We zouden een campervan willen huren en focussen vooral op natuur (zonder de steden te willen overslaan, uiteraard). Ons voorlopig idee qua reisroute is de volgende:
- Cairns
- Brisbane
- Sydney
- Melbourne
- Adelaide
Ik krijg echter de indruk dat dit best veel en lange afstanden zijn om in twee maanden te doen? Is dit haalbaar? We zouden graag de tijd nemen om niet louter de toeristische plekken te passeren, maar ook wat minder drukke/hippe plaatsen te bezoeken, rustig te kamperen,... Ik kan enorm genieten van strand en zon, maar we zijn beiden geen "zonnekloppers" en hebben dus geen nood aan dagenlang strandliggen, waarmee we misschien wel weer tijd winnen? Ook steden zijn voor ons niet het belangrijkst (ik denk dat we liever tijd spenderen aan kleine kustdorpjes dan aan de grote steden).
Edit: ik zou heel graag de Great Ocean Road doen, maar dit impliceert toch echt wel een zeer grote afstand als we vanuit Cairns vertrekken. Na nog wat extra opzoekwerk gisteren de Great Tropical Drive ontdekt: een route door het tropische noordoosten van Queensland, langs de kust omhoog en door het binnenland terug richting zuiden. Gaat langs verschillende soorten landschappen, natuur, cultuur; dit spreekt ons heel erg aan. Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me in september nog te doen qua temperatuur en regen.
Als we deze lus zouden doen in zo'n drie weken, zouden we daarna nog vijf weken overhebben. In dat geval zou ik best Sydney als eindpunt nemen, denk ik. Tips?

Alvast bedankt!