Denemarken: Kopenhagen

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Kopenhagen en omgeving!

Bericht door Globeskater »

Stevns Klint was echt super! het is een makkelijke middagtrip vanuit Kopenhagen en goed te bereizen. Het staat sinds 24 juni op de werelderfgoed lijst. Op mijn blog kan je er meer over lezen =)

Daarnaast heb ik mijn auto op een camping gezet wat een stuk goedkoper is als parkeergeld betalen. Wel gezien dat er plekken zijn waar je eventueel ook gratis kan parkeren, maar dat is echt zoeken. Voordeel van camping vond ik dat er ook een beetje toezicht is!

Ik heb een heerlijke week gehad mooi weer, jazzfestival en goed gezelschap =)
jasper1986

3 dagen kopenhagen

Bericht door jasper1986 »

Hallo,

Ik ben van plan om een paar dagen die kant op te rijden, en om misschien nog wel een paar dagen naar malmo te gaan
wat zijn de "must see" van kopenhagen ? en welke tips heb je voor overnachting?
ik overnacht zeer waarschijnlijk ook in hamburg, ik overnacht daar in een hotel.
menasil
Reisexpert

Re: 3 dagen kopenhagen

Bericht door menasil »

Ik ben in 2011 naar Kopenhagen geweest en heb ook vanaf daar Malmö bezocht.

Ik heb zelf 2,5 dag voor Kopenhagen uitgetrokken. Ik was daar voor één weekend maar heb ook nog Malmö bezocht. De bekendste attractie is de kleine Zeemeermin maar zij is echt heel klein. Ze is te vinden aan de rand van Kastellet, een fort, bij de haven. Er staan vaak groepen mensen erom heen. Kastellet is leuk om even te wandelen want het is ook soort park. Je vindt hier ook het Frihedsmuseet, het vrijheidsmuseum, dat gaat over Denemarken en de Tweede Wereldoorlog. Vond ik zelf erg interessant. Nyhavn mag ook zeker niet ontbreken. Dit is vooral bekend vanwege de kleurige huisjes en de vele restaurantjes en barretjes. Je kunt vanaf hier ook met een bootje mee. Zie je veel van Kopenhagen. Best leuk!

Je hebt een aantal bekende paleizen in Kopenhagen. Amalienborg Slot, Rosenborg Slot en Christiansborg Slot. Er vindt elke dag rond 12:00 een ‘changing of the guards’ plaats bij Amalienborg. Zelf vond ik Rosenborg erg mooi. Christiansborg ligt op een "apart eiland" en is ontzettend groot. Je hebt hier ook nog de koninklijke stallen en ruïnes.

Wat erg leuk is, als je geen hoogtevrees hebt tenminste, is het beklimmen van de een van de kerken in Kopenhagen. Marmokirken kun je de koepel in, maar de Vor Frelsers Kirke is wel echt heel bijzonder. Je loopt buitenom en kan tot in de top komen! Wel smal en winderig. Ik heb zelf licht hoogtevrees en het niet helemaal tot het topje gered, Dat was mij echt te smal.

Een andere must see, omdat het eigenlijk heel bijzonder is, is Christiania. Dit is een soort vrijstaat in Kopenhagen. je mag hier in feite alles. Behalve.....foto's maken! Er zijn veel hippies en hasj kun je overal vinden.

Tivolipark heb ik ook gedaan. Ik was er tijdens Halloween nights en toen was het leuk versierd met pompoenen.

Wat ik ook leuk vond was de overdekte markthal. Torvehallerne. Dat ligt vlakbij treinstation Norreport.

Ik sliep zelf in Comfort Hotel vlakbij het station. Was eigenlijk omdat dat leuke aanbieding had destijds :) Prima hotel verder. Wel een aparte straat, met wat seksclubs maar had je geen last van.

Malmö zelf vond ik vrij klein om mij lang te vermaken. Ik ben met de trein gegaan vanaf Kopenhagen. Met de auto is het best prijzig gezien de brug die je over moet...Geloof dat dat tegen de 400 DK is terwijl een treinkaartje onder de 100 DK is (retourtje). Je bent in 40 minuten over. Je hebt wat grote pleinen en het raadhuis. Verder het Malmöhus Slott. Dat is een kasteel met een aantal musea daarbij. O.a. fotografie, science en historisch. Lille torg is leuk pleintje om even koffie te drinken.

Zoek je ook nog tips voor Hamburg? Hoe lang ben je daar? :)
jasper1986

nou ik heb nu 2 weken vrij en ik kan eigenlijk gaan en staan waar ik wil,
dus ik rij er zo even naar toe... moet alleen nog even beetje een planning hebben hoe of wat...
kan maar zo zijn dat ik dan 2 dagen in hamburg blijf, alhoewel ik me niet kan voorstellen dat je daar 2 volle dagen iets kunt doen... het is namelijk wel zo dat ik dan alleen ga en ik weet niet of ik het zo lang dan wel volhoudt om al die dingen alleen te gaan bezichtigen.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Je kunt je best vermaken in Hamburg. Ik ben er zelf ook 2 volle dagen geweest en daarnaast nog één dag gehad dat we buiten Hamburg wat gingen doen. op heenweg nog Bremen aan gedaan. Bremen is ook leuk om dagje door heen te wandelen. Wat je in Hamburg allemaal kan doen is best gevarieerd. Zo kun je op grote hoogtes genieten van uitzicht (bv Nicolai Kirche of St Michaelis Kirch) of naar een van de vele musea. Nicolakirche is een ruïne en je kan daar nog in omhoog met de lift dus best bijzonder. St Pauli is een bekende wijk, o.a. vanwege de rosse buurt. Daar heb je ook Beatlesplatz bij de Reeperbahn. Ligt beetje aan interesses maar ik heb mij prima vermaakt daar! Ook bijv rondleiding gedaan door het Rathaus.
jasper1986

menasil schreef:Je kunt je best vermaken in Hamburg. Ik ben er zelf ook 2 volle dagen geweest en daarnaast nog één dag gehad dat we buiten Hamburg wat gingen doen. op heenweg nog Bremen aan gedaan. Bremen is ook leuk om dagje door heen te wandelen. Wat je in Hamburg allemaal kan doen is best gevarieerd. Zo kun je op grote hoogtes genieten van uitzicht (bv Nicolai Kirche of St Michaelis Kirch) of naar een van de vele musea. Nicolakirche is een ruïne en je kan daar nog in omhoog met de lift dus best bijzonder. St Pauli is een bekende wijk, o.a. vanwege de rosse buurt. Daar heb je ook Beatlesplatz bij de Reeperbahn. Ligt beetje aan interesses maar ik heb mij prima vermaakt daar! Ook bijv rondleiding gedaan door het Rathaus.

komt goed ! bedankt voor je feedback _O_
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Graag gedaan en als je nog iets wil weten, vraag het gerust!
Unioner

Van Kopenhagen naar Helsingborg

Bericht door Unioner »

Allereerst excuses als ik hiet een nieuw topic voor start maar ik kon er niks over vinden.

Binnenkort ben ik in Kopenhagen en is het de bedoeling om een dag op en neer te gaan naar Helsingborg in Zweden. Wat ik zo kan vinden is dat er via Malmö wel een trein gaat. Zijn er nog andere mogelijkheden? En is het noodzakelijk om dat van te voren te reserveren? En zo ja waar kan dat het makkelijkst en goedkoopst? Ben zelf nog nooit in Scandinavië geweest.
menasil
Reisexpert

Re: Van Kopenhagen naar Helsingborg

Bericht door menasil »

Een nieuw topic is geen probleem hoor! Soms wel handig omdat sommige topics verouderd zijn.

Ik ben wel in Zweden geweest vanaf Kopenhagen; ik ging met de trein van Kopenhagen naar Malmö en weer terug. Wij hebben toen op de dag zelf kaartjes gekocht en dat was toen geen probleem. Het is wel weer aantal jaren geleden.
Plaats reactie