Waar laat je camera apparatuur?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
ardjan97
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2019 15:11

Waar laat je camera apparatuur?

Bericht door ardjan97 »

Goedemiddag allemaal,

Ik ga over ruim een half jaar voor 6 maanden backpacken in Zuid-Amerika.
Nu las ik dat in m.n. bekende steden zoals Rio, Santiago en la Paz de kans bestaat dat je wordt gezakkenrolt. Dus ik vroeg me af, is het uberhaupt veilig om in dit soort plaatsen foto's en filmpjes te maken? En waar laat je tijdens een dagtocht dan je (compact) camera en gopro? Want in je broekzak kunnen ze worden gestolen, als je er in je hand mee rond loopt lijkt dat me erg opzichtig, en als je ze in je dagrugzak doet met een slotje erop moet je telkens als je een foto wilt maken je tas afzetten en slotje openen. Of is dit laatste wel gewoon de beste/veiligste optie?

Groetjes Ard Jan
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Waar laat je camera apparatuur?

Bericht door Erik »

Hé Ard Jan welkom op het forum.

Zo te zien heb je een hele mooie reis in het vooruitzicht. Ben jaloers! Je hebt nooit een garantie dat er niks met je camera gebeurd of dat deze niet gestolen wordt. Wat ik zelf altijd doe is de camera steeds opbergen in mijn backpack of als ik weet dat ik heel veel foto's wil maken dan heb ik een soort onopvallende heup(camera)tas. Je kunt in dit soort tassen vrij snel je camera opbergen en weer pakken. Het belangrijkste waar ik zelf rekening mee houd is dat je camera tas er niet uitziet als een camera tas (dus geen camera merk overal op de tas) en dat de tas eruit ziet als een normale tas.

Verder draag ik wat kleding betreft "normale" kleding en niet hele dure speciale outdoor kleding (die neem ik soms wel mee maar draag ik buiten steden). Horloges e.d. laat ik thuis en loop niet (zichtbaar) met mijn telefoon rond. Ik probeer mijzelf zo oninteressant mogelijk te maken, maar tegelijkertijd wel de foto's te maken die ik graag wil nemen.

Wanneer ik mijn hotel/hostel ben dan zorg ik wel steeds voor een backup van mijn foto's. Dus stel al zou mijn camera gestolen worden dan heb ik in ieder geval de foto's van de andere dagen nog.
ardjan97
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2019 15:11

Re: Waar laat je camera apparatuur?

Bericht door ardjan97 »

Okee super! bedankt voor je reactie!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten