Rondreis Azië - 3 maanden

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Re: Route 20 weken Azie

Bericht door ubiytsa »

Buiten je inlezen in de visum-vereisten en grensovergangen (bv. Myanmar) hoef je niet echt iets te plannen. Volgens mij zit je met de tijd wel aardig goed.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Brasov
Wereldreiziger
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 dec 2013 12:34

Re: Route 20 weken Azie

Bericht door Brasov »

Ben het met ubiytsa eens.

Wil nog toevoegen voor de Filipijnen (als je zeker weet dat je er heen wil) om van tevoren wel een beetje te plannen. Vooral om kosten te drukken, want dezelfde binnenlandse vlucht kost bijv. een maand van tevoren 20 euro, maar een dag van tevoren 100 euro. Ook niet te veel eilanden plannen in die 4 weken, want je komt wel vaak dingen tegen die je niet verwacht. Veel langere reistijden (a 15 uur i.p.v. 3 uur :P) en vanaf sommige eilanden vertrekt maar een paar dagen per week een boot, bijv. maandag, vrijdag en zaterdag. En de betreffende dag dat die zou komen, kan het zijn dat niemand weet of die ook wel komt als het slecht weer is bijvoorbeeld. Om je hele reis je vrijheid wel zo veel mogelijk te behouden, zou je kunnen kiezen om de Filippijnen als laatste stop in te plannen.

Zorg er verder voor dat je minimaal een week op Palawan bent (of veel langer), want heel veel beter qua adembenemende natuur, stranden, blue lagoons en snorkelen vind je het niet.

Verder komen ideeën zeker spontaan op. Bijv. andere reizigers of het personeel van je accommodatie hebben genoeg tips.

Nog een algemene tip: Bekijk nu alvast vanaf waar je (goedkoop) van het ene naar het andere land kan vliegen, op bijv. skyscanner. Als je dat nu al weet kan je dat eenmaal op reis in je achterhoofd houden bij het maken van je 'rondjes' en weet je of je bijv. in Ho Chi Minh of Hanoi wil eindigen.
EsraSchuphof
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2016 13:33

Re: Route 20 weken Azie

Bericht door EsraSchuphof »

ubiytsa schreef:Buiten je inlezen in de visum-vereisten en grensovergangen (bv. Myanmar) hoef je niet echt iets te plannen. Volgens mij zit je met de tijd wel aardig goed.
Dank je wel voor je reactie :) Ik heb al het één en ander opgezocht inderdaad qua visums dus dat komt goed!
EsraSchuphof
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2016 13:33

Re: Route 20 weken Azie

Bericht door EsraSchuphof »

Brasov schreef:Ben het met ubiytsa eens.

Wil nog toevoegen voor de Filipijnen (als je zeker weet dat je er heen wil) om van tevoren wel een beetje te plannen. Vooral om kosten te drukken, want dezelfde binnenlandse vlucht kost bijv. een maand van tevoren 20 euro, maar een dag van tevoren 100 euro. Ook niet te veel eilanden plannen in die 4 weken, want je komt wel vaak dingen tegen die je niet verwacht. Veel langere reistijden (a 15 uur i.p.v. 3 uur :P) en vanaf sommige eilanden vertrekt maar een paar dagen per week een boot, bijv. maandag, vrijdag en zaterdag. En de betreffende dag dat die zou komen, kan het zijn dat niemand weet of die ook wel komt als het slecht weer is bijvoorbeeld. Om je hele reis je vrijheid wel zo veel mogelijk te behouden, zou je kunnen kiezen om de Filippijnen als laatste stop in te plannen.

Zorg er verder voor dat je minimaal een week op Palawan bent (of veel langer), want heel veel beter qua adembenemende natuur, stranden, blue lagoons en snorkelen vind je het niet.

Verder komen ideeën zeker spontaan op. Bijv. andere reizigers of het personeel van je accommodatie hebben genoeg tips.

Nog een algemene tip: Bekijk nu alvast vanaf waar je (goedkoop) van het ene naar het andere land kan vliegen, op bijv. skyscanner. Als je dat nu al weet kan je dat eenmaal op reis in je achterhoofd houden bij het maken van je 'rondjes' en weet je of je bijv. in Ho Chi Minh of Hanoi wil eindigen.

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb de Filipijnen inderdaad als laatste maar aan je tips heb ik zeker wat. Palawan staat op mijn lijstje en Boracay. Verder moet ik me daar dan nog iets beter in verdiepen heb ik door. Goed om te weten dat ik niet te veel moet willen in die 4 weken.

Op zich heb ik een aardig idee van wat ik wil. En er komt sowieso een vriendin langs. Is het dan verstandig om wellicht nu al binnenlandse vlucht te boeken omdat ik op een bepaalde data met haar heb afgesproken?
EsraSchuphof
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2016 13:33

Re: Route 20 weken Azie *O*

Bericht door EsraSchuphof »

zaratoestra schreef:Hi,
Leuk! Ik zou de filipijnen laten vallen. Hiervoor moet je extra vliegen. 2 weken cambodja is te weinig en 2 weken laos zeker.
Veel plezier

Dank je wel voor je reactie.
Zo dat had ik niet verwacht.Ik wil eigenlijk heel graag naar de Filipijnen. Kan ik iets anders inkorten of moet ik er dan echt voor kiezen om een ander land te laten vallen?
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Re: Route 20 weken Azie *O*

Bericht door Travelator »

Ik vind 6 landen in 5 maanden ook pittig, maar iedereen is anders natuurlijk...
Bedenk dat je lang onderweg bent en reizen is best vermoeiend. Ook lopen dingen vaak helemaal niet zoals je wilt. Zo is het ov niet altijd even betrouwbaar en er zullen momenten zijn dat je het ergens zo naar je zin hebt dat je er wat langer wilt blijven hangen.
Met een planning zoals de jouwe zou ik na die vijf maanden compleet uitgeput en mogelijk ook wat onverzadigd thuiskomen.
Als ik jou was, zou ik sowieso niet te veel plannen. Maak een opzetje van de dingen die je wilt zien en dan ook nog een plan B, waarbij je bijvoorbeeld 1 land uit je lijstje verwijdert, zodat je ruimte hebt om te improviseren.
Kijk ook goed naar je reisroute en begin bijvoorbeeld in het land wat je het meeste aanspreekt, zodat je daar in ieder geval alle tijd voor hebt. Plan je minst favoriete land als laatste en stel je erop in dat je dat mogelijk dus niet gaat zien.
Ik weet niet wat je voorkeur heeft, maar zo zou je bv kunnen beginnen op de Filippijnen om vervolgens te vliegen naar één van de landen op het vasteland en van daaruit een logische route te gaan volgen.
Maar wees vooral flexibel en laat je niet gek maken door het idee dat je landen of plekken van je lijstje moet afvinken. Je kunt altijd terug voor een vakantie in één land.

Toen ik aan mijn reis begon, ging ik elke 2/3 dagen naar een nieuwe plek. Na verloop van tijd werden dat 2/3 weken. Nu had ik wel meer tijd dan jij (lees: onbeperkt), maar ik was al na een paar weken doodmoe van het steeds maar weer doorreizen, waardoor ik mijn manier van reizen al snel ging aanpassen.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
zoeestella
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2020 17:53

Azië 2021 (3 maandjes ongeveer)

Bericht door zoeestella »

Heee,
Ik ben Zoë (18 jaar) en zoek een reisgenoot voor mijn reis naar Azië! Mijn plan was rond begin maart te gaan maar ben best flexibel in verandering van datum. Mij lijkt het leuk om naar Indonesië, Thailand, Maleisië en Vietnam te gaan maar stel je hebt andere ideeën sta ik er zeker voor open :)

Ik wilde zelf ongeveer 3 maandjes gaan maar dat kan natuurlijk nog altijd veranderen.

Verder wil ik graag veel zien maar vind ik het ook heeeerlijk om lekker te relaxen op het strand of om te feesten en nieuwe mensen te ontmoeten.

Om een betere indruk van mij te krijgen is hier mn instagram: @zoeestella

Xxx Zoë
Elinemw
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2020 11:01

Re: Azië 2021 (3 maandjes ongeveer)

Bericht door Elinemw »

Hey!

Ik ben Eline en ik ben 18 jaar en heb nu ook een tussenjaar. Ik wilde in mijn tussenjaar super graag een vette reis maken en had ook gepland om dit najaar (dus nu ongeveer) naar Bali en Australië te gaan. Door Corona is dat nu helaas niet mogelijk maar ik hoop in het voorjaar nog wel graag weg te kunnen. Het liefst zou ik samen met iemand willen reizen, aangezien alleen niet helemaal mijn ding is.
Mijn insta is: Eline.winkelhorst

Liefs Eline
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten