Waar backpacken na Corona Crisis
Waar backpacken na Corona Crisis
Ik vraag me af.... Waar in de wereld zou je weer het eerst na deze crisis kunnen backpacken?
Re: Waar backpacken na Corona Crisis
Ha, dat is een goede vraag. Ik denk dat binnen Europa de eerste mogelijkheden weer zijn om te kunnen reizen. Ik zag van de week een grafiek waarbij per continent werd weergegeven hoeveel corona infecties er waren. Als ik me niet vergis was er een flinke stijging te zien voor Azië (en leek het alsof zijn aan het begin stonden). Zuid-Amerika en Noord-Amerika waren ook flink op weg naar een veel grotere piek dan Europa. De enige continent dat het goed deed was Oceanië. Australië en Nieuw-Zeeland houden voor nu in ieder geval hun grenzen voorlopig dicht. Met de kennis van nu en kijkend naar de huidige situatie zouden deze twee landen misschien als een van de eerste zijn waar we (misschien?) weer naar toe kunnen reizen.
Dit alles veranderd natuurlijk weer compleet als en wanneer er een vaccin zou komen. Maar dan zal het ook nog wel een tijdje duren voordat iedereen het vaccin heeft gehad. Daarbij zullen armere landen waarschijnlijk later zijn rijkere landen (wat dan ook weer in het "voordeel" van Australië en Nieuw-Zeeland zou kunnen zijn).
Welke landen of plekken had je zelf in gedachte?
Dit alles veranderd natuurlijk weer compleet als en wanneer er een vaccin zou komen. Maar dan zal het ook nog wel een tijdje duren voordat iedereen het vaccin heeft gehad. Daarbij zullen armere landen waarschijnlijk later zijn rijkere landen (wat dan ook weer in het "voordeel" van Australië en Nieuw-Zeeland zou kunnen zijn).
Welke landen of plekken had je zelf in gedachte?
Hoi Eric, ik zat aan latijns amerika te denken. Maar dat had ik al geparkeerd. Het gaat me ook wel om de gezelligheid. En als het verlaten is, is een hostel ook vast minder leuk. Hoe is backpacken in Europa normaliter?
Goedemorgen. Ik vraag me af hoe het is om in Europa te backpacken. Heeft iemqnd daar ervaring mee? Eigenlijk zie ik meer verhalen over mexico en thailand. Dat lijken toch meer de echte backpackspots. Of vergis ik ne?
Tot corona uitbrak waren Thailand en delen van Zuid-Amerika erg populair om te backpacken voor mensen uit o.a. Nederland. Nu zie je wel een steeds grotere trend ontstaan dat mensen binnen Europa gaan rondtrekken. Ik denk dat één van de andere redenen is dat mensen naar bijvoorbeeld Thailand reizen is omdat het relatief goedkoop is. Je kan voor weinig geld veel leuke dingen doen. Nu alles op z'n gat ligt is het de vraag of het juist goedkoper wordt in Europa (want er is zeker genoeg te zien), maar dat zou me niet verbazen. Al is het maar tijdelijk.
Italië, Spanje, Oost Europa zijn normaal gesproken ook behoorlijke hotspots voor backpackers.
Italië, Spanje, Oost Europa zijn normaal gesproken ook behoorlijke hotspots voor backpackers.
Ik zou voor de Balkan gaan! Montenegro, Albanië en Servië zijn prima backpackbestemmingen, al hebben deze landen nu nog code oranje. (Je mag er als Nederlander wel al naar binnen.)
Vooral Albanië is echt heel betaalbaar.
Vooral Albanië is echt heel betaalbaar.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
O ja, Servië is (bijna?) het enige land zonder inreisbeperkingen voor wie dan ook. Dat maakt Servië een gateway naar Europa voor reizigers uit andere continenten. Ik denk dat daarmee de populariteit van Servië en de kans om backpackers te ontmoeten enorm toe gaat nemen.
Ik was met voor de crisis in Servië.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
Zodra het kan, en ook qua visum (want helaas loopt mijn Working holiday door), zit ik op het eerste vliegtuig terug naar Australië om weer aan de slag te gaan als duikinstructeur
Tot die tijd maximaal proberen te sparen

Once a year, go someplace you’ve never been before.
Denk je dat ze daar t.z.t uitzondingen op de visa's gaan maken? Of voldoe je al aan de criteria om een tweede visa aan te vragen?Arnout3008 schreef: ↑25 jun 2020 15:30 Zodra het kan, en ook qua visum (want helaas loopt mijn Working holiday door), zit ik op het eerste vliegtuig terug naar Australië om weer aan de slag te gaan als duikinstructeurTot die tijd maximaal proberen te sparen
Wat ik er van lees gaat het in Servië helemaal mis met de besmettingen van het corona virus. Iets om dus goed in de gaten te houden mochten mensen besluiten hier nu naar toe te willen reizen. Ook in de omliggende landen lijken het aantal corona gevallen flink toe te nemen.Jenny schreef: ↑23 jun 2020 21:37 O ja, Servië is (bijna?) het enige land zonder inreisbeperkingen voor wie dan ook. Dat maakt Servië een gateway naar Europa voor reizigers uit andere continenten. Ik denk dat daarmee de populariteit van Servië en de kans om backpackers te ontmoeten enorm toe gaat nemen.
-
- Reisexpert
Ik hoop er op... Voldoe niet aan de criteria, dat is me helaas niet gelukt in de 5 maanden die ik er zat. Was van plan om dat wat uit te stellen en nog 2 a 3 maanden te werken als instructeur en daarna farm work te doen als ik het nog naar m'n zin zou hebben. Enige manier is afwachten, vooralsnog blijven de grenzen in Australië gesloten tot 2021 dus heb nog wel eventjes te gaan helaas. Maar waar ik zat had ik het goed naar m'n zin en zou eigenlijk wel graag terug willen. Leuk werk, leuke mensen om me heen en een heerlijk klimaat in de tropen. Iedere dag zo'n uitzicht zoals hieronder is echt niet vervelend namelijk!Erik schreef: ↑28 jun 2020 09:13Denk je dat ze daar t.z.t uitzondingen op de visa's gaan maken? Of voldoe je al aan de criteria om een tweede visa aan te vragen?Arnout3008 schreef: ↑25 jun 2020 15:30 Zodra het kan, en ook qua visum (want helaas loopt mijn Working holiday door), zit ik op het eerste vliegtuig terug naar Australië om weer aan de slag te gaan als duikinstructeurTot die tijd maximaal proberen te sparen
- Bijlagen
-
- 20200309_070324.jpg (781.6 KiB) 3176 keer bekeken
Once a year, go someplace you’ve never been before.
Nee dat is zeker geen verkeerd uitzicht. Hopelijk veranderd de situatie nog op tijd zodat je weer terug kan keren en toch nog voldoende tijd kan werken, zodat je een verlenging aan zou kunnen vragen.
Ik zit te denken om te gaan backpacken in europa ivm de coronacrisis. Ik heb steeds het idee dat de sfeer anders zal zijn in europa dan in mexico of thailand, qua contacten met medereizigers en locals. Heeft iemand ervaring hiermee, kan ook zijn dat het een vooroordeel is.
Ik ben aantal keren in Europa in hostels geweest en ook daar ontmoet je medereizigers, mits je er voor open staat.
Maar kun je ook vergelijken met bijv. Azie?