Backpacken door Zuidoost-Azië in tussenjaar

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Arnout3008
Reisexpert

Re: 3-4 maanden backpacken ZO Azie

Bericht door Arnout3008 »

@Wanderlust90 Wauw, credits voor deze uitgebreide reactie. Super! ^O^ _O_
Once a year, go someplace you’ve never been before.

Spijkertje

4 weken zuidoost Azië

Bericht door Spijkertje »

Heey medereizigers.

Na alweer een jaar thuis te zijn van mijn vorige reis ( 5 maanden door Australië/Nieuw Zeeland) vind ik het de hoogte tijd om mijn volgende reis te plannen! Helaas niet zo lang als mijn vorige maar de 4 weken vrij zijn geregeld :D

Voor de vier weken in september/oktober is het plan om zuidoost Azië te ontdekken.
Ik ben aan het kijken naar de richting van Laos/Vietnam/Thailand.Nou ben ik er alleen nog niet uit waar ik precies heen ga.
Ik wil heel graag de mix van rust en strand combineren met cultuur. Ben erge geïnteresseerd in boeddha cultuur en natuurlijk de oh zo mooi natuur.
Ik weet dat ik midden in het reigen seizoen kom, dus daar hou ik al rekening mee.

Nou vroeg ik me af wat jullie zouden aanraden voor een eerste x Azië voor 4 weken in september/oktober. Ik heb genoeg ervaring in het backpacker leven maar blijf wel een vrouw alleen op reis :).

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes
Herma

Re: 4 weken zuidoost Azië

Bericht door Herma »

Hoi Spijkertje,

Supergave plannen! En wat heerlijk om al vijf maanden door Australië en NZ hebben gereisd :)
Volgens mij zijn alle opties die je noemt goed. Prima te doen voor een vrouw alleen. Heb er zelf nooit in m'n eentje gereisd, maar ik kwam genoeg mensen tegen die dat wel deden. Persoonlijk vind ik Vietnam helemaal te gek. De afwisseling en veelzijdigheid vond ik daar erg gaaf. Berggebieden vol met rijstvelden, Halong Bay, de grootste grotten van de wereld, leuke sfeervolle dorpjes, grote steden, stranden, je hebt er alles! En ook nog superlekker eten en lieve mensen. Alleen is de boeddha cultuur daar wel wat minder. Als in: er zijn niet zoveel tempels als bijvoorbeeld Thailand of Cambodja.

Thailand is als beginner een heel makkelijk land. Wij waren een aantal jaar geleden helemaal nieuw met backpacken en kozen toen voor Thailand, dat was een goede keuze. Het is een prachtig land, lieve mensen, lekker eten, mooie natuur en het zuiden met al die mooie eilandjes. Het vervoer is ook nog eens super makkelijk geregeld en op elke hoek van de straat (bij wijze van spreken) zit een toeristenbureautje die je kan helpen met tours en vervoer. Je vindt er ook een hoop gave tempels!

Het nadeel kan zijn dat Thailand wel erg toeristisch is. Wij vonden dat toen niet zo erg, omdat we nog niet goed wisten hoe alles werkte. Maar als je, zoals jij, al veel ervaring hebt met backpacken, vind je dit misschien wél vervelend. Dan zou Laos of Vietnam misschien een leukere optie zijn. In Laos ben ik niet geweest, dus daar kan ik je niets over vertellen. Wel heb ik hele goede verhalen gehoord over de sfeer van het land en de supermooie natuur.

Ik hoop dat ik je een beetje verder heb geholpen. Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het graag! Mocht je het interessant vinden, onze route van vier weken door Vietnam vind je op https://www.2feelfree.com/vietnam/.

Groetjes, Herma
Spijkertje

Re: 4 weken zuidoost Azië

Bericht door Spijkertje »

Hey Herma,

Heel erg bedankt voor je reactie!
De twijfel is er nog steeds tussen Vietnam of Thailand maar erg fijn om te horen dat je beide landen wel als goeie backpackers landen hebt ervaren! Jullie reis van Vietnam zag er super mooi uit en goed te doen voor een vier weken reis!
De keuze voor Zuid-Oost Azie staat in ieder geval vast!

Groetjes,
Joyce
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: 3-4 maanden backpacken ZO Azie

Bericht door LaosFan »

Ik zie een hele uitgebreide en goede reactie van Wanderlust ^O^ :Y

Kleine opmerking:

M.b.t. Laos: Ik zou overwegen om ook naar het Bolaven Plateau te gaan. Evt. Savannakhet overslaan en naar het Plateau. Erg mooi daar.

Groeten vanuit het zuiden van Laos (4000 Eilanden).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
wxnderlustfine
Reiziger

Re: Backpacken door Zuidoost-Azië in tussenjaar

Bericht door wxnderlustfine »

Hoi allemaal,

Ik dacht ik laat weer eens wat van me horen. Ik heb mijn examens gehaald en ik heb nu een tussenjaar. Ik heb al wat concretere plannen: ik wil in 2018 met de organisatie SAMEN voor 4 of 5 maanden naar Bolivia om te werken met straatkinderen- en jongeren. Heeeeel anders dan wat ik eerst voor ogen had dus, maar ik heb er ontzettend veel zin in. Ik ben al begonnen met Spaans leren. En het werken met straatkinderen sluit ook redelijk aan bij de opleiding die ik daarna wil gaan doen (Social Work).

Ik ben echter nog wel op zoek naar een maatje om mee weg te gaan, want de organisatie laat je in principe niet alleen naar een project gaan. Op de website van SAMEN en op Facebook staat al een tijdje een oproepje, maar omdat je hier geen links mag delen doe ik dat dus ook niet 8-) . Als jullie nog mensen kennen die interesse hebben in vrijwilligerswerk begin 2018, dan mag je me best een berichtje sturen!

Groetjes, Lin
GekkeReisgenoot

Glutenallergie / Dieet vragen.

Bericht door GekkeReisgenoot »

Hoi Luitjes,

Ik kamp met een glutenallergie, ik wil dolgraag een rondreis maken in het deel van Azië.
Ik ben al eens eerder in Zuid-Afrika geweest, hier was het echt geen probleem maar Engels was hier dan ook de moedertaal.
Echter weet ik niet hoe dit in Azië zit, wellicht dat iemand mij van deze forum wat meer kan vertellen over de ervaringen met diëeten etc.??
M.b.t. Uit eten, Streetfood , Supermarkt eten, Het begrijpen van de allergie?

Groetjes GekkeReisgenoot
Kims
Reisexpert

Re: Glutenallergie / Dieet vragen.

Bericht door Kims »

Hi,

Mijn zus heeft ook een gluten intolerantie. Azië is haar favoriete reisbestemming omdat dat traditioneel weinig tot geen gluten worden gegeten. Vooral niet in de rijstgebieden, dus grotendeels zuidoost Azië. Ik denk dat je grootste risico daar de westerse cafeetjes en restaurants zullen zijn waar wel gluten op het menu staan.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
GekkeReisgenoot

Re: Glutenallergie / Dieet vragen.

Bericht door GekkeReisgenoot »

He,

Bedankt voor je reactie, weet jij toevallig of ze duidelijk met die mensen in het Engels kan communiceren om aan te geven wat wel en niet mag, aangezien ik echt een allergie heb en dus niet veel kan verdragen.
Alhoewel ik best op het oog kan zien wat wel en niet kan, de grote risico's zal ik wel vermijden maar hoe zit het met ontbijt e.d.?

Groetjes!
Plaats reactie