de auto. Ook krijg je vaak goede info in je hotel over de do's en don'ts.

Het is allemaal goed verlopen, het is een prachtig land, maar begrijp ook wel waar de verhalen vandaan komen als je jezelf niet helemaal aanpast aan het land of wanneer je pech hebt.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Top Eric, maar vaak kan je best alleen lopend of met een auto naar een restaurant.

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

AnnemiekeinZA schreef: 04 jan 2023 13:19 Top Eric, maar vaak kan je best alleen lopend of met een auto naar een restaurant.
Klopt, maar niet overal. Als de locals het allemaal afraden om te doen, dan ben ik toch geneigd dat advies op te volgen. Zeker als we eigen vervoer bij ons hebben.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

ja dat is ook goed. Ben zelf ook een local

Plaats reactie