Een jaar naar Australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
BartJan
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mar 2020 17:05

Re: Jaar naar Australië (nog wat vergeten?)

Bericht door BartJan »

En wat gebeurd mij... JA hor CORONA....
dat wordt een spannende voor November. Ik ga er vanuit dat alle maatregelen nog niet helemaal weg zijn.
Dit zou denk ik in mijn nadeel staan qua reizen. Ik wil er toch alles uithalen en niet in een pandemie reizen.

Nu heb ik in gedachten om het te verzetten naar een Februari.
Alleen vraag ik mij af hoe het zit met de seizoenen.
Beginnen in Melbourne in een februari zit je eind zomer en begint de winter al snel.
Ik heb dan het gevoel dat ik een beetje achter de zomer aan reis.

Maar om het nou een jaar te verplaatsen :O, Dan zou het September 2021 worden.
tips & adviezen?

Reisplan:
Jaar reizen
Melbourne --> Cairns (langs de oostkust)
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Jaar naar Australië (nog wat vergeten?)

Bericht door Erik »

Als je alleen naar Australië gaat lijkt het er op dat je nog wel kan overwegen om te gaan. De eerste signalen zijn dat Australië en Nieuw-Zeeland het redelijk onder controle hebben en waarschijnlijk ook wel zullen houden. Je zal bij het reizen naar het land wel eerst 2 weken in quarantaine moeten (of een gezondheidsverklaring), maar daarna kun je volgens mij redelijk rondreizen. Voordeel kan zijn dat je veel minder betaalt omdat er veel minder reizigers zijn. Weet niet wat @Kims er van denkt en wat de exacte actuele status is maar op basis van het nieuws dat ik volg lijkt het een van de weinige landen waar mogelijkheden zijn?
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Jaar naar Australië (nog wat vergeten?)

Bericht door Kims »

Hi,

Australië en Nieuw-Zeeland lijken inderdaad het grootste gedeelte van de Coronadans te ontspringen, maar het is nog te vroeg dag denk ik... Een deel waarom het zo "goed" gaat hier, is omdat Australië een eiland is en alle staten nu op slot zijn dus reizen is eigenlijk zo goed als onmogelijk binnen het land. De restricties worden langzamerhand verminderd maar puur binnen de staten vooralsnog.

Er zijn onderhandelingen gaande tussen Australië en Nieuw-Zeeland om tussen de 2 landen reizen toe te staan in de toekomst. Totaal onduidelijk is wanneer dit zal zijn... Wanneer de grenzen open zullen gaan voor andere landen is niet duidelijk, de regering heeft door laten schemeren dat die niet voor het einde van het jaar zal zijn. Maar wie weet...

Februari is een perfecte maand voor het zuiden, eind zomer niet zo bloedheet en buiten de grote schoolvakantie die tot eind januari loopt. Je zou dan langzaamaan richting het noorden kunnen reizen, er zijn verschillende routes mogelijk. Het begint pas in april echt een stuk kouder en natter te worden in het zuiden.

Ik zou het nog even aankijken, er kan nog heel veel veranderen. Ook denk ik dat in eerste instantie internationale vluchten zeer duur zouden kunnen zijn wat hopelijk later weer daalt... De tijd zal het leren.

Ik kan het laten weten als er grote veranderingen zijn.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
BartJan
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mar 2020 17:05

Re: Jaar naar Australië (nog wat vergeten?)

Bericht door BartJan »

Ahh top als je het wilt laten weten graag!. Ja het blijft spannend wanneer alles weer een beetje op gang komt.
Het wordt dus gewoon afwachten en hard sparen.


Bedankt voor de tips :-)
BartJan
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mar 2020 17:05

Re: Jaar naar Australië (nog wat vergeten?)

Bericht door BartJan »

Ik heb in gedachten om (als ik in februari kan gaan) de wintermaanden (juni, Juli, Augustus) in de buurt van Brisbane te zitten.
Nu vraag ik mij dus af hoe het met werk zit in de wintermaanden. Temperaturen rond Brisbane zijn tussen de 15 - 25°C (59 - 77°F). prima weer om te overwinteren. Maar zijn er op dat moment ook oogst- en plukbaantjes in die regio te vinden?
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Jaar naar Australië (nog wat vergeten?)

Bericht door Kims »

Hi,

Inderdaad prima overwinteren maar in de winter wordt bij mijn weten niet veel geoogst in die regio. Ik kan er naast zitten. Waarschijnlijk zijn er meer van dit door baantjes in de tropen in die tijd.

Misschien heb je hier wat aan: www.harvesttrail.gov.au
De officiële Harvest jobs website.

Er is veel competitie onder backpackers voor deze baantjes en helaas worden ze ook vaak uitgebuit en het is knetterzwaar werk... als je het doet om in aanmerking te komen voor een 2e WHV jaar, zou ik ook meer outback werk aanraden, bijvoorbeeld in road houses of in afgelegen plekken. Daar zijn speciale uitzendbureaus voor. Vaak zit accommodatie en soms eten inbegrepen in de deal.

In die maanden is het het toeristische hoogseizoen in de tropen dus dat is ook een overweging waard. Veel werk in de horeca, campings etc.

Alles kun je pas ter plekke regelen trouwens, helemaal dit soort baantjes. Vaak pas als je op komt dagen.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
BartJan
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mar 2020 17:05

Re: Jaar naar Australië (nog wat vergeten?)

Bericht door BartJan »

Hoe is de winter in Perth (west Australië) Juni-Aug
tussen de 8 en 19 graden Celsius en regen lees ik op internet.

--> Winters are relatively cool and wet with temperatures ranging from 8 - 19°C (46.4 - 66.2°F). There are occasional storms, characterised by downpours of rain and thunderstorms.

Is dit echt slecht weer of prima door te komen? (als Nederlander :P)
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Jaar naar Australië (nog wat vergeten?)

Bericht door Kims »

BartJan schreef: 02 jun 2020 16:35 Hoe is de winter in Perth (west Australië) Juni-Aug
tussen de 8 en 19 graden Celsius en regen lees ik op internet.

--> Winters are relatively cool and wet with temperatures ranging from 8 - 19°C (46.4 - 66.2°F). There are occasional storms, characterised by downpours of rain and thunderstorms.

Is dit echt slecht weer of prima door te komen? (als Nederlander :P)
Ligt aan jezelf. Voor Australiërs verre van ideaal, nat en koud... Het wordt niet gezien als ideale maanden om het Australische (buiten)leven mee te maken zeg maar. Het zal erg fris en inderdaad nat kunnen zijn wat je nogal beperkt m.b.t. strandactiviteiten, kamperen, wandelen, festivals, markten, rondreizen etc. Het is het laagseizoen voor toeristen, dus veel zal dicht zijn maar het is ook erg rustig wat weer voordelen kan hebben.

Persoonlijk zou ik in die maanden in de tropen gaan zitten/reizen als het kan, absoluut perfect daar qua weer.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Jaar naar Australië (nog wat vergeten?)

Bericht door Kims »

Hi,

Ondertussen kan er binnen alle staten weer gereisd worden met uitzondering van de "biosecurity zones" of ook wel Aboriginal land/regio's zoals Arnhem Land en een deel van The Kimberley. Een groot deel van de staten heeft de grenzen opengegooid of gooien ze open vanaf half juli (Northern Territory), behalve Western Australia die halsstarrig alles dicht houdt.

De regering heeft deze week aangekondigd dat ze verwachten dat de grens van Australië dicht blijft tot tenminste 2021 voor internationale reizigers of Australiërs die naar het buitenland op vakantie willen.

Het blijft natuurlijk allemaal onzeker maar "this is the latest" ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Jaar naar Australië (nog wat vergeten?)

Bericht door Kims »

Hi,

Weer even een update.
Er is weinig veranderd helaas. Victoria heeft een "uitbraak" aan infecties gehad in de afgelopen maanden en er waren zeer strenge restricties daar, die zijn ondertussen wat versoepeld nu alles onder controle lijkt. De grenzen tussen de verschillende staten zijn nog steeds dicht met een paar uitzonderingen. Dus de focus lijkt vooralsnog te liggen op de grenzen openen binnen staten. Er wordt nog niets gezegd over internationaal reizen/grenzen, behalve dat Nieuw-Zeelanders waarschijnlijk binnenkort naar Australië kunnen komen. Niet andersom trouwens.

Helaas geen nieuws voor toeristen die naar Australië willen komen...
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Jaar naar Australië (nog wat vergeten?)

Bericht door Erik »

Ik dacht gisteren gelezen te hebben dat Australië niet verwacht voor eind 2021 de grenzen voor buitenlanders te openen. Dit soort berichten zijn vaker naar buiten gekomen en ook steeds weer aangepast, maar het geeft wel aan ze niet direct op toeristen zitten te wachten.

Ook las ik iets dat ze Australiërs die in het buitenland wonen/werken vanaf nu naar Australië kunnen vliegen om op die manier in ieder geval Kerst met de familie te kunnen vieren. Wie weet dat als dat niet helemaal goed verloopt het allemaal nog wat langer kan gaan duren.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Jaar naar Australië (nog wat vergeten?)

Bericht door Kims »

Erik schreef: 09 okt 2020 09:40 Ik dacht gisteren gelezen te hebben dat Australië niet verwacht voor eind 2021 de grenzen voor buitenlanders te openen. Dit soort berichten zijn vaker naar buiten gekomen en ook steeds weer aangepast, maar het geeft wel aan ze niet direct op toeristen zitten te wachten.
Klopt inderdaad. Ik denk dat het nog een hele tijd gaat duren helaas.
Erik schreef: 09 okt 2020 09:40Ook las ik iets dat ze Australiërs die in het buitenland wonen/werken vanaf nu naar Australië kunnen vliegen om op die manier in ieder geval Kerst met de familie te kunnen vieren. Wie weet dat als dat niet helemaal goed verloopt het allemaal nog wat langer kan gaan duren.
Vluchten van en naar Australië voor "permanent residents" en Australische burgers zijn nooit gestopt, maar zijn wel drastisch verminderd in het afgelopen half jaar. Qatar Airways vliegt als enige nog internationaal vanuit Australië. Ook worden er door de restricties minder mensen toegestaan op vluchten en werden er daarom vooralsnog alleen zeer dure "business class" een eerste klas tickets verkocht, waardoor het voor veel mensen onmogelijk werd om terug te keren naar Australië. En iedereen moet bij aankomst in 2 weken verplichte hotelquarantaine wat je $3000 kost... Het aantal "gestrande" Australiërs in het buitenland wordt geschat op 20.000. Hopelijk worden de maatregelen binnenkort versoepeld zodat iedereen die wil terug kan keren.

Het blijft allemaal afwachten in deze onzekere tijden...
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast