Azië: gebruik van telefoon en internet via smartphone?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Anne911

Azië: gebruik van telefoon en internet via smartphone?

Bericht door Anne911 »

Hallo,

Ik vertrek naar Thailand voor 4 weken en wil ( ook voor de eerste keer) mijn Iphone meenemen. Uiteraard om zo te kunnen bellen, maar ook om gebruik te kunnen maken van het internet ( Reserveringen, vluchtinformatie, GPS) Aangezien het wel erg duur is om met mijn huidige abonnement daar gebruik te maken van mijn telefoon, zou ik daar graag een nieuwe simkaart willen kopen en eventueel iets regelen voor het internet. Mijn vraag is wie hier ervaring mee heeft en hoe je dit daar kunt regelen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt.

Gr. Angelie
doggie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jan 2010 17:08

Re: Thailand: gebruik van telefoon en internet via smartphon

Bericht door doggie »

ik zou zeker niet met je huidige abb. dingen gaan doen. Internetten zou ik doen in een internet cafe...wil je in kontakt blijven met het thuisfront koop dan terplaatse een sim kaartje, sms het nummer naar je vrienden/kenissen en laat je terug bellen via een 0900 nummer..Verleden jaar heeft mijn vriendin 7 weken in azie gezeten en heb haar bijna elke dg ff gesproken via een 0900 nummer...de kosten zijn minimaal..je belt voor 2 cent per minuut (echt waar 2 cent? en de verbinding was 90 procent van de tijd, perfect
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Thailand: gebruik van telefoon en internet via smartphon

Bericht door Jenny »

Wifi is sowieso veel vaker gratis te krijgen. En met een Skype App kun je zeer voordelig (of zelfs gratis) bellen. Ook kun je Viber gebruiken als je naar een andere iPhone wilt bellen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Thailand: gebruik van telefoon en internet via smartphon

Bericht door Erik »

Viber is niet aan te raden. Deze app geeft al je contact gegevens door aan Viber. Tenzij je dat niet erg vind :) Wat er precies met de gegevens gebeurd weet ik niet maar zal me niet verbazen als ze verkocht worden o.i.d.
Anne911

Re: Thailand: gebruik van telefoon en internet via smartphon

Bericht door Anne911 »

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Ik ga inderdaad een nieuwe sim kaart in Thailand aanschaffen. Kun je me een provider of type sim kaart aanraden?
Toch wel handig volgens mij, aangezien ik zal het voornamelijk zal gaan gebruiken om lokaal te bellen. ( Thuisfront spreek ik al vaak genoeg :) ) Ik heb namelijk begrepen, dat ik in het hoogseizoen reis en dat het wel eens handig kan zijn om vooraf te reserveren.
Voor Skype heb ik een internet verbinding nodig en dat lijkt me dan niet altijd even praktisch, maar wel goed om te weten ze, dat ze er wel gratis Wifi aanbieden. Bedankt voor de tip!
Wellicht dat ik dan aanvullend een kleine GPS meeneem ( ben namelijk erg goed in verdwalen en vaak ook handig met afstanden en reisduur bepalen en opslaan)
Tot zover allemaal bedankt. Aanvullende tips en suggesties, altijd welkom!

Wat betreft Viber: ik heb dezelfde verhalen gehoord, maar er schijnen meer apps. die niet te vertrouwen zijn. MCAfee heeft hier onder andere onlangs een artikel over naar buiten gebracht. De verwachting is, dat de gegevens worden gebruikt/ verkocht tbv. junkmail, spam. Daarnaast schijnt het doorsluizen van gegevens, gevoelig te zijn voor toekomstige hackers. Het hacken van smartphones is natuurlijk helemaal Hot.
Wereld3
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2019 16:04

Internet en Skype in Laos

Bericht door Wereld3 »

Hallo allemaal,

Wij vertrekken over een maand naar Vietnam, Laos, Cambodja en Thailand.
Ik moet een deel van deze reis ook werken. Nu heb ik begrepen dat dit in Vietnam geen probleem is, overal 4G en wifi.

Hoe zit dit in Laos? Is het goed te doen om vanuit grotere plaatsen te Skypen? We reizen door Zuid-Laos (Lak Sao, Tha Khaek, Savannakhet en Pakse). Is het makkelijk om een lokale simkaart te kopen? Andere tips?

Bedankt!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten