Jordanië-Israël

Veel bruikbare reizigers tips voor Israël, Jordanië en Egypte. Toch nog een vraag, stel deze gerust in het forum en laat de kenners je helpen bij je reis.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Jordanie- Israel

Bericht door Jenny »

Nee, je hoeft niet terug. Je kunt gewoon een open jaw ticket/ticket met meerdere bestemmingen boeken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Met de auto van Israël naar Jordanië

Bericht door Erik »

Uit de mailbox:
Over twee weken ga ik met mijn vader en zus in Israël en Jordanië rondreizen. Ik lees net dat het niet is toegestaan om met een huurauto de grens over te gaan. Ik heb al veel goede tips op uw website gelezen, dus vroeg me af of u tips heeft over mogelijkheden om met het openbaar vervoer de grens over te gaan. Wij willen van Akko naar Madaba reizen en in Madaba een huurauto nemen. Later willen we in Wadi Rum/Petra de auto inleveren en van daar uit met het openbaar vervoer de grens over naar Bethlehem.
SofieDu
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2019 13:56

Israel-Jordanië met huurauto

Bericht door SofieDu »

Hallo,

Wij plannen volgende zomer een reis naar Israël en Jordanië. We landen in Tel Aviv waar we een auto huren en in een week rijden we tot in Eilat. Ik weet dat we met deze huurauto de grens niet over kunnen. Dus we leveren onze huurauto in in Eilat en gaan dan te voet de grens over.

Maar dan start het probleem...

Het plan is om in Aqaba een andere auto te huren waarna we via Wadi Rum, Petra, Dana, Dead Sea en Jerash de noordelijk grens willen oversteken. Het enige verhuurkantoor dat ik vind dicht bij de grens (waarvan er ook een in Aqaba is) is Al Thuraya. Nog nooit van gehoord. Iemand een idee of dit een betrouwbare maatschappij is? Ik denk dat dit de snelste en goedkoopste manier is.

De bekende autoverhuur bedrijven zitten in Amman. Maar ik denk dat het een heel gedoe is of heel duur om vanuit Amman met openbaar vervoer of taxi's naar de King Hussein Bridge te gaan en van daar terug naar Israel te gaan. We moeten terug in Tel Aviv raken voor onze terugvlucht. Indien de Noordelijke crossing zou lukken bezoeken we onderweg ook nog Nazareth.

Iemand ervaringen met Al Thuraya of iemand een idee hoe we het gemakkelijkst (snel en goedkoopst) terug in Israël zouden geraken? Wij zijn een gezin met 2 kinderen van 12 en 14 jaar.

Vriendelijke groeten,
Sofie
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast