Visum India
Re: Visum in India verlengen
Ha!
Het is alweer even geleden, maar toen ik in India was bleek het erg lastig te zijn een VISA aan te vragen in India. In Nepal kwam ik veel India-gangers tegen die daar het visum haalden. Ik heb even gekeken en India is nog steeds niet makkelijk met het verlengen van visas. Ik hoop dat je er iets aan hebt Nepal is trouwens ook erg mooi om heen te gaan, een fijne afwisseling in de Himalaya's.
Het is alweer even geleden, maar toen ik in India was bleek het erg lastig te zijn een VISA aan te vragen in India. In Nepal kwam ik veel India-gangers tegen die daar het visum haalden. Ik heb even gekeken en India is nog steeds niet makkelijk met het verlengen van visas. Ik hoop dat je er iets aan hebt Nepal is trouwens ook erg mooi om heen te gaan, een fijne afwisseling in de Himalaya's.
Visum India
Wat is de duur van een visum voor India?
Hoelang aaneengesloten mag je in India verblijven op je visum?
Hoelang aaneengesloten mag je in India verblijven op je visum?
-
- Reisexpert
Re: Visum India
Hoi, in de reisgids kopje Azië - India kun je allerlei info vinden...
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/in ... si619.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/in ... si619.html
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
india visum voor cruise
wij gaan binnenkort naar India met een cruise. Hierbij komen we via Goa binnen en vervolgens door naar Bombay. Wie kan mij vertellen wat voor soort visum ik nodig heb
jogchina
jogchina
-
- Reiziger
Re: india visum
Een toerist double.
Cruise-formulieren bij de aanvraag inleveren.
Cruise-formulieren bij de aanvraag inleveren.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Froja Melet | RM Express
Visum India 180 dagen + huis/app huren Shillong
1e vraag:
Bij een toeristenvisum van 365 dagen, mag men per bezoek blijkbaar maximaal 90 dagen aaneengesloten in India verblijven. Dit betreft het E-visum van 69€95.
Nu lees ik op ATG bij de info over India dat het mogelijk is een visum te bekomen van 180 dagen. Kan dit ook als toerist of enkel voor zaken? En mag ik dan langer dan 90 dagen aaneengesloten in India verblijven? Waar of hoe kan ik dan zo'n visum bekomen? Want ik vind er zo dadelijk niets van terug.
2e vraag:
Weet iemand via welke weg ik in Shillong een huisje, bungalow of appartement kan huren type BHK (bedroom, hall, kitchen)?
Booking.com en Trivago is allemaal te duur. Mijn vrouw en ik willen onder de 250€ per maand blijven.
Bedoeling is begin januari te vertrekken, maar we gaan eerst nog een maand naar Oeganda en we hebben dus niet veel tijd voor een uitvoerige research. Alle info is dus welkom
Alvast bedankt !
Bij een toeristenvisum van 365 dagen, mag men per bezoek blijkbaar maximaal 90 dagen aaneengesloten in India verblijven. Dit betreft het E-visum van 69€95.
Nu lees ik op ATG bij de info over India dat het mogelijk is een visum te bekomen van 180 dagen. Kan dit ook als toerist of enkel voor zaken? En mag ik dan langer dan 90 dagen aaneengesloten in India verblijven? Waar of hoe kan ik dan zo'n visum bekomen? Want ik vind er zo dadelijk niets van terug.
2e vraag:
Weet iemand via welke weg ik in Shillong een huisje, bungalow of appartement kan huren type BHK (bedroom, hall, kitchen)?
Booking.com en Trivago is allemaal te duur. Mijn vrouw en ik willen onder de 250€ per maand blijven.
Bedoeling is begin januari te vertrekken, maar we gaan eerst nog een maand naar Oeganda en we hebben dus niet veel tijd voor een uitvoerige research. Alle info is dus welkom
Alvast bedankt !
Re: Visum India 180 dagen + huis/app huren Shillong
De visum informatie van India is de laatste tijd erg vaak veranderd. Wat de laatste stand van zaken is weet ik niet, maar het kan zijn dat de informatie niet helemaal up to date is op atg op dit moment.
Heb je al eens naar Agoda gekeken? Volgens mij staan daar de wat goedkopere opties op.
Heb je al eens naar Agoda gekeken? Volgens mij staan daar de wat goedkopere opties op.
Bedankt voor het antwoord. Dan regelen we een visum voor 1 jaar.
En we zullen voor de eerste paar nachten iets boeken en dan ter plekke wel wat regelen.
Kwestie van snel wat connecties te vinden. Komt goed ... zoals altijd
Groetjes !
En we zullen voor de eerste paar nachten iets boeken en dan ter plekke wel wat regelen.
Kwestie van snel wat connecties te vinden. Komt goed ... zoals altijd
Groetjes !
Ik heb je vraag ook nog even naar Froja gestuurd. Zij weet wat veel meer over visa (maar volgens mij is ze nu op vakantie dus weet niet hoe snel ze kan reageren).
-
- Reiziger
Met een E-Visum gaat het sowieso niet lukken.
Er worden bij uitzondering 12 maanden visa afgegeven via VSF.Global
Het best is daar informeren wat voor specifieke eisen er voor een jaarvisum zijn.
Zou me zo kunnen bedenken dat u een huurcontract zou moeten overleggen.
Er worden bij uitzondering 12 maanden visa afgegeven via VSF.Global
Het best is daar informeren wat voor specifieke eisen er voor een jaarvisum zijn.
Zou me zo kunnen bedenken dat u een huurcontract zou moeten overleggen.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Froja Melet | RM Express
Op tal van websites lees ik dat een E-visum voor toerisme verkrijgbaar is voor 365 dagen waarbij je tot 90 dagen aaneensluitend in India mag verblijven. Even het land uit en je mag er dus weer binnen voor de volgende 90 dagen.
Zie o.a:
visumbuitenland.nl/india/e-visum
e-visums.be/india
indian-visa.in
indianimmigration.org.in
Ik heb ondertussen ook ontdekt dat enkel een E-visum voor bedrijven je toelaat om tot 180 dagen in India te verblijven.
Nu nog uitzoeken via welke site ik op de goedkoopste manier aan zo'n E-visum kan geraken
Zie o.a:
visumbuitenland.nl/india/e-visum
e-visums.be/india
indian-visa.in
indianimmigration.org.in
Ik heb ondertussen ook ontdekt dat enkel een E-visum voor bedrijven je toelaat om tot 180 dagen in India te verblijven.
Nu nog uitzoeken via welke site ik op de goedkoopste manier aan zo'n E-visum kan geraken
E-visum voor India gekregen via https://e-visums.be/india en eentje voor een jaar kostte mij 70€ (eentje voor 30 dagen kost 50€).
Na een 1e controle bleek ik een foute datum te hebben ingevuld. Na een 2de controle bleek ik een onscherpe foto gebruikt te hebben. Eens dat dit in orde was (gewoon een foto gemaakt voor een lichte muur met mijn tablet), had ik mijn visum binnen de twee dagen. Hou er dus rekening mee dat je je visum tijdig aanvraagt ingeval bepaalde gegevens onjuist zijn.
Heel simpel te regelen dus
Na een 1e controle bleek ik een foute datum te hebben ingevuld. Na een 2de controle bleek ik een onscherpe foto gebruikt te hebben. Eens dat dit in orde was (gewoon een foto gemaakt voor een lichte muur met mijn tablet), had ik mijn visum binnen de twee dagen. Hou er dus rekening mee dat je je visum tijdig aanvraagt ingeval bepaalde gegevens onjuist zijn.
Heel simpel te regelen dus
Voor degenen die het graag willen weten: appartement met 1 slaapkamer, 1 woonkamer en badkamer kost ons momenteel 15000 Roepie (iets minder dan 200€) per maand. We hebben op ons overdekt terras een kookvuurtje staan.
Via internet was alles te duur, dus we hebben plaatselijk gewoon deur aan deur gevraagd of er iets beschikbaar was voor ons. Deze zoektocht duurde welgeteld 1 dag.
Via internet was alles te duur, dus we hebben plaatselijk gewoon deur aan deur gevraagd of er iets beschikbaar was voor ons. Deze zoektocht duurde welgeteld 1 dag.
Voor degenen die het willen weten:
Ondertussen verbleven we 1 jaar in India op basis van een toeristen e-visum. Tijdens dat jaar veranderde de wetgeving waardoor je met zulk visum maar 180 dagen in één kalenderjaar in India mag verblijven.
Aansluitend zijn we daarom overgestapt op een business e-visum waardoor we wel een heel jaar in India kunnen verblijven.
We zijn momenteel met ons tweede business e-visum in India maar moeten wel voor het einde van de eerste 180 dagen een visa-run maken.
Normaal moet je je daarna registreren, maar daar hebben we niet de nodige papieren voor. Vorig jaar gaf het geen problemen bij het verlaten van India, maar meer en meer ‘expats’ ervaren moeilijkheden.
Ik zal midden 2025 een update geven over dit onderwerp (als ik het niet vergeet).
Ondertussen verbleven we 1 jaar in India op basis van een toeristen e-visum. Tijdens dat jaar veranderde de wetgeving waardoor je met zulk visum maar 180 dagen in één kalenderjaar in India mag verblijven.
Aansluitend zijn we daarom overgestapt op een business e-visum waardoor we wel een heel jaar in India kunnen verblijven.
We zijn momenteel met ons tweede business e-visum in India maar moeten wel voor het einde van de eerste 180 dagen een visa-run maken.
Normaal moet je je daarna registreren, maar daar hebben we niet de nodige papieren voor. Vorig jaar gaf het geen problemen bij het verlaten van India, maar meer en meer ‘expats’ ervaren moeilijkheden.
Ik zal midden 2025 een update geven over dit onderwerp (als ik het niet vergeet).
Ik heb als Nederlander net een 30 dagen e-visum aangevraagd via de officiele overheidswebsite (die eruit ziet alsof die al 25 jaar geen update heeft gehad). Hiervoor had ik een pasfoto en een kopie van mijn paspoort nodig (in PDF-formaat, max 300kb). Je moet allerlei verplichte vragen beantwoorden en op enig moment werd er ook gevraagd om een referent met adres. Hier heb ik maar gewoon de gegevens van mijn eerste guesthouse opgegeven. Betalen kan o.a. met Paypal. Wil je met creditcard betalen kies dan optie "Axis Bank". Betalen met IDeal kan niet. De kosten waren ongeveer 24 euro.