Twee weken naar Marokko
Re: Marokko in December
Ik heb afgelopen maand een zelfstandige reis gemaakt naar een andere bestemming waarbij ik hetzelfde dilemma had; overdag prima zonder jas of met een dun vestje, 's avonds was de winterjas nodig. Ik heb hem wél meegenomen. Ja, het is een gesleepd op de heenreis en terugreis maar onderweg zal je hem hoogstwaarschijnlijk óf in de bus kunnen laten óf in je hotelkamer afhankelijk van hoe je reis is ingedeeld.
Ik heb op veel plekken in Marokko ook overdag een dikke fleece aangehad. In de stad is het een uurtje lekker in de zon, maar het grootste deel van de dag vond ik een T-shirt echt te koud. Zeker als je niet alleen naar Casablanca gaat, maar ook wat naar het zuiden en de bergen of de woestijn in.
Goedkope accommodatie heeft vaak geen cv of andere verwarming, ik heb mijn jas soms ook binnen gedragen.
Goedkope accommodatie heeft vaak geen cv of andere verwarming, ik heb mijn jas soms ook binnen gedragen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Qreply
Een warme jas is duidelijk geen overbodige luxe! Ik zag op internet een 3 in 1 jas. Jas met een fleecevest erin dus dan heb je een warme jas, een fleecevest en een "zomerjas" in een. Lijkt me een goede oplossing. Ik begin in Casablanca en van dan via Rabat, Meknes en Fes naar Marakech.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik ben vorig jaar in de eerste week van december geweest en het was fris. Met name ook omdat er bijna nergens verwarming is dus ook als je even binnen zit warm je niet op. Ik denk dat het vergelijkbaar is met het weer zoals het nu hier is. Maar dan dus zonder een huis/cafe met verwarming om je aan op te warmen.
Denk dus niet alleen aan een jas maar ook aan waar je in wilt slapen.
Neem bijvoorbeeld een muts mee. dat houdt je in bed ook lekker warm.
En ik heb veel regen gehad toen dus een regenjas of poncho kan misschien ook geen kwaad.
Denk dus niet alleen aan een jas maar ook aan waar je in wilt slapen.
Neem bijvoorbeeld een muts mee. dat houdt je in bed ook lekker warm.
En ik heb veel regen gehad toen dus een regenjas of poncho kan misschien ook geen kwaad.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Noord-Marokko reisroute vanuit Fez
Wij gaan in april 13 dagen naar Marokko, we vliegen naar Fez en vanaf daar ook weer terug. We reizen met het openbaar vervoer. De reisroute die we willen doen is:
1. Vlucht naar Fez en trein/bus naar MEKNES, aankomst begin van de avond
2. MEKNES - binnenstad
3. trein naar ASILAH 12.00 - 15.00 uur
4. ASILAH
5. taxirit van 1 uur naar TANGER in ochtend of avond > dag daar doorbrengen of in Asilah
6. TANGER (de natuur er omheen met Hop-on-hop-off bus)
7. bus naar CHEFCHAOUEN 12.00 - 15.00 uur
8. CHEFCHAOUEN
9. bus naar FEZ 11.00 - 15.00 uur
10. FEZ
11. FEZ
12. FEZ
13. Terugvlucht
Wie kent deze plaatsen? En wat vinden jullie van deze indeling?
Is 3 dagen in Fez te veel? en 1 dag in de andere plaatsen te weinig?
Onze interesses: cultuur, architectuur, kunst, mensen, authenticiteit, Marokkaanse keuken, de kust, natuur.
Graag horen we ieders suggesties!!!!
Alvast heel erg bedankt.
1. Vlucht naar Fez en trein/bus naar MEKNES, aankomst begin van de avond
2. MEKNES - binnenstad
3. trein naar ASILAH 12.00 - 15.00 uur
4. ASILAH
5. taxirit van 1 uur naar TANGER in ochtend of avond > dag daar doorbrengen of in Asilah
6. TANGER (de natuur er omheen met Hop-on-hop-off bus)
7. bus naar CHEFCHAOUEN 12.00 - 15.00 uur
8. CHEFCHAOUEN
9. bus naar FEZ 11.00 - 15.00 uur
10. FEZ
11. FEZ
12. FEZ
13. Terugvlucht
Wie kent deze plaatsen? En wat vinden jullie van deze indeling?
Is 3 dagen in Fez te veel? en 1 dag in de andere plaatsen te weinig?
Onze interesses: cultuur, architectuur, kunst, mensen, authenticiteit, Marokkaanse keuken, de kust, natuur.
Graag horen we ieders suggesties!!!!
Alvast heel erg bedankt.
Re: Noord-Marokko reisroute vanuit Fez
In de avond/ in het donker reizen in Marokko vond ik zelf niet zo prettig. Het is al wel een hele tijd geleden dus misschien is daarin e.e.a veranderd. Je moet er ook rekening mee houden dat je vlucht mogelijk vertraging oploopt en je een soort noodplan hebt voor als het te laat is om verder te reizen.
Ik zou de trein naar Meknes pakken aangezien dat het gemakkelijkste reizen is. In Asilah en Tanger ben ik niet geweest dus daar kan ik niet veel over vertellen. Drie dagen Fez is misschien wel wat lang aangezien het niet zo groot is als bijvoorbeeld Marrakech. Je zou daarvoor eventueel in de plaats een dagje Rabat kunnen doen? Het is wel een compleet andere stad (veel westers) dan de andere plaatsen in je lijstje.
Ik zou de trein naar Meknes pakken aangezien dat het gemakkelijkste reizen is. In Asilah en Tanger ben ik niet geweest dus daar kan ik niet veel over vertellen. Drie dagen Fez is misschien wel wat lang aangezien het niet zo groot is als bijvoorbeeld Marrakech. Je zou daarvoor eventueel in de plaats een dagje Rabat kunnen doen? Het is wel een compleet andere stad (veel westers) dan de andere plaatsen in je lijstje.
Bedankt voor de tips! Een noodplan bij een vertraagde vlucht op de heenreis is inderdaad een goed idee, alleen weet ik nog even niet hoe. Een hotel boeken via booking.com en die last-minute annuleren als het toch niet nodig is ... dat geld zijn we dan kwijt.
Je zou jezelf in ieder geval kunnen oriënteren op een of meerdere plekken waar je zou kunnen overnachten. Het hebben van de contact gegevens is dan al enorm handig, zodat je kan (laten) bellen in geval van nood. Soms kan je ook rechtstreeks een reservering maken met de kanttekening dat je niet zeker weet of je het haalt.
Bedankt voor de tips!!Erik schreef: ↑10 feb 2020 09:33 Je zou jezelf in ieder geval kunnen oriënteren op een of meerdere plekken waar je zou kunnen overnachten. Het hebben van de contact gegevens is dan al enorm handig, zodat je kan (laten) bellen in geval van nood. Soms kan je ook rechtstreeks een reservering maken met de kanttekening dat je niet zeker weet of je het haalt.
-
- Reisexpert
je zou vanuit meknes naar moulay idriss kunnen gaan. een klein bedevaartsplaatsje. het heiligdom kan je als niet moslim niet bezoeken. nauwe straatje, tegen een klif aangebouwd, je kan ook wandelen rondom het dorp. de romeinse ruine volubilis ligt er vlak bij
vanuit meknes shared taxi naar moulay
de paardenstallen in meknes zijn leuk om te bezoeken. zijn oude, ruine paardenstallen voor het leger/hof van de koning
chefchouen kan je gerust een dagje langer. je kan er ook een dagwandeling maken. maar aan wat je nu plande heb je ook genoeg
tetouan is ook wel fijn. je hebt de nieuwere spaanse stad en de oudere, minder gepolijste medina
fez daar kan ik uren en dagen doorbrengen. we gaan er jaarlijks heen, onze vrienden wonen er
asilah is heel klein, op een paar uurtjes en je daar wel rond.
tanger geen ervaring mee
vanuit meknes shared taxi naar moulay
de paardenstallen in meknes zijn leuk om te bezoeken. zijn oude, ruine paardenstallen voor het leger/hof van de koning
chefchouen kan je gerust een dagje langer. je kan er ook een dagwandeling maken. maar aan wat je nu plande heb je ook genoeg
tetouan is ook wel fijn. je hebt de nieuwere spaanse stad en de oudere, minder gepolijste medina
fez daar kan ik uren en dagen doorbrengen. we gaan er jaarlijks heen, onze vrienden wonen er
asilah is heel klein, op een paar uurtjes en je daar wel rond.
tanger geen ervaring mee