Telefonie Canada

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Unitedsem4823
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2022 15:42

Telefonie Canada

Bericht door Unitedsem4823 »

Beste Leden,

Wij gaan 30 Mei naar Canada, Richting westkust. Alles is geregeld alleen komen we er met onderwerp telefonie niet uit.
Wij zouden het liefst een internet bundel willen hebben van 10GB voor de duur van 60 dagen
Welke ervaring hebben jullie en kunnen jullie mij adviseren ?
Elrosso
Reisexpert
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 aug 2012 23:03

Re: Telefonie Canada

Bericht door Elrosso »

Ik heb al jaren WorldMobile vanuit Nederland. Deze hebben redelijk betaalbare bundels voor zeer veel landen. Hier kost 1 GB nu 15 euro. Best aan de prijs maar is een oplossing. Je kan dan steeds per 1GB een bundel kopen.
Je kan ook een provider in Canada kiezen. Kijk op deze website wie voor jou het beste netwerk heeft en kijk dan of ze een prepaid simkaart voor je hebben:
https://www.comparecellular.ca/coverage-maps/

Simkaarten zijn makkelijk te verkrijgen in Canada.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Telefonie Canada

Bericht door Erik »

Mijn ervaring met internet in het buitenland is dat je het goedkoopste uit bent door op het vliegveld een simkaartje te kopen en die in een speciaal mi-fi kastje te stoppen. Het is altijd even wat gedoe en uitzoekwerk, met name welke vereisten er zijn om een simkaart aan te kunnen vragen, maar daarna veruit het goedkoopste en gemakkelijkste.

Wanneer je een simkaartje zoals Elrosso beschrijft aanvraagt is het vooral gemakkelijker. Je krijgt je kaartje vooraf thuisgestuurd, je kan alles instellen/testen voor vertrek, maar je betaalt meestal wel hogere prijzen dan de lokale prijzen. Het verschil gaat vooral tellen als je denkt veel data te verbruiken. Zelf zit ik helaas in die category ;P. Denk dan aan zo'n 5 GB per maand.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten