Tips Mexico/ Regio Yucantan eigen vervoer

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Liesbethn
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 apr 2019 14:16

Tips Mexico/ Regio Yucantan eigen vervoer

Bericht door Liesbethn »

Lieve allemaal

Mijn man en ik willen vliegen naar Cancun en vanuit daar met onze huurauto op pad. 3 weken in begin december
Wij gaan het liefst naar plekke waar nauwelijks toerisme is. Wij houden absoluut niet van toeristishce highlights etc.
Hebben jullie tips om heen te gaan?
In Costa Rica en Nicaragua sliepen we altijd in zogenaamde cabins. Hoe is dat in Mexico? Kom je die ook veel tegen? Wij houden namelijk ook niet van hotels, maar liever kleinschalige plekjes. En wat zijn ongeveer de kosten van een nacht slapen als je het basic wilt

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Liefs Liesbeth
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Tips Mexico/ Regio Yucantan eigen vervoer

Bericht door Erik »

Ik kan niet zeggen dat ik cabins o.i.d. gezien heb tijdens mijn reis in Mexico. Destijds waren alle hotels eigenlijk redelijk kleinschalig en was het wat toerisme ook niet echt druk. Sowieso vraag ik mij af of je heel ver van de gebaande paden wilt in verband met de veiligheid? Huurauto's zijn gemakkelijk te herkennen en in het verleden is er wel eens wat gedoe mee geweest, maar ik weet niet hoe de situatie nu is. Ik denk dat er voldoende plekken zijn waar je prima kan overnachten in kleine mooie plaatsjes die wel redelijke voorzieningen hebben, maar die nog niet massaal door toeristen bezocht worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast