Werken in buitenland maar heimwee

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
Thailandtraveller

Werken in buitenland maar heimwee

Bericht door Thailandtraveller »

Hallo allemaal!
Ik ben 17 jaar oud en net geslaagd voor de middelbare school en ben van plan dit jaar een tussenjaar te nemen. Ik zit al maanden erg te fantaseren over wat ik dit jaar wil gaan doen, maar ik weet het eigenlijk nog steeds niet helemaal. Iets wat ik wel zeker weet is dat ik zelfstandig en onafhankelijk wil worden van mijn ouders in mijn tussenjaar. De weg daar naartoe is alleen nog niet uitgestippeld. Wel denk ik dat bijvoorbeeld reizen zonder ouders een hele goede weg is naar zelfstandigheid. Vorige week ben ik teruggekomen van een reis naar Thailand die ik met mijn ouders heb gemaakt. Prachtig was het, ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als in Thailand en ben verliefd geworden op de stad Bangkok. In Bangkok heb ik een soort van baan aangeboden gekregen bij een Nederlandse reisorganisatie. Het lijkt mij fantastisch om hier voor een aantal maanden naar toe te gaan en te werken bij deze organisatie. Er is echter een probleem. In het verleden, vooral op de basisschool, heb ik erg veel last gehad van heimwee. Zelfs logeren bij de buren was niet leuk meer. Hierdoor heb ik op de middelbare school ook niet meegedaan aan een uitwisselingsproject (waar ik achteraf heel veel spijt van heb). Inmiddels is de heimwee al lang niet meer zo heftig als toen. Ik kan gewoon prima logeren overal. Ik weet echter niet hoe dat zal gaan als ik in m’n uppie voor maanden in Bangkok zit. Ik ben ook nog erg gehecht aan thuis en ben echt wel een moederskindje. Maar dat is dus waar ik vanaf wil. De drang om zelfstandig en onafhankelijk te zijn van mijn ouders is heel groot. Als ik geen verleden had gehad met heimwee dan had ik het wel geweten, aanmelden en gaan die handel. Maar ja 6 maanden ongelukkig zijn in Bangkok is natuurlijk ook niet fijn. Hebben jullie tips? Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Gewoon gaan? Ik ben zeker niet van plan om een heel jaar achter de kassa te zitten bij de jumbo in mijn dorp. Daar bereik ik niks mee.
Groetjes!
Arnout3008
Reisexpert

Re: Werken in buitenland maar heimwee

Bericht door Arnout3008 »

Thailandtraveller schreef: 15 jun 2019 09:14 Ik ben zeker niet van plan om een heel jaar achter de kassa te zitten bij de jumbo in mijn dorp. Daar bereik ik niks mee.
Ik denk dat je hiermee grotendeels je eigen vraag al beantwoord, maar je kunt jezelf ook afvragen: wat ga ik anders doen?

Persoonlijk denk ik dat je het gewoon moet doen, je leert vanzelf mensen kennen daar wat het minder 'alleen' maakt en daarnaast leer je er ontzettend veel zelfstandigheid van als je gewoon gaat. Je hebt daar een baan in het vooruitzicht dus ook routine en vastigheid, dat zal ook vast wel helpen. Skype of Facetimen haalt tegenwoordig alles een stuk dichterbij, maakt het makkelijker even met ze te praten en te 'zien'

Daarnaast is het natuurlijk niet voor altijd, die 6 maanden zijn voordat je het weet voorbij ;)
Once a year, go someplace you’ve never been before.

Thailandtraveller

Bericht door Thailandtraveller »

Arnout3008 schreef: 15 jun 2019 15:57
Thailandtraveller schreef: 15 jun 2019 09:14 Ik ben zeker niet van plan om een heel jaar achter de kassa te zitten bij de jumbo in mijn dorp. Daar bereik ik niks mee.
Ik denk dat je hiermee grotendeels je eigen vraag al beantwoord, maar je kunt jezelf ook afvragen: wat ga ik anders doen?

Persoonlijk denk ik dat je het gewoon moet doen, je leert vanzelf mensen kennen daar wat het minder 'alleen' maakt en daarnaast leer je er ontzettend veel zelfstandigheid van als je gewoon gaat. Je hebt daar een baan in het vooruitzicht dus ook routine en vastigheid, dat zal ook vast wel helpen. Skype of Facetimen haalt tegenwoordig alles een stuk dichterbij, maakt het makkelijker even met ze te praten en te 'zien'

Daarnaast is het natuurlijk niet voor altijd, die 6 maanden zijn voordat je het weet voorbij ;)
Thanks voor je reactie! Leuk om van iemand anders te horen hoe ie erover denkt. Je hebt helemaal gelijk, als ik daar ben is het niet zo dat ik alleen lig te verpieteren op een kamer, maar ik ga natuurlijk gewoon werken bij nederlandse mensen. Bedankt :)!
Arnout3008
Reisexpert

Bericht door Arnout3008 »

Probeer eens te zoeken op facebook groepen, backpackers azië zitten een hoop mensen in en zie regelmatig berichten langskomen van mensen die daar wonen of tijdelijk werken net als jij van plan bent. Misschien handig mocht je het echt gaan doen ^O^
Once a year, go someplace you’ve never been before.

Plaats reactie