Tips reisroute Thailand + Laos

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Tiffani

Tips reisroute Thailand + Laos

Bericht door Tiffani »

Hallo allemaal!

Ik heb een reisroute uitgestippeld voor Thailand en Laos, nu is dit voor mij de eerste keer dat ik dit doe en hoop ik op wat tips van jullie :)

• Zijn er nog plaatsen die ik zeker gezien moet hebben die ik er nog niet in heb zitten? Of zit er iets tussen waarvan je denkt dat dat niet de moeite waard is?

• Ik heb echt geen idee hoeveel dagen ik waar moet blijven en welke plekken alleen een doorreis plek zijn, hoeveel weken zou deze reis mij kosten?

• Kan ik (en is het verstandig om) de Mae hong son loop op een motorfiets doen? Ik heb alleen een rijbewijs.

• Hoe zit het met een visum als ik Thailand voor een aantal weken uitga en dan weer terugkom?

Hierbij mijn route:

- aankomst Bangkok
- Ayutthaya ~ nachttrein naar
- Chiang mai ~ Mae hong son loop via
Chiang dao
Pai
Soppong
Mae aw
Khun yuam
Mae sariang
Mae chaem
Doi inthanon
- Chiang mai
- Chiang Rai
Overstap naar Laos:
- Huay Xai ~ slowboat via Pak beng
- Luang prabang
- Nong khiaw
- Luang prabang
- Vang Vieng
- Vientiane
Terug naar Thailand:
- Bangkok
- Koh tao
- Koh phangan
- Surat thani
- Khao sok
- Krabi
- Koh lanta
- Koh phi phi
- Phuket

(Naar huis, via Bangkok?)

• En hoe zouden jullie van Vientiane naar het zuiden van Thailand gaan, ik dacht er nu aan om via Bangkok te gaan.

Heel erg bedankt alvast voor het lezen _O_
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tips reisroute Thailand + Laos

Bericht door stevenl »

Ik weet niet hoe lang je voor de reis uittrekt, maar je doet heel, heel veel. Ik zou keuzxes maken, nu ga je veel ongeveer hetzelfde dien en beleven. Maar laat eerst weten hoe lang je uittrekt voor de reis.

Zonder motorervaring zou ik de Mae Hing Son loop niet doen.

Je krijgt opnieuw een visumvrije entree. Hou er wel rekening mee dat voor een visumvrije entree een van de vereisten is dat je een vlucht naar buiten Thailand hebt met vertrek binnen 30 dagen. Thaise immigratie doet er niet moeilijk over als je dit niet hebt, maar de maatschappij waarmee je naar Thailand vliegt mogelijk wel.
Tiffani

Bericht door Tiffani »

stevenl schreef: 08 aug 2019 01:56 Ik weet niet hoe lang je voor de reis uittrekt, maar je doet heel, heel veel. Ik zou keuzxes maken, nu ga je veel ongeveer hetzelfde dien en beleven. Maar laat eerst weten hoe lang je uittrekt voor de reis.

Zonder motorervaring zou ik de Mae Hing Son loop niet doen.

Je krijgt opnieuw een visumvrije entree. Hou er wel rekening mee dat voor een visumvrije entree een van de vereisten is dat je een vlucht naar buiten Thailand hebt met vertrek binnen 30 dagen. Thaise immigratie doet er niet moeilijk over als je dit niet hebt, maar de maatschappij waarmee je naar Thailand vliegt mogelijk wel.
Bedankt voor je reactie! Ik doe deze reis vanuit Australië ( backpacken + werken).

Ik dacht aan 6 weken ongeveer, welke plekken zijn ongeveer hetzelfde? Dan kan ik daar rekening mee houden.
Britt01

Bericht door Britt01 »

Ik zou Surat Thani als een doorreis plek gebruiken of overslaan. Zelf kwam hier mijn binnenlandse vlucht aan, maar vond het niet echt een plek die de moeite waard was om te bezoeken.

Je hebt inderdaad best veel plekken die je zien wilt. Het zou natuurlijk kunnen, maar zou er wel nog even goed over nadenken. Je moet natuurlijk ook wel genieten van de plekken waar je bent! Khao Sok zou ik je zeker aanraden, een schitterende plek in het Zuiden!

Als je via Vientiane weer terug gaat naar Thailand zijn je vluchten, als het goed is, standaard via Bangkok. Dus je zou ook gelijk een ticket kunnen boeken naar een eiland in het Zuiden.
Tiffani

Bericht door Tiffani »

Bedankt voor je reactie!

Is het dan een idee om alleen vanuit chang mai naar pai te gaan en dan weer terug?

Surat thani kan ik wel overslaan dan als dat gaat met doorreizen.

Is het dan verstandig om door te reizen naar phuket?
Britt01

Bericht door Britt01 »

Van Chiang Mai naar Pai en weer terug is zeker een idee. Dat is iets wat ik zelf ook heb gedaan. Je kunt met een busje naar Pai toe, vaak kunnen hostels waar je verblijft dit voor je regelen. Als je van plan bent scooter te gaan rijden, kun je ook met de scooter gaan. Een paar mensen die ik daar heb ontmoet hebben dat gedaan en raden het zeker aan. Het is een route met veel bochten, dus mocht je met de bus gaan, is dat wel iets om rekening mee te houden.

Als je niet zo zeer naar Surat Thani wilt kun je ook een vlucht van Chiang Mai --> Phuket boeken. Als je van plan bent om een aantal dagen te blijven op Phuket, zou ik voor die optie gaan.
Tiffani

Bericht door Tiffani »

Bedankt voor je reactie, daar heb ik zeker wat aan ! :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Had je dit artikel met enkele reisroutes door Thailand ook al gevonden?
Plaats reactie