Reisadvies: oud en nieuw in Sydney of eerder naar NZ

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
lon01

Reisadvies: oud en nieuw in Sydney of eerder naar NZ

Bericht door lon01 »

Hi, advies/info gezocht! Ik wil graag volgend jaar in januari rondreizen door Nieuw-Zeeland in ongeveer 3 weken tijd met een stray buspass.
Nu eindig ik ongeveer op 27 december in Sydney met mijn backpack tour in Australië. Ik wil graag oud en nieuw vieren in Sydney, maar ook zoveel mogelijk uit Nieuw-Zeeland halen. Iemand ervaring met oud en nieuw vieren/regelen van te voren in Sydney?
Of beter op rond 27 december al naar Nieuw-Zeeland te vliegen. Anders zou ik op 2 jan 2020 in NZ kunnen starten en mijn terugreis is op 23 januari.
Dankjewel alvast!
Kims
Reisexpert

Re: Reisadvies: oud en nieuw in Sydney of eerder naar NZ

Bericht door Kims »

Hi,

Het ligt eraan wat je wil. Beide opties zijn mogelijk, maar als je in Sydney wil zijn voor Oud en Nieuw, zou ik alvast gaan boeken (ook een vlucht). Het is daar dan superdruk en duur! Als je het vuurwerk bij de Harbour Bridge wil zien, moet je er vroeg bij zijn. Voor de populaire uitzichtsplekken moet je al vroeg die dag een plekje veroveren en volgens mij ook een kaartje. Dat zou je even op moeten zoeken.

Het is het hoogseizoen voor zowel zuidelijk Australië als Nieuw-Zeeland door de grote schoolvakantie in december en januari, en helemaal rond kerst en nieuwjaar. Dus boek überhaupt op tijd, ook als je naar Nieuw-Zeeland gaat.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie