Backpacken met kinderen

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
EMMEKE25

Backpacken met kinderen

Bericht door EMMEKE25 »

Hallo allemaal,

Denken jullie dat het als single moeder met kind ook mogelijk is om te backpacken? Of is dat te gevaarlijk/een belachelijk idee/te bewerkelijk/wordt je door andere backpackers raar bekeken?

Groeten,
Emmeke
Erik
Site Admin

Re: Backpacken met kinderen

Bericht door Erik »

Tijdens mijn reizen heb ik zeer regelmatig moeders zien reizen met hun kind/kinderen. Ik denk dat bepaalde bestemmingen daar prima voor geschikt zijn. Hoe de actuele situatie is voor deze landen is natuurlijk nu wel even de vraag i.v.m. corona.

Ik denk dat je dus vooral moet kijken waar jij jezelf goed bij voelt. Begin op een plek die je misschien al kent en kijk hoe dat gaat, en bouw dat dan langzaamaan uit door meer plekken te verkennen.
Jessica1978

Bericht door Jessica1978 »

wel super leuk hoor (had per abuis op dit topic gereageerd, maar kan mijn reactie niet deleten, wel aanpassen)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Jessica1978 schreef: 20 mei 2020 11:05 wel super leuk hoor (had per abuis op dit topic gereageerd, maar kan mijn reactie niet deleten, wel aanpassen)
Welk bericht zou je willen verwijderen. Want als het goed is zou dat wel moeten kunnen.
EMMEKE25

Bericht door EMMEKE25 »

Hoi, bedankt voor de reactie. Maar ik vraag me wel af hoe er door andere backpackers tegenaan wordt gekeken. Word je dan niet raar bekeken?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

EMMEKE25 schreef: 22 mei 2020 17:12 Hoi, bedankt voor de reactie. Maar ik vraag me wel af hoe er door andere backpackers tegenaan wordt gekeken. Word je dan niet raar bekeken?
Hoe oud is je kind en waar wil je naar toe? Ik merk dat ik zelf naarmate ik ouder werd meer behoefte kreeg aan eigen voorzieningen. Ik had/heb geen zin meer in een dorm. Dat zou ik met een klein kind ook niet snel doen (zeker niet in een party hostel). Reizen met kind is echter geen probleem. Ik vind het heerlijk om te reizen met mijn dochtertje! Hoe anderen tegen me aankijken interesseert me overigens niet.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
EMMEKE25

Bericht door EMMEKE25 »

Beste Jenny,
Maar ik kan me wel voorstellen dat het tijdens het reizen ook fijn is om in contact te komen met andere mensen. Dat lijkt me toch wat moeilijker als je een kindje bij je hebt. Hoe is dit voor jou?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het lijkt mij juist gemakkelijker om met andere mensen in contact te komen wanneer je met een kindje reist. Zeker met jonge kinderen kom je snel in situaties terecht waardoor je vanzelf aanspraak krijgt. Kinderen zoeken elkaar toch op en zo raak je vanzelf met de ouders in gesprek (als je dat wilt). Ik weet niet precies hoe oud je kindje is, want als deze wat ouder is dan is de situatie misschien al weer wat anders.
EMMEKE25

Bericht door EMMEKE25 »

Maar je zult met een kind wel altijd een kamer voor jezelf moeten nemen, daarom het idee dat je wat minder makkelijk in de hostels contact legt?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Als koppel (zonder kind) hadden wij ook altijd een eigen kamer, maar als we daar behoefte aan hadden kon je naar de gemeenschappelijke ruimtes van de hostels om daar met anderen te socializen. Dat lijkt me niet veel anders met een kind. Afhankelijk van de leeftijd van het kindje natuurlijk. Ook wanneer je uitstapjes doet die voor kinderen interessant zijn kom je ook weer andere mensen (met kinderen) tegen. Al zullen de meeste wel met twee ouders reizen.
EMMEKE25

Bericht door EMMEKE25 »

Hoi Erik, wat ik me zo voorstel is dat je mensen leert kennen in het hostel en daar iets mee gaat doen als eten of iets bezichtigen. En dat dan een kindje erbij misschien een reden kan zijn dat men afhaakt, omdat het praktisch gezien ongemak geeft of extra moeite kost.
EMMEKE25

Bericht door EMMEKE25 »

Maar misschien te negatief gedacht?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik denk dat als er een klik is met mensen die je ergens ontmoet het hebben van een kindje dit niet direct in de weg staat. De beste manier om er achter te komen is ook om het gewoon uit te proberen. In het ergste geval heb je weinig contact met anderen, maar dan weet je wel hoe het is. Ik verwacht dat dit wel mee zal vallen en dat je (zeker op reis) snel met anderen in contact zal komen. Of je echt snel samen met andere mensen die je net hebt ontmoet wat gaat doen durf ik niet te zeggen. Dat hebben wij nog nooit echt gedaan tijdens een reis, maar dat wil niks zeggen. Wel dat je als je een tour hebt gedaan nog die dag en misschien de volgende dag met elkaar optrekt, maar uiteindelijk vervolgt iedereen toch weer zijn/haar eigen weg.
Plaats reactie