Allen,
Om een lange reis te maken in Zuid Amerika ben ik aan het bekijken of/hoe ik daar een auto kan kopen. In welk land we de auto kopen maakt me niet zo heel veel uit. Na de reis moet de auto weer verkocht worden. Heeft iemand ervaring hiermee, auto kopen zonder inwoner aldaar te zijn? En verzekeringen?
In verband met kosten verscheping zien we het op dit moment niet zitten om hier een auto te kopen en die daarheen te halen.
Auto kopen in Zuid Amerika
Re: Auto kopen in Zuid Amerika
Ik heb er geen ervaring mee maar geprobeerd om wat antwoorden voor je te vinden. Wanneer je een auto koopt moet je er op letten dat je niet een eventuele schuld op de auto mee overneemt (geldt volgens mij voor Uruguay). Door de auto via een notaris te kopen lijk je dit probleem te voorkomen.
Op wikioverland kun je ook wat details vinden over hoe andere reizigers dit hebben aangepakt. Reiziger raden een auto kopenin Chili aan omdat het daar relatief gemakkelijk gaat. Ook kan je op panamerican travelers association of Overland Buy & Sell op Facebook reizigers vinden die auto's te koop aanbieden en aangeboden worden van andere reizigers.
Het verkeer en het rijden op de wegen ni Zuid-Amerika is wel wat anders dan hier. Dus dat is wel iets om goed rekening mee te houden.
Op wikioverland kun je ook wat details vinden over hoe andere reizigers dit hebben aangepakt. Reiziger raden een auto kopenin Chili aan omdat het daar relatief gemakkelijk gaat. Ook kan je op panamerican travelers association of Overland Buy & Sell op Facebook reizigers vinden die auto's te koop aanbieden en aangeboden worden van andere reizigers.
Het verkeer en het rijden op de wegen ni Zuid-Amerika is wel wat anders dan hier. Dus dat is wel iets om goed rekening mee te houden.
Bedankt voor je reactie, ik zal die sites eens opzoeken!
-
- Reisexpert
Wij hebben er zelf geen ervaring mee.
Op blogs kom je vaak mensen tegen die gebruik hebben gemaakt van de diensten van Suzy Santiago... Google maar eens.
Ze zitten in de buurt van santiago de Chile.
Veel succes
Op blogs kom je vaak mensen tegen die gebruik hebben gemaakt van de diensten van Suzy Santiago... Google maar eens.
Ze zitten in de buurt van santiago de Chile.
Veel succes