Reisgenoot dec 2022 - feb 2023 sydney - Perth

Zoek je een reisgenootje voor Australië vind hem of haar dan hier!
Plaats reactie
Lydia1234
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2019 21:07

Reisgenoot dec 2022 - feb 2023 sydney - Perth

Bericht door Lydia1234 »

Hoi Iedereen,

8 december kom ik aan in Sydney. Daar ben ik van plan om met een camper (die ik al gehuurd heb) richting Perth te rijden via Cairns.

Ik zal het leuk vinden om tijdens de reis mensen te ontmoeten en (gedeeltelijk) samen te reizen.

Ik hou van wandelen, terrasje pakken, lekker eten, chillen maakt niet zoveel uit.

Lijkt je dit wat, stuur dan een berichtje!
IG; travel.girllll
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Reisgenoot dec 2022 - feb 2023 sydney - Perth

Bericht door Kims »

Hi,

Mooie plannen heb je en hopelijk vind je een reisgenootje!

Ik vroeg me alleen af of je weet dat het in die tijd het moesson- en cyclonenseizoen is in het tropische noorden van Australië? Het is niet aan te raden om daar dan te reizen. Buiten dat het onaangenaam benauwd, heel erg heet en waarschijnlijk nat is, is er dan grote kans op enorme moessonregens, cyclonen, overstromingen en is veel gesloten, ook wegen. Deze risico's zijn niet te onderschatten. Het kan zijn dat je vast komt te zitten op plekken, niet verder kan en heel veel niet kan doen en zien. Onderschat het niet, het regenseizoen heeft heel veel impact op je reis en is verre van aangenaam.
Het beste seizoen om in de Australische tropen te reizen is tussen mei en oktober in het droge seizoen.

En zelfs als het zou kunnen, zou de afstand van Sydney naar Cairns en dan door naar Perth echt gigantisch zijn.

Ik zou je aanraden in het Zuiden te blijven waar het waarschijnlijk ook heel warm is, maar niet zoals in de tropen en zonder alle extreme gevaren van het regenseizoen. Je zou van Sydney naar Melbourne kunnen rijden via The Blue Mountains bijv., The Great Ocean Road. Ik heb eerder dit jaar 2 maanden door Victoria gereisd en ook daar was heel veel te doen en zien, supermooi!
Vervolgens kun je richting Adelaide, de Nullarbour (bereid je goed voor op extreme hitte - lees 40+) en dan naar het Zuidwesten van Western Australia. Het Zuidwesten is schitterend en heel divers, daar zou je je ook al een maand kunnen vermaken. Als je een snelle reiziger bent, is een maand Tasmanie nog een overweging, maar dan moet je wel op tijd de overtocht boeken. Je reist namelijk in de drukste periode tijdens de grote zomervakantie.

Heel veel plezier en als je nog vragen hebt, laat maar weten!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast